نقد و بررسی گوشی موبایل کت CAT S52 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

بررسی تخصصی گوشی موبایل CAT S52 با ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

بررسی گوشی هوشمند مقاوم Cat S52

یک گوشی هوشمند بادوام که با طراحی مدرن تر، بدنه لاستیکی را از بین می برد. با نگاهی فراتر از یک تلفن مقاوم، Cat S52 دستگاهی خوش‌نظر است که به همان اندازه برای کاربرانی که در محیط‌های سخت کار می‌کنند هدف قرار می‌گیرد. این قاب گوشی از نظر زیبایی شناسی زیباترین قاب گوشی موجود است و از نظر دوام، گوشه و کنار آن را قطع نمی کند. با این حال، عملکرد متوسط ​​و صفحه نمایش قدیمی آن را به فروش سختی برای کاربران معمولی با این قیمت تبدیل کرده است. به طور کلی گوشی های کاترپیلار مورد توجه افرادی است که در معادن، ساختمان سازی، رانندگی با وسایل نقلیه سنگین و یا سایر کارهای خطرناک و گرد و غبار کار می کنند و این بهترین گزینه برای این افراد خواهد بود زیرا دائما نگران آسیب دیدن گوشی هستند این مقاومت به این معنی نیست که آنها هیچ آسیبی نمی بینند، اما ضربه ای که به راحتی گوشی هوشمند سامسونگ یا شیائومی را از بین می برد، حتی کوچکترین خراشیدگی روی گوشی های کت ایجاد نمی کند و ما در اینجا صحبت می کنیم. برای انداختن گوشی برای مدتی فراتر از حد استاندارد یا پرتاب آن از فاصله بیش از یک و نیم یا دو متر. امروزه گوشی‌های هوشمند مستحکم این تصور را ایجاد می‌کنند که دستگاه‌های فیزیکی پوشیده شده با پلاستیک با لیست ویژگی‌هایی هستند که ریشه در گذشته دارند. Bullit که گوشی‌های هوشمند برای CAT تولید می‌کند، قصد دارد با S52 جدید خود همه چیز را تغییر دهد، یک تلفن نسبتا شیک که هدف آن دوام خشن تلفن‌های مقاوم قبلی خود در قاب‌هایی شبیه به اپل است.

نقاط قوت

  • ظاهری شیک و مدرن…
  • حفاظت قوی
  • عمر باتری عالی
  • جک هدفون

نقاط ضعف

  • قیمت متوسط ​​اما عملکرد گوشی هوشمند مقرون به صرفه
  • فاقد ویژگی های منحصر به فرد برادر بزرگتر خود است
  • عملکرد ضعیف صفحه نمایش و ویدیو

برنامه ریزی کنید

S52 بیشتر نشانه های خود را از آیفون 4 با قاب آلومینیومی اسکنه شده خود گرفته است. با توجه به اینکه شایعه شده است که اپل ظاهر شاسی کلاسیک این دستگاه را با سری گوشی های سال 2020 خود بازبینی می کند، انتخاب جالبی است و به دلیل نداشتن صفحه نمایش لبه به لبه یا بریدگی برای دوربین، از روند فعلی گوشی های هوشمند منحرف شده است. نوارهایی به ضخامت 1 سانتی متر در دو انتهای قاب صفحه نمایش گوشی، که آن را تا حدودی قدیمی پنهان می کند.

دوربین جلو و بلندگو در بالا. مواد TPU لاستیکی مقاوم در برابر ضربه و ضد لغزش که پشت آن را می پوشاند تا حدودی توهم یک گوشی ممتاز را می شکند، اما خوشبختانه به جای براق بودن، مشکی مات است و نگه داشتن دستگاه را به صورت مورب آسان می کند. برخلاف اکثر تلفن‌های این دسته، شیارهای نیمه پایینی دستگاه، درگاه شارژ و جک هدفون با روکش‌های پلاستیکی آرسل و موم نشده‌اند، در عوض بر روی یک پوشش ضد آب تکیه می‌کنند که به پنهان کردن بیشتر مشخصات ناهموار آن کمک می‌کند. این صفحه نمایش 5.6 اینچی مدل Full HD است که توسط آخرین فناوری Corning Gorilla Glass 6 محافظت می شود.

