هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید/ اعمال قانون با دوربین های نظارت تصویری

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برنامه ریزی برای استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات رانندگی خبر داد و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در مرحله اول از این قابلیت ها برای برخورد با تخلفات رانندگی استفاده خواهد کرد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در گفت وگو با آرسل ارتقای اطلاعات در انجام ماموریت ها و خدمات رسانی یکی از اولویت های پلیس است و با تاکید فرمانده فراض و پلیس راهنمایی و رانندگی فرازه گفت: در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ را نیز شامل شده ایم. مسایلی که در اولویت های ماست و برای تحقق آن برنامه ها ضروری است.

وی با اشاره به اینکه معضل ترافیک یک معضل بین رشته ای است که نیازمند مشارکت دستگاه های ذیربط است، گفت: یکی از اقدامات ما استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی است. در این راستا با شرکت های کنترل تردد و چند شرکت دانش بنیان و جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف که به منظور ایجاد زیرساخت های استفاده از هوش مصنوعی برای مقابله با تخلفات ایجاد شده است، دیدار کردیم. و نظارت بر ترافیک

رسیدگی به تخلفات مسکونی با کمک هوش مصنوعی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در مرحله اول رسیدگی به تخلفات مسکونی را در اولویت قرار دادیم، گفت: دو نوع دوربین راهنمایی و رانندگی در سطح شهر تهران وجود دارد، یکی دوربین های پلاک خوان، این دوربین ها کار خود را انجام می دهند. و بر اساس برنامه ای که برایشان نوشته شده است تخلفات را ثبت کنند. نوع دیگر دوربین های نظارت تصویری است که در حال حاضر حدود 1500 مورد آن در تهران فعال است و انتظار داریم به زودی این تعداد افزایش یابد.

موسوی پور با بیان اینکه این دوربین های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: در حال حاضر کاربر باید این دوربین ها را کنترل کند، اما می خواهیم از هوش مصنوعی این دوربین ها برای نظارت بر معابر و در صورت بروز تخلف یا موقعیت های غیرعادی مانند تصادف و … استفاده کنیم. .، ثبت نام و مشکلات. این عمل قابل اجرا است و باید سیستم مربوطه را روی دوربین ها نصب کنیم.

وی ادامه داد: از طریق دوربین های نظارت تصویری می توانیم سامانه نصب کنیم و این سامانه به صورت هوشمند با تخلفات برخورد می کند. همانطور که گفتم در مرحله اول رسیدگی به تخلفات مسکونی را در اولویت قرار دادیم و در نظر داریم از امسال با دوربین های متعددی شروع به کار کنیم و به تدریج آن را گسترش دهیم. با استفاده از این سیستم و هوش مصنوعی، با دوربین های نظارت تصویری برای مقابله با تخلفات مسکونی مانند پارک در اماکن ممنوع، پارک دوبل، توقف غیرمجاز، مسدود کردن جاده و غیره برخورد خواهیم کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تشخیص محدوده، نوع تخلفات و نظارت بر حریم شخصی را برای این دوربین ها امکان پذیر دانست و گفت: در صورت اجرای تخلف به صورت هوشمند و پس از قانون رصد می شود. در صورت اجرا، پیامک برای رانندگان متخلف ارسال خواهد شد.

موسوی در پاسخ به این سوال که چه مانعی بر سر راه اجرای این پروژه وجود دارد، گفت: شهرداری پس از درخواست ما این موضوع را در بودجه امسال لحاظ کرده است اما مشکلاتی از جمله تامین مالی و غیره وجود دارد.

پیش از این احسان مومنی، جانشین عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت وگو با آرسل، با اشاره به نصب دوربین های مداربسته بر روی موتورسیکلت های پلیس راهور اظهار داشت: به زودی دوربین ها بر روی موتورسیکلت های پلیس راهور نصب می شود و فاز اول این دوربین ها ضبط می شود. ساکنان را تجاوز کرده است

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید/ اعمال قانون با دوربین های نظارت تصویری" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید/ اعمال قانون با دوربین های نظارت تصویری"، کلیک کنید.