چه کسانی می توانند رنگ چشم شان را عوض کنند؟

امروزه بازار عمل های زیبایی از جهات مختلف داغ شده است و در شرایطی است که برخی از این عمل ها ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای متقاضیان به همراه داشته باشد. “تغییر رنگ چشم” یک عمل زیبایی پرخطر است که در فضای مجازی به طور گسترده تبلیغ می شود. در این میان، متخصصان تاکید دارند که به غیر از کسانی که عنبیه آنها کاملاً شکل نگرفته است و این عمل جنبه درمانی دارد، توصیه نمی شود.

به گزارش آرسل، افرادی هستند که با استفاده از لنزهای رنگی در شرایط مختلف رنگ چشم های مختلفی را تجربه می کنند که تا حدودی شرایط خاصی برای نگهداری و استفاده از آن ها وجود دارد و نگهداری از لنز چشم بسیار حساس است. از طرفی امروزه بازار عمل های زیبایی از جهات مختلف فعال شده است و در این شرایط ممکن است برخی از این روش ها خطراتی را برای متقاضیان به همراه داشته باشد که از آن جمله می توان به تغییر رنگ چشم اشاره کرد.

اگرچه همیشه تاکید می شود که هر عمل زیبایی ممکن است خطراتی را برای متقاضی به همراه داشته باشد، اما تبلیغات نامحدود در فضای مجازی در ترغیب افراد به تغییر ظاهر و ظاهر بی تاثیر نیست. تبلیغات اغراق آمیز تغییر رنگ چشم در این اغوا و سوء استفاده از سلیقه و اعتماد مخاطب گنجانده شده است.

اگرچه به گفته متخصصان این جراحی برای افرادی که عنبیه آنها به دلایلی رنگی ندارد و تابش نور برای آنها آزاردهنده است جنبه درمانی دارد اما تاکید می شود با توجه به عوارضی که دارد بهتر است برای کسانی که فقط به دنبال زیبایی باشید.این عادات را برای سلامتی خود زیاد نکنید.

عوارض خطرناک تغییر رنگ چشم در جراحی زیبایی

دکتر هرمز شمس – چشم پزشک و استاد دانشگاه تهران در گفت وگو با آرسلوی با هشدار نسبت به تبلیغات در شبکه های مجازی مبنی بر تغییر رنگ چشم به ویژه توسط افراد غیرمتخصص، گفت: نکته مهم و قابل توجه این است که این عمل با قرار دادن عدسی خاص بر روی قرنیه چشم انجام می شود که به هیچ وجه انجام نمی شود. . به معنی عمل آسان و ایمن است و از طرفی به دلیل تماس این لنزها با عنبیه باعث آب مروارید و تورم چشم می شود.

خطر نابینایی به دلیل لایه اضافی در عنبیه چشم

وی در خصوص عوارض عمل تغییر رنگ چشم به آرسل افزود: این لنزها یک لایه اضافی هستند که وارد چشم می شوند و با عنبیه چشم که لایه شفافی است و سلول های آن اندوتلیال و اندوتلیال هستند تماس پیدا می کند. بسیار حساس است و می تواند آنها را از بین ببرد. در این حالت، این لنزها خطر ایجاد تیرگی و کوری قرنیه را دارند و تنها راه حل در چنین شرایطی پیوند قرنیه است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این عمل ها به گوشه چشم و داخل که بین عنبیه و قرنیه است نیز فشار وارد می کند و می تواند باعث آب مروارید شود. همچنین، این روش می تواند باعث آب مروارید در اثر تماس با عدسی چشم شود. به طور کلی این روش برای هیچکس به جز افرادی که عنبیه آنها به طور کامل تشکیل نشده توصیه نمی شود، مگر اینکه جنبه درمانی داشته باشد.

چه زمانی تغییر رنگ چشم جنبه درمانی دارد؟

این چشم پزشک و استاد دانشگاه تهران درباره جنبه درمانی تغییر رنگ چشم به آرسل گفت: برخی افراد عنبیه بسیار شفافی دارند که انعکاس نور آنها را مختل کرده و بینایی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین می توان برای بهبود وضعیت آنها عنبیه مصنوعی رنگی تهیه کرد تا دچار اختلال نشوند و در این صورت این عمل جنبه درمانی دارد اما این جراحی برای فرد سالم خطر بالایی دارد و این زمانی است که برخی از افراد در شبکه مجازی به دلیل تاثیرپذیری از تبلیغاتی که پخش می شود اصرار به این کار دارند.

وی در پایان مجدداً توصیه می کند: به دلیل خطر بالای این عمل، اگر افراد مشکل قرنیه ندارند و این عمل برای آنها جنبه درمانی ندارد، نباید آن را انجام دهند. مهم ترین نعمت برای هر انسانی سلامتی است و بهتر است به جای انجام کارهایی که این مهم را به خطر می اندازد در جهت کسب سلامتی بیشتر قدم برداریم.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چه کسانی می توانند رنگ چشم شان را عوض کنند؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چه کسانی می توانند رنگ چشم شان را عوض کنند؟"، کلیک کنید.