نقد و بررسی گوشی موبایل اپل ایفون 13 پرو iPhone 13 Pro ظرفیت 256 گیگابایت

بررسی تخصصی اپل آیفون 13 پرو آیفون 13 پرو با ظرفیت 256 گیگابایت

گوشی موبایل آیفون 13 پرو

سری آیفون اپل یکی از محبوب ترین گوشی های دنیاست. این برند سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است، اپل همیشه موفق می شود در فناوری های جدید و ایده های نوآورانه پیشگام باشد.

همانطور که انتظار می رفت، اپل در جدیدترین معرفی خود، آیفون 13 و سری اپل واچ 7 را معرفی کرد. یکی از جالب ترین محصولات این رویداد آیفون 13 پرو بود. این گوشی در چهار رنگ نقره ای، طلایی، گرافیت و آبی آبی عرضه می شود. در جلو، سپر سرامیکی که در سری های قبلی دیده بودیم با طراحی فولاد ضد زنگ ترکیب شده است.

منحنی های جذاب و سطح مات آن در برابر آب یا گرد و غبار مقاومت بیشتری دارد. محتویات جعبه آیفون 13 پرو که اپل آن را «بازیافت شده» می نامد، با استقبال چشمگیر مصرف کنندگان مواجه شد. متاسفانه با پرداخت میلیون ها تومان فقط خود گوشی و کابل USB-C لایتنینگ داخل جعبه به دست شما می رسد.

صفحه نمایش آیفون 13 پرو

اندازه صفحه همیشه برای کاربران مهم است. اپل انتظارات کاربران خود را در نظر گرفته و توانسته پاسخی مناسب به کسانی که صفحه نمایش بزرگ یا کوچک را ترجیح می دهند، بدهد. صفحه نمایش آیفون 13 پرو 6.1 اینچی OLED است.

تراکم پیکسلی صفحه نمایش 460 PPI با وضوح استاندارد +HD است. وضوح صفحه نمایش 1170 در 2532 پیکسل است و محافظ شیشه ای Corning Ceramic Shield Glass به عنوان بادوام ترین صفحه نمایش شناخته شده است. نسبت صفحه نمایش به بدنه تقریباً 85 درصد است و نمای بسیار گسترده ای را ارائه می دهد، نرخ تازه سازی صفحه نمایش 120 هرتز به طور خودکار با توجه به تصویر تنظیم می شود و با فناوری مقیاس بندی بهینه می شود.

این نسبت تجربه بازی با موبایل در این مدل را به سطح جدیدی می برد. بهینه‌سازی خودکار باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری در مواقعی که به نرخ تازه‌سازی نیاز نیست، ذخیره می‌شود. این صفحه نمایش ضد خش با طراحی چشم نواز، دیدی نامحدود را ارائه می دهد.

روشنایی صفحه نمایش آیفون 13 پرو تا 1200 نیت است و با نسبت کنتراست 1/2,000,000 و طیف رنگی گسترده P3، یک جشن بصری کامل به شما داده می شود. علاوه بر این، صفحه نمایش آیفون 13 پرو بسیار نرم تر از قبل خواهد بود!

دوربین

عملکرد دوربین یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که گوشی های هوشمند را از یکدیگر متمایز می کند. اگرچه آیفون در مدل های موبایلی که تاکنون عرضه کرده از نظر مگاپیکسل پیشرفت چندانی نکرده است، اما با پشتیبانی از وضوح تصویر، پردازنده و سایر سخت افزارها، ویژگی های فوق العاده ای را برای دوربین به ارمغان آورده است. با تقویت این عملکرد، دوربین آیفون 13 پرو مانند نسل های قبلی بیشترین قدرت را از پردازنده خود می گیرد.

مهم ترین ویژگی که این دوربین را از سری های حرفه ای قبلی متمایز می کند این است که می تواند فیلم سینمایی 1080p تا حداکثر 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. مدل آیفون 12 پرو دارای پردازنده گرافیکی 4 هسته ای و تا 17 ساعت زمان پخش ویدیو بود، در حالی که سری آیفون 13 پرو با پردازنده گرافیکی 5 هسته ای جدید پشتیبانی می شود و این زمان به 22 ساعت افزایش می یابد.

دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی که عادت داریم آن را در ماژول سه گانه پشت گوشی ببینیم، دارای عملکرد لرزشگیر اپتیکال است. لنز دوربین اصلی که می تواند تصاویر ماکرو را از فاصله تا 2 سانتی متر ثبت کند، دوباره طراحی شده و قدرتمندتر شده است. با این دوربین می توانید جزئیات یک حشره کوچک را ثبت کنید یا یک دانه برف کوچک را به یک غول برفی غول پیکر تبدیل کنید.

دوربین دیافراگم f/1.5 قدرتمندترین دوربین سری آیفون تا به امروز است. دوربین دوم با گشودگی دیافراگم f/2.8 همانند دوربین اصلی دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی است. با استفاده از این دوربین که عملکرد تله فوتو به آن اضافه شده است می توانید عکس هایی با زاویه دید عریض بگیرید و در تاریکی نیز تصاویر بهتری ثبت کنید.