سخت افزار

  • پردازنده: Helio P35
  • پردازنده گرافیکی: PowerVR GE8320
  • رم: 4 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت
  • اندازه صفحه نمایش: 5.6 اینچ
  • وضوح تصویر: 1440×720
  • وزن: 210 گرم
  • ابعاد: 158.1 میلی متر x 76.6 میلی متر x 9.7 میلی متر
  • دوربین عقب: 12 مگاپیکسل با فلاش LED
  • دوربین جلو: 8 مگاپیکسل
  • سیستم عامل: اندروید 9
  • باتری: 3100 میلی آمپر ساعت

S52 با حذف دوربین تصویربرداری حرارتی داخلی، فاصله یاب لیزری و مانیتور کیفیت هوا که در دستگاه پرچمدار فعلی Cat وجود دارد، روی دوام تمرکز دارد. دارای رتبه iP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و مایعات است. در واقع این بدان معناست که می توان آن را به مدت 35 دقیقه در عمق 1.5 متری آب شیرین فرو برد. همچنین برای مطابقت با استاندارد MIL-STD810G ساخته شده است، به این معنی که محفظه و صفحه نمایش تقویت شده مقاومت 1.5 متری در برابر سقوط دارد. در حالی که از همان نوع نرم افزار پیشرفته پردازش تصویر برخوردار نیست، اما مشاهده اینکه دوربین پشتی S52 از همان سنسور تصویر 12.2 مگاپیکسلی Sony IMX363 موجود در گوشی های پیکسل 3 و پیکسل 4 گوگل استفاده می کند، هنوز هم قابل توجه است.

به طور مشابه، پردازنده Helio P35 ممکن است در سال گذشته در بسیاری از گوشی‌های هوشمند رده پایین تا متوسط ​​ظاهر شده باشد، اما در بخش گوشی‌های هوشمند مقاوم، این چیپست کاملاً پیشرفته است. حافظه داخلی آن تا حدودی محدود 64 گیگابایت است، اما حداقل از طریق کارت MicroSD قابل ارتقا است. سازگاری با NFC (یک مورد نادر برای این نوع گوشی ها)، پشتیبانی از دو سیم کارت، چراغ اعلان LED مفید، به علاوه یک خواننده اثر انگشت در پشت وجود دارد.

در استفاده و عملکرد

این دستگاه با اندروید 9 تا حد زیادی اصلاح نشده از پیش بارگذاری شده است و تنها امتیاز کوچک برای نرم افزار متورم پوشه “جعبه ابزار” با لینک های دسترسی سریع به برنامه های اضافی است. آنها از بارکدخوان گرفته تا ابزارهای فضای باز برای کشاورزان تا ردیاب های فعالیت دوچرخه سواری و پیاده روی از Under Armour را شامل می شوند. به زودی بولیت وعده آپدیت رایگان اندروید 10 را داده بود، اما در زمان نگارش این مطلب هنوز منتشر نشده است. به طور کلی، پردازنده Helio P35 به همراه 4 گیگابایت رم داخلی، تجربه ای پاسخگو و روان را ارائه می دهد. سینی دو سیم کارته گوشی برای قرار دادن کارت Micro SD برای افزایش فضای ذخیره سازی مفید است، اما نحوه باز شدن تصادفی درب سینی می تواند به مرور زمان آزاردهنده شود. سنسور اثرانگشت سریع‌ترین نیست، با یک ثانیه تردید قابل توجه قبل از باز کردن قفل، اما ثابت بود و به نظر می‌رسید حتی با دست‌های کمی خیس یا گل‌آلود نیز به خوبی کار می‌کند.

