نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi 11T Pro 5G ظرفیت 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت

بررسی تخصصی موبایل شیائومی، Xiaomi 11T Pro 5G، ظرفیت 256 گیگابایت، رم 12 گیگابایت

بررسی Xiaomi 11T Pro

Xiaomi 11T Pro عملکردی پیشرو در کلاس و سرعت شارژ بی‌نظیر را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از یک پرچم‌دار واقعی ارائه می‌کند. اما همه چیز برای این گوشی میان رده ساده نیست.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش 120 هرتزی عالی
  • دوربین 108 مگاپیکسلی
  • شارژ سریع 120 وات
  • اسپیکر ضربه ای هارمن کاردون

منفی

  • طراحی کسل کننده نسبت به برادران
  • سنسورهای معمولی اولتراواید و تله فوتو
  • مشکلات عملکردی عجیب
  • MIUI هنوز بهترین نیست

طراحی

از نظر ابعاد، شیائومی می 11 بزرگ بود و جالب است بدانید که شیائومی 11 تی پرو حتی بزرگتر از آن است. این مشکل برای افرادی که تمایلی به خرید گوشی های بزرگ ندارند خوشایند نیست، اما باید اشاره کنم که در این سطح به ارگونومی بدنه توجه شده است و این سایز قطعا آزار دهنده نیست.

ابعاد 164.1 x 76.9 میلی‌متر، همچنین به‌طور قابل‌توجهی بلندتر و پهن‌تر از OnePlus 9 خواهید بود. Mi 11 Pro در مقایسه با Xiaomi Mi 11 با 196 گرم و OnePlus 9 با 192 گرم با وزن 204 گرم، بسیار سنگین است. مطمئنم از دیدن رتبه IP53 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به جای IP68 پرچمداران ناامید خواهم شد. اما همانطور که قبلاً گفتیم، این یک گوشی پرچمدار نیست.

مانند OnePlus 9، Xiaomi 11T Pro از قاب آلومینیومی و پشتی پلی کربنات استفاده می کند. به طور کلی خوب است، اما آنطور که باید تیز به نظر نمی رسد. به عنوان مثال، روکش خاکستری به نوعی خسته کننده و در عین حال بسیار براق است، روکش فلزی صیقلی آن در برابر درخششی براق که اثر انگشت را به خود جلب می کند.

شاید مدل آبی آسمانی و سفید ماه متفاوت باشد. ظاهر کلی گوشی بیشتر با شیائومی می 11 آی مطابقت دارد تا شیائومی می 11 یا شیائومی می 11 لایت. توجه داشته باشید که شیائومی Mi 11i یک گوشی کاملا همه کاره است.

جدا از ظاهر غیرقابل توجه، شیائومی 11 تی پرو یک گوشی بسیار قوی و کاربردی است. سنسور اثر انگشت نصب شده در کنار بسیار سریع و پاسخگو است، اگرچه شاید کمی بیش از حد نوردهی شود. در لبه‌های بالا و پایین، یک جفت بلندگوی استریو تنظیم‌شده توسط Hardon Kardon را خواهید دید که به طرز چشمگیری بلند و واضح هستند. با این حال، جک هدفون وجود ندارد.

صفحه نمایش

نکته عجیب در طراحی حجیم شیائومی 11 تی پرو این است که نمایشگر بزرگی ندارد. با 6.67 اینچ، بین 6.81 اینچی شیائومی Mi 11 و 6.55 اینچی وان پلاس 9 قرار می گیرد. نه اینکه من از آن شکایت کنم، این یک صفحه نمایش عالی Full HD+ است، با تمام عمق رنگ و کنتراست که یک پنل AMOLED مدرن می تواند پیشنهاد

در حالی که من اوج سرعتی در حدود 414 نیت را در شرایط معمولی روزانه در داخل ساختمان ثبت کردم، طبق گزارش ها در حالت نور خورشید به 800 نیت می رسد (معروف به حالت روشنایی بالا یا HBM) و در نور مستقیم خورشید با روشنایی خودکار به 1000 نیت می رسد. این برای یک گوشی میان رده بسیار روشن است. دقت رنگ نیز قوی است، با پوشش 99.8٪ sRGB، 85.5٪ Adobe RGB و 97.4٪ پوشش DCI P3.

