نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K40 Gaming 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رام 12 گیگابایت

بررسی تخصصی تلفن همراه 5G گیمینگ شیائومی Redmi K40 با ظرفیت 256 گیگابایت و 12 گیگابایت رم

دو ماه پس از عرضه Redmi K40، سری K40 مدل جدیدی را معرفی کرد. بازی Redmi K40. این مدل اولین گوشی گیمینگ ردمی و همچنین ارزان ترین گوشی گیمینگ بازار است. Redmi به جای عرضه سری جدید برای گوشی های گیمینگ خود، آن را به سری K40 اضافه کرد.

طراحی

Redmi K40 Gaming به عنوان یک گوشی گیمینگ بر سه اصل تمرکز دارد: اندازه، وزن و ظاهر جذاب. ضخامت این گوشی تنها 8.3 میلی متر و وزن آن 205 گرم است. بنابراین این گوشی نه خیلی سنگین است و نه خیلی ضخیم. در واقع، وقتی آن را با سایر گوشی‌های بازی مقایسه می‌کنید، هم سبک‌تر و هم نازک‌تر است.

 

Redmi برای کاهش وزن گوشی از پلاستیک استفاده نکرده است، فریم این گوشی فلزی و پشت آن نیز شیشه ای است و جنس آن از K40 و realme GT Neo بهتر است. دوربین Redmi K40 Gaming در سمت چپ بالا قرار دارد و لنز آن کمی بیرون زده است و پشت آن در مقابل سایر گوشی های گیمینگ چندان جذاب نیست. طراحی اصلی این موبایل بازی المان های اطراف لنز دوربین است و دو چراغ RGB در کنار آنها قرار دارد و زمانی که پیام خوانده نشده ای دارید یا در حال بازی هستید، این چراغ ها چشمک می زنند. البته این چراغ ها همیشه هنگام بازی روشن نمی شوند.

طراحی اسپیکر و قاب و راحتی این گوشی باعث می شود هنگام بازی با آن احساس راحتی کنید. همچنین طراحی و اضافه شدن میکروفون سوم، Redmi K40 Gaming را به بهترین گوشی گیمینگ در رده خود تبدیل کرد. اما این گوشی جک 3.5 میلی متری ندارد که برای گوشی های گیمینگ ضروری نیست.

صفحه نمایش

K40 Gaming از صفحه نمایش مستقیم OLED منعطف 120 هرتزی FHD+ استفاده می کند. تامین کننده صفحه نمایش این موبایل یک شرکت چینی است که از پیکسل های الماسی استفاده می کند.

ظرافت صفحه نمایش تفاوت چندانی با AMOLED سامسونگ ندارد. این گوشی از HDR10+ پشتیبانی می کند و شیشه محافظ آن نسل پنجم Corning Gorilla است.

اما به دلیل صفحه نمایش آن، دوربین سلفی آن کمی بزرگتر از K40 است و حداکثر روشنایی آن نیز کمتر از K40 است. اگرچه عملکرد صفحه نمایش از نظر سخت افزاری چندان خوب نیست، اما پنل باریک آن همچنان احساس خوبی دارد.

عملکرد

K40 Gaming دومین تلفن همراهی است که از MediaTek Dimensity 1200 استفاده می کند، اولین گوشی Realme GT Neo است.

از آنجایی که این یک نسخه بازی است، تجربه بازی تمرکز اصلی است. برای یک تجربه خوب از بازی، K40 Gaming از نوع جدیدی از مواد حرارتی استفاده می کند که می تواند گرمایش تلفن را بدون مسدود کردن انتقال سیگنال و دریافت کنترل کند.

دوربین

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در پشت گوشی تعبیه شده است. اگرچه پارامترها بسیار شبیه به K40 هستند، اما این حسگر CMOS مشابه دوربین اصلی K40 نیست. یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای لنز اولترا واید و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی به جای ماکرو تله فوتو وجود دارد.

معمولا گفته می شود که کیفیت تصویر گوشی های گیمینگ خوب نیست، اما K40 Gaming برای اولین بار از شیشه اپتیکال در لنز گوشی استفاده می کند. این بدان معنی است که مجموعه ای از لنزهای “1 شیشه + 5 پلاستیک” وجود دارد که می تواند کیفیت تصویر را بهبود بخشد.

کیفیت تصویر دوربین اصلی Redmi K40 Gaming

عمر باتری و عملکرد

این بار طراحی کیس به سبک مکانیکی و شامل شارژر و کابل شارژ است. شارژر و کابل شارژ اکنون به جای سفید معمولی زرد و مشکی هستند و همچنین کمی کوچکتر از شارژر Mi 11 Ultra است.

کابل شارژ همچنین برای اولین بار از یک سر شارژ L شکل استفاده می کند که باعث می شود کاربران هنگام بازی گوشی خود را راحت تر شارژ کنند. شارژر 67 واتی دقیقاً مشابه شارژر Mi 11 Ultra است، اما سرعت شارژ آن کمتر از Mi 11 Ultra است و شارژ کامل آن 43 دقیقه طول می کشد. اما با توجه به شارژ شدن گوشی تا 51 درصد در 15 دقیقه اول، سرعت شارژ تقریباً ثابت باقی می ماند. اگرچه بدنه آن تنها 8.3 میلی متر ضخامت دارد، اما همچنان دارای باتری 5065 میلی آمپر ساعتی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K40 Gaming 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رام 12 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K40 Gaming 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رام 12 گیگابایت"، کلیک کنید.