تصاویر ارائه شده توسط دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی S52 قطعاً یک پله بالاتر از چیزی است که ما از یک تلفن مقاوم به آن عادت کرده ایم، با جزئیات عالی، نویز کم و بازتولید رنگ مناسب در شرایط خوب. با این حال، پردازش تصویر و نرم افزار دوربین در حد سنسور سخت افزاری نیست، دوربین کند است و گاهی اوقات فوکوس آن ناپایدار است، در حالی که نتایج در نور کم ناامید کننده هستند. حالت “پرتره” دوربین اغلب مستعد تاری پس زمینه است، اما با کمی استفاده دقیق می تواند جلوه بوکه قانع کننده ای را در شرایط خوب ایجاد کند. دوربین جلو 8 مگاپیکسلی است و در حالی که گامی قابل توجه در مقایسه با دوربین عقب است، همچنان باید سلفی های قابل استفاده ارائه دهد. فیلمبرداری 1080p/30fps این دوربین با جزئیات با کیفیت صوتی مناسب است، اما فوکوس کند یک مشکل است. پخش ویدیو شاید مشکل بزرگ تری باشد، زیرا پخش منابع HD از طریق YouTube، Netflix و کلیپ های ضبط شده توسط دوربین مستعد نویز و لکنت جزئی در صحنه های سریع است.

قابلیت‌های چندرسانه‌ای S52 به دلیل پنل IPS دو جداره با مشکل مواجه می‌شوند، به این معنی که صفحه نمایش آن‌قدر که از یک گوشی معمولی انتظار داریم روشن نیست. در حالی که صفحه نمایش به اندازه یک گوشی معمولی لغزنده نیست، هیچ پوشش اولئوفوبیک روی شیشه وجود ندارد، به این معنی که به ویژه در معرض اثر انگشت است. در اینجا نحوه عملکرد Cat S52 در مجموعه بنچمارک ما آمده است:

  • Geekbench: 165 (تک هسته)؛ 1015 (چند هسته ای)
  • PCMark (کار 2.0): 5599
  • رمز عبور: 4833
  • رمز عبور CPU: 111204
  • برند اصلی: 1202
  • اندروبنچ (مترالی): 290.44 (خواندن متوالی); 204.98 (نوشتن متوالی)
  • آندروبنچ (خودسرانه): 71.35 (خواندن خودسرانه); 18.55 (نوشتن تصادفی)
  • 3DMark Slingshot: 802
  • 3DMark Slingshot Extreme: 510
  • 3DMark IceStorm (نامحدود): 12992
  • HWBot Prime: 4685

در نگاه اول، باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی S52 برای گوشی‌هایی از این نوع کم‌توان به نظر می‌رسد و به نظر می‌رسد یک امتیاز برای ابعاد نسبتاً نازک این گوشی است، به‌ویژه وقتی در کنار ظرفیت انرژی مضحک رقیب سرسخت آن، Blackview BV9100 قرار گیرد. خوشبختانه، در عمل بسیار بهتر از حد انتظار عمل می کند. تا حد زیادی به لطف پردازنده نسبتاً پایین گوشی و عملکرد نمایشگر، متوجه شدیم که S52 در طول روز در استفاده منظم و تا عصر هنگام آزمایش دوام می آورد. یک شارژر 16 واتی USB-C شارژ سریع را ارائه می دهد، اما شارژ 100٪ کامل در طول آزمایش کمتر از یک ساعت طول کشید.

از سوی دیگر، آمار بنچمارک، همراه با عکاسی تک لنز آن، S52 را با گوشی های ارزان قیمتی مانند Motorola Moto G7 Power و Nokia 7.1 برابری می کند. چنین نتایجی چیزی شبیه سکوی پرشی برای گوشی های هوشمند مقاوم است. با این حال، این گوشی ها دارای صفحه نمایش بسیار بزرگتر با وضوح بالاتر و از همه مهمتر قیمت های زیر 200 پوند هستند.

نظر دیجیسنتر

Cat S52 قطعاً ظاهر یک تلفن مقاوم را تا حدودی بازتعریف می کند و ابعاد جیبی را با طراحی شاسی کلاسیک و معمولی ترکیب می کند و در عین حال ظاهری از استحکام درجه نظامی را حفظ می کند که Cat به آن معروف شده است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که یک گوشی سخت جداگانه برای کار و دیگری برای استفاده معمولی دارید، مطمئناً این فاصله بین این دو را پر می کند. با این حال، وقتی ویژگی‌های قوی آن را در مقابل قیمت نسبتاً سنگین 449 پوندی آن متعادل کنید، احتمالاً S52 برای آن دسته از مصرف‌کنندگانی که Cat نیز امیدوار به جذب آن است، فروش سختی خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل کت CAT S52 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل کت CAT S52 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت"، کلیک کنید.