نقد و بررسی گوشی موبایل Xiaomi Redmi 10 4G رام 6 گیگابایت و ظرفیت 128 گیگابایت

بررسی تخصصی گوشی موبایل شیائومی ردمی 10 4G با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت

بررسی شیائومی ردمی 10

در نیمه راه تبدیل شدن به یک گوشی ارزان قیمت

اگرچه زیربرند ردمی وارد میان رده های بالا و همچنین رده های پایین بازار رده بالا شده است، اما مورد احترام ترین شیائومی سری ردمی و شاید خانواده ردمی نوت باقی مانده است. و Redmi 10 مانند جانشینی شایسته برای سری معروف به نظر می رسد که ارتقای قابل توجهی را نسبت به Redmi 9 ارائه می دهد و چندین ویژگی پرچمدار را اضافه می کند که یافتن آنها سخت است، به خصوص در این رنج قیمت.

مجموعه ای از بلندگوهای استریو، صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا 90 هرتز، شارژ کابل معکوس 9 واتی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و اسلات کارت microSD اختصاصی برای تکمیل حافظه داخلی 64 گیگابایتی با توجه به محدوده قیمت، دریافت می کنید. و این بالاتر از مشخصات اولیه ای است که معمولاً انتظار دارید در یک گوشی ارزان قیمت ببینید.

بدن: 162.0 x 75.5 x 8.9 میلی‌متر، 181 گرم؛ شیشه گوریلا گلس 3 در جلو، پشت پلاستیکی و فریم پلاستیکی.
صفحه نمایش: LCD 6.50 اینچ، 90 هرتز، وضوح 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 405ppi.
چیپست: MediaTek Helio G88 (12nm): هشت هسته (2×2.0 GHz Cortex-A75 & 6×1.8 GHz Cortex-A55)؛ Mali-G52 MC2.
حافظه: 64 گیگابایت رم 4 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 4 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت؛ eMMC 5.1; microSDXC (اسلات اختصاصی).
سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 11، MIUI 12.5.
دوربین عقب: عریض (اولیه): 50 مگاپیکسل، f/1.8، PDAF؛ زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 120 درجه؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4; عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4.
دوربین جلو: 8 مگاپیکسل، f/2.0، (زاویه عریض).
فیلمبرداری: دوربین عقب: 1080p@30fps; دوربین جلو: 1080p@30fps.
باتری: 5000 میلی آمپر ساعت؛ شارژ سریع 18 واتی، شارژ معکوس 9 واتی.
متفرقه: اثرانگشت خوان (در کناری)؛ رادیو FM؛ NFC (بسته به بازار/منطقه)؛ پورت مادون قرمز؛ جک 3.5 میلی متری

بهترین بخش این است که Redmi 10 در مقایسه با Redmi 9 با افزایش قیمت خیلی گران نیست. با این حال، 10 تقریباً از هر نظر نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت کرده است. حتی چیپست نیز برای پشتیبانی از نمایشگر 90 هرتزی 1080p+ تغییر یافته است. در واقع، این اولین گوشی هوشمند MediaTek Helio G88 در بازار است.

Redmi 10 دستگاه خاصی است که ویژگی‌های ممتازی را که قبلاً برای تلفن‌های گران‌تر در نظر گرفته شده بود، دموکراتیزه می‌کند. سری‌های Redmi و Redmi Note پر از دستگاه‌هایی هستند که واقعاً ارزش هیجان‌انگیز بودن را دارند.

جعبه گشایی شیائومی ردمی 10

این در یک جعبه استاندارد با تقریباً همه چیزهایی که معمولاً انتظار دارید عرضه می شود. شما یک کابل USB-C به USB-A برای شارژ و انتقال داده، یک آجر شارژ 22.5 واتی و یک قاب سیلیکونی شفاف دریافت می کنید.

توجه داشته باشید که این گوشی در واقع از شارژ سریع 22.5 واتی پشتیبانی نمی کند، بلکه 18 وات است، اما شیائومی بیشتر گوشی های میان رده خود را با همان شارژر 22.5 واتی عرضه می کند تا هزینه های تولید را کاهش دهد.

طراحی و مدیریت

این طرح خیلی شیرینی زنجبیلی نیست، اما این بار با ظاهری «زیبا و جالب» توجه ما را به خود جلب می کند. پشت دستگاه هنوز از پلاستیک شیشه‌ای مات ساخته شده است و دارای شیب ظریفی است، اما قطعاً به اندازه Redmi 9 پر زرق و برق نیست. Redmi 10 در سه رنگ – سفید سنگی، خاکستری کربنی و آبی دریایی عرضه می‌شود. همه آنها به نوعی خنثی تر و بالغ تر هستند.

سطح لمسی نرم در پشت کمی لغزنده است، اما به اندازه شیشه مات واقعی نیست. همچنین به لطف طراحی زیبا، وقتی گوشی را در دست می گیرید، حس خوبی به شما دست می دهد – اثر انگشت و لکه ها به سطح نمی چسبند. یا حداقل تشخیص آنها تقریبا غیرممکن است، حتی اگر به اندازه کافی دقیق نگاه کنید. این بحث رنگ سفید است.

برآمدگی دوربین کاملاً مشخص است و به اندازه‌ای بیرون زده است که وقتی گوشی در پشت آن قرار می‌گیرد، نامتعادل است و به راحتی تکان می‌خورد. حروف “سیستم عکاسی AI-CAM” در اطراف ماژول دوربین کمی بیش از حد چشم نواز است، می‌توانست آن را بسیار کم‌رنگ‌تر و ظریف‌تر به روشی بهتر برای ایجاد ظاهری زیباتر نوشته شود.

در غیر این صورت، پنل دوربین مستطیلی دارای طراحی نسبتاً متمایز با گوشه های گرد است. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی در بالا قرار دارد و سه دوربین دیگر به همراه فلاش LED در یک مربع قرار گرفته اند تا تقارن را حفظ کنند.

با چرخاندن گوشی، صفحه‌نمایش شیشه‌ای صاف و بدون منحنی نمایان می‌شود. حاشیه ها به اندازه کافی نازک هستند، در حالی که بالا و کناره ها تقریباً متقارن هستند. چانه تنها چیزی است که بیرون می آید، اما اصلا آزاردهنده نیست. فضایی که در اطراف دوربین سلفی اشغال می کند کمی بزرگ است، اما این یک موضوع ذهنی است.

فریم گوشی نیز پلاستیکی است که سعی می کند مانند آلومینیوم آنودایز شود. همچنین دارای لبه ها و کناره های نازک و گرد است، در حالی که بالا و پایین تقریباً کاملاً صاف هستند و با ظاهر کلی مطابقت دارد.

نکته جالب این است که بلندگوی سمت چپ (هنگامی که گوشی را در جهت افقی نگه می دارید) همراه با بلستر IR و جک 3.5 میلی متری صدا در بالای پنل قرار می گیرد. پایین پورت USB-C و بلندگوی دوم است.

سمت راست جایی است که دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور را پیدا خواهید کرد که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می کند. حسگر اثرانگشت کاملاً بزرگ است و فقط یک فرورفتگی ظریف در اطراف آن دارد، بنابراین یافتن آن با لمس سخت است، اما مسئله مهمی نیست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل Xiaomi Redmi 10 4G رام 6 گیگابایت و ظرفیت 128 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل Xiaomi Redmi 10 4G رام 6 گیگابایت و ظرفیت 128 گیگابایت"، کلیک کنید.