نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل POCO M4 Pro ظرفیت 256 گیگابایت و رام 8 گیگابایت

بررسی تخصصی گوشی موبایل شیائومی POCO M4 Pro با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

نقد و بررسی Poco M4 Pro 4G

Poco M4 Pro یکی از جدیدترین دستگاه‌ها در بخش اقتصادی است. طراحی آن شبیه به شکل تکامل یافته Poco M3 و برخی مشخصات جدید است. با این حال، آیا ارزش خرید جانشین Poco M3 را دارد که دستگاه فوق العاده ای در کلاس خود بود؟ همچنین با توجه به اینکه نسخه 5G در همان بازه قیمتی وجود دارد، آیا باید نسخه 4G را در نظر بگیریم؟

مشخصات Poco M4 Pro

  • صفحه نمایش 6.43 اینچی AMOLED، 90 هرتز
  • Mediatek Helio G96
  • دوربین 64MP+8MP+2MP
  • دوربین جلو 16 مگاپیکسلی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی + شارژ سریع 33 واتی

طراحی

Poco M4 Pro یک پنل دوربین بزرگ در پشت قاب در رنگ های زرد، آبی روشن و مشکی دارد. همچنین، برآمدگی دوربین دارای علامت تجاری Poco به صورت پررنگ است. با این حال، پشت قاب دارای بافتی است که من واقعاً آن را دوست داشتم، یک روکش فلزی صیقلی. هر چند پلاستیکی است.

بسیار سبک است اما ممکن است برای بسیاری از افراد استفاده با یک دست کمی دشوار باشد. اما راه حلی برای این کار در MIUI 13 وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد به حالت یک دستی سوئیچ کنند.

طراحی اطراف بدنه گوشی نسبتا ساده است. تنظیمات دوربین در پشت به گونه ای ساخته شده است که شبیه یک دوربین چهارگانه است، اما در واقع فقط یک دوربین سه گانه است. در حالی که من ظاهر پلتفرم دوربین بزرگ گوشی ها را دوست دارم، اما برند پوکو مانند Poco M3 سبک طراحی را از زیبایی شناسی دور می کند.

دکمه پاور و دکمه های تنظیم صدا در سمت راست گوشی هوشمند قرار دارند. توجه داشته باشید که دکمه پاور به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می کند. شیار سیم کارت در سمت چپ بدنه قرار دارد.

در جلو، یک سوراخ پانچ در مرکز بالایی با یک چانه کمی ضخیم، اما حاشیه‌های جانبی بسیار نازک پیدا خواهید کرد.

این گوشی به خوبی ساخته شده است و دارای دکمه های لمسی از جمله سنسور اثر انگشت سریع و دقیق در کناره است. داشتن یک پورت 3.5 میلی متری در بالا نیز خوب است. شما همچنان یک بلستر IR در بالا نیز دریافت می کنید. بلندگوهای استریو به خوبی متعادل هستند، اما بلندترین آنها نیستند.

با این گوشی هوشمند دو بلندگو دریافت می کنید، یکی در بالا و دیگری در پایین. Poco M4 Pro 4G بسیار شیک است. خروجی صدا به لطف بلندگوهای دوگانه مناسب است. در حداکثر صدا، برخی از کاربران ممکن است اسپیکرها را راضی کننده نبینند، اما به نظر من در این محدوده قیمت مناسب هستند.

پورت Type-C در پایین قرار دارد و می تواند از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی کند. به طور کلی، Poco M4 Pro 4G بدنه و طراحی مناسبی برای یک گوشی ارزان قیمت دارد. هیچ چیز خیلی بد یا خیلی خوبی در آن وجود ندارد.

صفحه نمایش

باید بگویم که پنل 6.43 اینچی FHD+ برای استفاده روزمره به اندازه کافی خوب است. این یک صفحه نمایش AMOLED است که رنگ های زنده را نشان می دهد و برای فیلم ها و رسانه های اجتماعی عالی است. دیدن یک پنل AMOLED خوب در بخش بودجه همیشه عالی است.

من از روشنایی 1000 نیت پانل خوشم آمد که آن را به اندازه کافی روشن می کرد تا در نور مستقیم خورشید از آن استفاده کنم. نرخ تازه سازی 90 هرتز نیز گزینه خوبی است که آن را به یک صفحه نمایش عالی در این بخش قیمت تبدیل می کند.

