خریداران طلا و سکه بخوانند/ ۱۷ شهریور؛ روز موعود خرید طلا و سکه فرا رسید

خریداران طلا و سکه بخوانند/ ۱۷ شهریور؛ روز موعود خرید طلا و سکه فرا رسید

به گزارش خبرگزاری آرسل، شانزدهمین جلسه حراج سکه طلا مرکز مبادلات ایران روز شنبه 26 شهریور 1403 برگزار می شود. این حراج از طریق سامانه معاملاتی مرکز به نشانی اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و اموال موضوع حراج شانزدهم تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب در سال 1385 توسط بانک مرکزی می باشد. به گزارش مرکز مبادلات ایران بدون بسته بندی، طبق دستورالعمل حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات سکه و طلای ایران که در سایت رسمی (www.ice.ir) در تاریخ 22 شهریور 1402 منتشر شده است. شانزدهمین جلسه حراج سکه طلا روز شنبه 26 شهریور 1403 برگزار می شود.

حداکثر ثبت سفارش

فارس نوشت: حداکثر مبلغ سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع 5 سکه است. به این صورت که ممکن است 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه سکه کامل یا ترکیبی از هر سه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد و مجموع هر سه با هم باشد. از 5 قطعه تجاوز نکنید. متقاضیان باید توجه داشته باشند که در هر سفارش برای همه انواع ارز فقط یک سفارش فعال دارند. به این معنی که متقاضیان فقط یک بار می توانند قیمت و تعداد سکه را برای سفارش خرید هر نوع سکه تعیین کنند.

ارسال آثار از پنجشنبه 15 شهریور ساعت 12 لغایت جمعه 16 شهریور ساعت 23:30 خواهد بود.

شروع جلسه مزایده

شروع جلسه حراج از ساعت 12:00 و زمان ثبت سفارش از ساعت 12:00 الی 15:00 خواهد بود. زمان مشاهده و تخصیص از ساعت 15 الی 17 همان روز می باشد و نتیجه مزایده ساعت 17 اعلام می شود. مراحل انجام مزایده از طریق ثبت و تخصیص سفارشات بر اساس اولویت قیمت انجام می شود.

ذکر این نکته ضروری است که واریز هزینه تراکنش از طریق کارت هدیه، کارت بانکی، کارت اعتباری مرابحه و کارت های بانکی بدون شماره شبا ممنوع بوده و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده متقاضی می باشد.

شایان ذکر است وجوه باقیمانده در کیف پول حداکثر تا 48 ساعت پس از جلسه مزایده به شناسه بانکی تعریف شده در حساب کاربری بازگردانده می شود.

برنامه تحویل سکه

متقاضیان برای دریافت سکه به برنامه تحویل سکه توجه کنند. مهلت تحویل سکه طلا بدون هزینه ذخیره سازی از 27 شهریور آغاز و تا 4 آرسل ادامه خواهد داشت. در این مدت فقط هزینه تحویل توسط شعب بانک دریافت می شود. هزینه تحویل کل دوره سکه 30 هزار تومان خواهد بود. افرادی که بین 5 تا 12 اکتبر برای دریافت سکه اقدام می کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه ذخیره سازی نیز بپردازند. نگهداری سکه طلا روزانه 50 هزار تومان برای هر قطعه سکه و به شعبه بانک عامل واریز می شود. این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورت عدم دریافت سکه توسط افراد در مدت زمان تحویل سکه، پس از اعلام بانک عامل، معامله باطل شده و مبلغ تراکنش پس از کسر هزینه خرید و سایر هزینه های عملیاتی به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. در صورت خاتمه معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه جهت دریافت سکه طلا در زمان مقرر، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه ممانعت می نماید.

توجه داشته باشید که متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا سامانه معاملات مرکز مبادلات ایران می توانند در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز از طریق سامانه معاملات این مرکز به نشانی market.ice.ir ثبت نام و تایید صلاحیت کنند. این گزارش حاکی از آن است که تاکنون در مجموع 15 مزایده برگزار شده که در مجموع 278 هزار و 689 قطعه سکه طلا به متقاضیان حراج اختصاص یافته است. سهم ربع سکه 158 هزار و 828 قطعه، نیم سکه 43 هزار و 192 قطعه و سکه تمام 76 هزار و 669 قطعه است.

223225

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خریداران طلا و سکه بخوانند/ ۱۷ شهریور؛ روز موعود خرید طلا و سکه فرا رسید" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خریداران طلا و سکه بخوانند/ ۱۷ شهریور؛ روز موعود خرید طلا و سکه فرا رسید"، کلیک کنید.