علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک» – آرسل

آرتریت پسوریاتیک زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن باعث التهاب مفاصل و ساختارهای اطراف (انتزها) که استخوان ها را به هم متصل می کنند، شود.

به گزارش آرسل، حدود یک سوم افراد مبتلا به پسوریازیس به آرتریت پسوریازیس مبتلا می شوند. علایم می تواند شدید باشد و به سرعت بدتر شود، یا می تواند خفیف باشد و به تدریج در طول سال ها بدتر شود.

علایم

علایم این بیماری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1) درد و سفتی مفاصل: آرتریت پسوریاتیک می تواند این قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار دهد:

– مچ پا

– زانو

– انگشتان

– انگشتان پا

– پایین کمر

همچنین احتمال سفتی مفاصل در صبح یا بعد از استراحت بیشتر است.

2) گرمی و تورم مفاصل: همراه با درد، التهاب می تواند مفاصل شما را متورم کند.

3) مشکلات ناخن: آرتریت پسوریاتیک معمولاً باعث ایجاد تغییراتی در ناخن ها از جمله سوراخ شدن ناخن، شکستن یا حتی جدا شدن ناخن می شود.

4) کمردرد: برای حدود 20 درصد از افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک، التهاب باعث ایجاد مشکلاتی در مفاصل بین مهره ها می شود. وضعیتی به نام اسپوندیلیت. همچنین باعث التهاب مفصل ساکروایلیاک می شود.

5) ادم انگشت پا: این حالت زمانی رخ می دهد که کل انگشت یا پا متورم شود. علایم تورم انگشتان می تواند به پزشکان کمک کند تا بین آرتریت پسوریاتیک و آرتریت روماتویید تمایز قایل شوند.

6) مشکلات چشمی: در برخی موارد، افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک دچار مشکلات چشمی می شوند. همان فرآیند التهابی که باعث مشکلات مفصلی می شود می تواند به سایر قسمت های بدن مانند چشم ها آسیب برساند.

7) درد ساق پا: دو ناحیه رایج بدن برای یافتن آرتریت پسوریاتیک در تاندون آشیل که عضله ساق پا است و مچ پا یا پایین پای شما هستند.

8) درد آرنج: التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک نیز می تواند باعث درد آرنج شود.

9) خستگی: حدود نیمی از مبتلایان به آرتریت پسوریاتیک احساس خستگی می کنند که بر فعالیت های روزانه آنها تاثیر می گذارد. این وضعیت به دلیل التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک ایجاد می شود.

10) مشکل در حرکت دست ها و انگشتان: تورم و درد مفاصل که می تواند با آرتریت پسوریاتیک همراه باشد، می تواند حتی کارهای ساده روزانه را نیز دشوار کند.

به گزارش WebMD، اگر هر یک از علایم بالا را دارید، به خصوص اگر پسوریازیس دارید یا در خانواده شما شایع است، با پزشک یا روماتولوژیست خود صحبت کنید.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک» – آرسل" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک» – آرسل"، کلیک کنید.