این دوربین با قابلیت فوکوس مجدد ۲ برابر نور به گونه ای طراحی شده است که بتوانید در هر زمانی از روز عکس ها و فیلم های زیبایی بگیرید. ویژگی حالت شب به همه دوربین ها اجازه می دهد تا نور بیشتری را ثبت کنند. دوربین سلفی با وضوح بالا کنترل نوردهی را برای عکس های پرتره عالی با دیافراگم f/2.2 بهبود بخشیده است.

قدرتمندترین تراشه تاکنون

اپل که هر سال موفق می شود پردازنده خود را قدرتمندتر کند، اکنون پروژه هایی را که سال ها پیش برنامه ریزی کرده بود، اجرا می کند. این یک واقعیت است و همه می دانند که پردازنده های آیفون چقدر قدرتمند هستند. طبق گفته اپل، هیچ محدودیتی برای کارهایی که می توانید با پردازنده A15 Bionic انجام دهید وجود ندارد. چیپست این گوشی به عنوان «قوی ترین تراشه گوشی هوشمند جهان» معرفی شده است.

عملکرد گرافیکی با بهبود عملکرد GPU 5 هسته ای تا 50٪ سریعتر است، در حالی که موتور عصبی فوق سریع 15.8 تریلیون عملیات در ثانیه را امکان پذیر می کند. پردازنده 6 هسته ای عملکردی را ارائه می دهد که قبلاً در بازی های موبایل تجربه نکرده اید. یک پردازنده قدرتمند که به شما امکان می دهد حتی در بالاترین وضوح عملکردی روان داشته باشید، به وضوح نشان می دهد که چرا اپل سال ها در این زمینه پیشرو بوده است.

همانطور که مشخص است فضای ذخیره سازی در سری آیفون بدون پشتیبانی از کارت حافظه برای اکثر کاربران مشکل ساز بود. ظاهرا اپل تصمیم گرفته این مشکل را با مدل آیفون 13 پرو حل کند. آیفون 13 پرو با ظرفیت 1 ترابایت بیشترین فضای ذخیره سازی را دارد. مدل های 128، 256 و 512 گیگابایتی نیز با توجه به نیاز کاربران موجود است.

لازم به ذکر است که گزینه های ظرفیت به طور مستقیم بر قیمت ها تأثیر می گذارد. سری قبلی آیفون دارای پردازنده گرافیکی 4 هسته ای بود اما این گوشی دارای پردازنده گرافیکی 5 هسته ای است. با نسل جدید Neural Engine، اشتباه نیست اگر بگوییم: “این بهترین تراشه ای است که اپل برای سریع ترین تراشه گوشی های هوشمند جهان تاکنون ارائه کرده است.”

باتری با عملکرد عالی

بدون شک موضوعی که کاربران آیفون بیشترین مشکل را با آن دارند، عملکرد باتری است. باتری های آیفون که از نظر ظرفیت در مقایسه با همتایان خود کمی عقب به نظر می رسند، در واقع بسیار بالاتر از ظرفیت پردازنده کار می کنند. با شارژ سریع 20 واتی، باتری آیفون 13 پرو در نیم ساعت تا 50 درصد شارژ می شود. سازگاری کامل باتری با فناوری Promotion و تراشه قدرتمند A15 Bionic استفاده طولانی مدت را تضمین می کند.

عملکرد باتری آیفون 13 پرو که به طور متوسط ​​1.5 ساعت بیشتر از مدل قبلی خود دوام می آورد، توسط اپل به عنوان “طولانی ترین عمر باتری تا کنون” توصیف شده است. این باتری که 22 ساعت پخش ویدئو و 20 ساعت تماشای مداوم ویدئو به صورت آنلاین را ارائه می دهد، دارای قابلیت شارژ بی سیم است. اما شایان ذکر است که باید هر کدام را جداگانه خریداری کنید.

قیمت آیفون 13 پرو

با هر مدل گوشی هوشمند جدیدی که اپل عرضه می کند، سوال قیمت در میان مصرف کنندگان مطرح می شود. اگرچه برخی از کاربران احساس می کنند که مدل های آیفون ارزش این قیمت را دارند، اما قیمت ها برای برخی از کاربران بسیار بالا است. اپل سعی کرد این مشکل را با گوشی‌های «مینی» که اخیراً عرضه کرده است حل کند، اما هنوز چیزی تغییر نکرده است، مخصوصاً برای مصرف‌کنندگان در کشورمان.

قیمت این گوشی با توجه به گزینه های ذخیره سازی متفاوت است. پیش قیمت آن را بخر برای بین المللی از 999 دلار شروع می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل اپل ایفون 13 پرو iPhone 13 Pro ظرفیت 256 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل اپل ایفون 13 پرو iPhone 13 Pro ظرفیت 256 گیگابایت"، کلیک کنید.