خوزستان در انتظار ورود دو سامانه بارشی

خوزستان در انتظار ورود دو سامانه بارشی

آرسل/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش بینی ورود دو سامانه بارشی به استان خبر داد.

محمد سبزه زاری در گفت وگو با آرسل، اظهار کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی، امروز جو آرام و پایداری بر استان خوزستان حاکم است بنابراین برای شهرهای جنوبی و صنعتی غبار صبحگاهی یا افزایش نسبی غلظت آلاینده ها و برای مناطق کوهستانی و جاده های مواصلاتی پدیده مه یا مه رقیق مورد انتظار است.

وی افزود: سامانه بارشی نسبتا ضعیفی از اوایل فردا از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان خوزستان می شود و تا اوایل شنبه در اغلب نقاط سبب بارش های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط و مه گرفتگی بعد از بارندگی در مناطق کوهستانی و جاده های مواصلاتی خواهد شد. سپس روز شنبه جوِ استان خوزستان پایدار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: مجددا از اوایل روز یکشنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از مرزهای غربی وارد استان خوزستان خواهد شد و تا سه شنبه در کل استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد. بیشترین حجم و شدت بارش ها در روز دوشنبه و در مناطق شرقی، شمال شرقی، شمالی، جنوب شرقی و مرکزی پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: فردا روند دما کاهشی و روز شنبه افزایشی می شود. سپس با ورود سامانه بارشی، مجددا دما کاهش خواهد یافت. شمال خلیج فارس نیز در زمان فعالیت هر دو سامانه بارشی، مواج همراه با رگبار و رعد وبرق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته اهواز با 25.7 و ایذه با 5.2 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین 25.7 و 14.3 درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 

پایان خبر آرسل 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خوزستان در انتظار ورود دو سامانه بارشی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خوزستان در انتظار ورود دو سامانه بارشی"، کلیک کنید.