مانند OnePlus 9 و Xiaomi Mi 11، نرخ به روز رسانی 120 هرتز بسیار پاسخگو است. نه، با 144 هرتز شیائومی Mi 10T Pro مطابقت ندارد، اما پنل LCD ضعیفی بود. AMOLED این را بسیار کاهش می دهد و 120 هرتز بسیار روان است، به خصوص اگر از یک پنل سنتی 60 هرتزی باشد.

همچنین، مانند Xiaomi Mi 11، اما برخلاف OnePlus 9، نرخ نمونه برداری لمسی 480 هرتز را دریافت می کنید. گیمرها باید توجه داشته باشند که برای یافتن صفحه لمسی سریع‌تر، باید به جدیدترین گوشی‌های هوشمند بازی مانند Nubia Redmagic 6S Pro وارد شوید. ممکن است لبه‌های منحنی دوگانه شیائومی Mi 11 را نداشته باشد، اما از Corning Gorilla Glass Victus حداکثر محافظت را دریافت می‌کنید.

مشخصات و عملکرد

شیائومی 11 تی پرو ممکن است یک گوشی “پرو” واقعی نباشد، اما در مورد عملکرد تقریباً به این نام عمل می کند. اسنپدراگون 888 کوالکام به آن کمک می کند و حداقل روی کاغذ آن را با پرچمداران 2021 مانند شیائومی می 11 و وان پلاس 9 پرو همتراز می کند.

در واقع، میانگین امتیاز چند هسته‌ای Geekbench 5 که 3495 است، آن را در فاصله 200 امتیازی از قدرت‌های فوق‌الذکر قرار می‌دهد که به راحتی از Samsung Galaxy S21 مجهز به اگزینوس جلوتر است. با این حال، امتیاز 808 تک هسته ای به طرز عجیبی پایین بود، اما اکثر گوشی های اسنپدراگون 888 به 1100 رسیدند.

شاید چیزی در مدیریت انرژی یا خنک کننده شیائومی 11T وجود داشته باشد که نیاز به اصلاح داشته باشد.

این پردازنده بسته به مدل از 8 یا 12 گیگابایت رم پشتیبانی می کند (هر دو دستگاه بریتانیایی 8 گیگابایتی دارند). صادقانه بگویم، هر دو به اندازه کافی قدرتمند هستند و همچنین 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد. با این حال، بدون درگاه کارت microSD نمی‌توانید این میزان را افزایش دهید.

دوربین

شیائومی 11 تی پرو دارای سنسور عریض 108 مگاپیکسلی است. با این حال، پس از بررسی دقیق تر، در واقع این حسگر کمی کوچکتر سامسونگ ISOCELL HM2 است که در شیائومی می 11i، شیائومی ردمی نوت 10 پرو و ​​آنر 50 یافت می شود. این سنسور قدرتمند است. عکس های گرفته شده با این گوشی راضی کننده هستند اما از نظر وضوح و جزئیات در سطح سامسونگ نیستند.

این دوربین می تواند سایه های مختلف خاکستری و حس عمق و پرسپکتیو را به خوبی نمایش دهد. عکس های شبانه با سطح نور مناسب و بدون نویز زیاد قابل قبول هستند. اما مانند Xiaomi Mi 11i قبلی، Xiaomi 11T Pro از کمبود OIS (تثبیت کننده اپتیکال تصویر) رنج می برد، بنابراین نمی تواند در شرایط سخت تر با پرچمداران واقعی رقابت کند.

دوربین های دیگر نمی توانند با این پتانسیل پیکسلی مطابقت داشته باشند. در جلوی فوق عریض، یک سنسور 8 مگاپیکسلی دارید که عکس‌های تار و زرد بیشتری تولید می‌کند. حداقل یک لنز تله فوتو 2X اختصاصی در اینجا دریافت می کنید، که بیشتر از چیزی است که برای برخی از تلفن های با این قیمت یا بالاتر – از جمله Xiaomi Mi 11 – می توان گفت.

اما این لنز تنها 5 مگاپیکسل است و نمی تواند جزئیات را ثبت کند. محدوده دینامیکی سنسور اصلی آن از یک دوربین ماکرو مناسب است. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی مناسب است، اما عکس های کمی صاف و بی روح تولید می کند. من کاملاً تحت تأثیر عملکرد پرتره سلفی او قرار گرفتم.

