فوتسال قهرمانی آسیا / تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان

آرسل:

در اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های فوتسال آسیا، تیم های ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان از ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه به مصاف هم رفتند.

تیم ملی فوتسال تاجیکستان با این پیروزی علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی، توانست جواز حضور در جام جهانی 2024 ازبکستان را نیز کسب کند.

در این دیدار تیم تاجیکستان در آخرین دقیقه نیمه اول موفق شد از حریف پیش بیفتد اما در نیمه دوم شاگردان مجید مرتضایی موفق شدند گل خورده را جبران کنند و بازی را به تساوی بکشانند.

گلر ناظمی داور بین المللی فوتسال کشورمان در این دیدار قضاوت کرد و در 3 دقیقه مانده به پایان بازی یکی از بازیکنان تاجیکستان را با کارت زرد دوم جریمه کرد تا این تیم به کار خود ادامه دهد. 4 بازیکن به مدت 2 دقیقه و بازیکنان افغانستان شانس خوبی برای زدن گل پیروزی خواهند داشت. اما دفاع مستحکم تاجیک ها مانع از گلزنی شاگردان مرتضایی در این 2 دقیقه شد.

همچنین هیچ یک از دو تیم موفق به گلزنی نشدند که این بازی در وقت قانونی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

اما در وقت اضافه این تیم تاجیکستان بود که بار دیگر دروازه را باز کرد و بازی را 2-1 برد.

تیم افغانستان برای صعود به دیدار نهایی منتظر دیدار با تیم ویتنام ازبکستان است. 4 تیم راه یافته به نیمه نهایی جام ملت ها راهی جام جهانی خواهند شد اما از آنجایی که ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی به صورت پیش فرض حق حضور در این مسابقات را به دست آورده است، اگر این تیم بتواند از آن عبور کند. به جز ویتنام، تیم های بازنده در مرحله یک چهارم نهایی در مرحله پلی آف به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا سهمیه چهارم آسیا مشخص شود.

برنامه دیدارهای یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

چهارشنبه 5 اردیبهشت:

* تاجیکستان 2 – افغانستان 1
* ایران – قرقیزستان؛ ساعت 12:30 بعد از ظهر
* تایلند – عراق؛ ساعت 14:30
* ازبکستان – ویتنام؛ ساعت 17:30

تیم فوتسال تاجیکستان در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار تایلند و عراق خواهد رفت. برنده دیدار ایران و قرقیزستان با برنده دیدار ازبکستان و ویتنام دیدار خواهد کرد.

اما اگر ازبکستان مقابل ویتنام پیروز شود:

تیم ملی افغانستان در مرحله پلی آف به مصاف بازنده دیدار تایلند و عراق خواهد رفت. بازنده دیدار ایران و قرقیزستان با تیم ملی ویتنام دیدار خواهد کرد.

برنده این دیدارها برای تعیین سهمیه آسیایی در جام جهانی در مرحله پلی آف بازی خواهد کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فوتسال قهرمانی آسیا / تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فوتسال قهرمانی آسیا / تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان"، کلیک کنید.