عمر باتری و شارژ

Xiaomi 11T Pro یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که بسیار بزرگ است. با این حال، این شخصیت استقامتی نیست که من به آن امیدوار بودم. اصلا بد نیست، یک روز کاری 15 ساعته با حدود 2 ساعت استفاده از صفحه نمایش، باتری را تا حدود 50 درصد خالی کرد. اما عالی نیست و به طور متوسط ​​در روزهای شلوغ بسیار کمتر خواهد بود.

این در نتیجه تست باتری PCMark Work 3.0 به مدت 9 ساعت و 48 دقیقه منعکس شده است. این رقم در حدود 40 دقیقه از OnePlus 9 و در حدود یک ساعت و 40 دقیقه از Samsung Galaxy S21 برتری دارد. اما این گوشی با پیکسل 5 در 12 ساعت و 34 دقیقه و Oppo Find X3 Neo در 13 ساعت و 35 دقیقه فاصله دارد.

جایی که باتری شیائومی 11 تی پرو واقعا می درخشد سرعت شارژ است. شیائومی این گوشی را با یک شارژر 120 واتی چشم نواز عرضه کرده است که می تواند در حدود 20 دقیقه آن را از 0 تا 100 درصد شارژ کند. بسیار سریع است و به راحتی حتی OnePlus 9 را با شارژر 65 واتی خود شکست می دهد. با این حال، شرم آور است که هیچ منبعی برای شارژ بی سیم وجود ندارد. به خصوص با در نظر گرفتن OnePlus 9 که شش ماه پیش چیزی مشابه ارائه کرد.

نرم افزار

Xiaomi 11T Pro دارای اندروید 11 و MIUI 12.5 است و مثل همیشه شلوغ و رنگارنگ است. با یک برنامه تم اختصاصی و یک منوی میانبر اعلان که به نظر می رسد برای همیشه ادامه دارد، فضای زیادی برای سفارشی سازی وجود دارد. اما همچنین به این واقعیت اشاره می کند که پیدا کردن راه خود در مورد نرم افزار شیائومی می تواند کمی سردرد باشد.

منوی تنظیمات مدت هاست که منبع ترس و سردرگمی بوده است و گزینه های زیادی برای انحراف وجود دارد. بعضی چیزها دقیقاً در جایی که احساس می کنند باید باشند نیستند.

نرم افزارهای bloatware زیادی در اینجا نیز وجود دارد، از جمله یک مرورگر وب ثانویه در مرورگر Mi، مجموعه ای از ابزارهای خانگی و مجموعه ای از نصب کننده برنامه های شخص ثالث. با این حال، در سطح پایه، MIUI 12.5 سریع، روان و پایدار است. استفاده از آن به خوبی اندروید یا تلاش های سفارشی OnePlus، Sony یا حتی سامسونگ نیست.

نظر فروشگاه های اینترنتی

شیائومی 11 تی پرو یکی دیگر از گوشی های شیائومی است که می تواند به خریدار اطمینان دهد که خریدی مقرون به صرفه با قیمت بسیار رقابتی است. این گوشی سریع است، دوربین اصلی عالی، صفحه نمایش خوب و شارژ فوق العاده سریع با قیمت عالی دارد. با این حال، قطعاً بدون نقص نیست.

MIUI مثل همیشه به هم ریخته است، دوربین آنطور که ما می‌خواهیم خوب نیست، شارژ بی‌سیم وجود ندارد و طراحی آن جذابیت خاصی ندارد. شیائومی 11 تی پرو آنطور که از نامش انتظار می رود، مشخصات مشابه شیائومی می 11 را ندارد. اما در اینجا شما یک گوشی هوشمند میان رده بسیار توانا دارید که از نظر قیمت و مجموعه ویژگی ها به طور مستقیم با OnePlus 9 رقابت می کند.

شیائومی 11 تی پرو یک گوشی هوشمند میان رده با عملکرد مناسب، صفحه نمایش 120 هرتزی عالی و دوربین 108 مگاپیکسلی است. اما از کامل بودن فاصله زیادی دارد. طراحی آن ضعیف و غیرجذاب است، دوربین های فوق عریض و تله فوتو آن چندان قوی نیستند و MIUI یکی از کم محبوب ترین پوسته های اندرویدی است. برعکس، اجرای شارژ سیمی 120 واتی شیائومی مطمئناً توجه را به خود جلب می کند و اگر مرتباً شارژ می کنید، گوشی بهتری در بازار وجود ندارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi 11T Pro 5G ظرفیت 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi 11T Pro 5G ظرفیت 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت"، کلیک کنید.