رنگ ها واقعا خوب و زنده هستند. حتی در نور خورشید، با حداکثر روشنایی، می‌توانستم به راحتی متن را روی صفحه بخوانم و هر چیزی را که می‌خواستم ببینم. من به طور جدی از تجربه نمایش در این دستگاه راضی هستم.

Helio G96 مدیاتک یک تراشه آزمایش شده در این مرحله است، یک تراشه مناسب برای یک دستگاه مقرون به صرفه است و شما در مقایسه با سایر تلفن های دارای تراشه عملکردی کم و بیش یکسان دارید. Poco M4 Pro برای استفاده روزانه به اندازه کافی خوب است و می تواند چندین برنامه را به راحتی اجرا کند. با این حال، ممکن است گاهی اوقات زمانی که بسیاری از اتفاقات در یک زمان اتفاق می‌افتد، لکنت زبان را تجربه کنید.

پوکو این گوشی هوشمند را با حداکثر 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می کند. با استفاده از نوع رم 8 گیگابایتی، من چندین برنامه را به طور همزمان باز کردم تا ببینم آیا دستگاه بیش از حد گرم می شود یا خیر و نتیجه این شد. هیچ تاخیری وجود نداشت. همه چیز صاف و راضی کننده بود.

من تصور می کردم که اگر بازی های سنگین را لود کنم و یک ساعت یا بیشتر بازی کنم، دستگاه بیش از حد گرم می شود. بازی سبک تجربه مناسبی بود و حتی گوشی هوشمند را کمی گرم کرد.

بعد از تست متوجه شدم که می‌توانید از بازی‌های معمولی روی گوشی لذت ببرید، اما عناوین فشرده‌تر به این معنی است که گرافیک و نرخ فریم شما کنترل می‌شود. به عنوان مثال، با Battlegrounds Mobile India، این گوشی می تواند گرافیک روان + نرخ فریم فوق العاده یا گرافیک متعادل با نرخ فریم بالا را ارائه دهد. جالب اینجاست که دستگاه حتی بعد از حدود یک ساعت بازی هم خیلی گرم نمی شود.

دوربین

تجربه دوربین Poco M4 Pro 4G برای من رضایت بخش بود. این بهترین دوربین در جهان نیست، اما ممکن است بهترین دوربین در بخش اقتصادی باشد. Poco M4 Pro دارای تنظیمات دوربین عقب خوب در این بخش است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی + 8 مگاپیکسلی فوق عریض به همراه سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی دارد.

تنظیمات دوربین رنگ‌ها و عکس‌های خوبی را ثبت می‌کنند که برای چشم دلپذیر به نظر می‌رسند، اما با جزئیات بهترین نیستند. رنگ ها در اینجا بیش از حد اشباع به نظر نمی رسند، چیزی که در برخی از تلفن های ارزان قیمت دیده ایم.

عملکرد نورپردازی داخل ساختمان به طرز شگفت آوری خوب است، اما عکس های در نور کم و در شب بسیار پر سر و صدا هستند و چیز خاصی ارائه نمی دهند.

همچنین یک سنسور 16 مگاپیکسلی در جلو برای عکس های سلفی تعبیه شده است. حالت پرتره سلفی و حالت پرتره معمولی من را بسیار تحت تاثیر قرار داد. حتی عکس‌ها در حالت عکس معمولی هم مناسب بودند. در واقع، می توانم بگویم که Xiaomi 11i 5G من را به اندازه Poco M4 Pro 4G در بخش دوربین تحت تأثیر قرار نداد.

عمر باتری

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بسته به میزان استفاده شما می تواند یک یا دو روز دوام بیاورد. شارژر سریع 33 واتی سریع ترین نیست، اما همچنان به اندازه کافی خوب است و گوشی شما را در کمتر از یک ساعت شارژ می کند. اگر از دستگاهی با نرخ تازه سازی 60 هرتز استفاده می کنید، نباید با مشکل تخلیه باتری مواجه شوید. با این حال، اجرای دستگاه با نرخ تازه سازی 90 هرتز و استفاده همزمان از چندین برنامه، باتری را کمی سریعتر از آنچه می خواهید تخلیه می کند.

MIUI 13

Poco M4 Pro 4G دارای رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید 11 است. MIUI 13 چیزی است که می توانم با خیال راحت از آن استفاده کنم. این گوشی با حفظ بهترین کیفیت پوسته MIUI شیائومی، حس اندروید بسیار خوبی را ارائه می دهد.

بسیاری از برنامه ها مانند فیس بوک، نتفلیکس و موارد دیگر از قبل بارگذاری شده بودند. خوبی این است که می توانید تقریباً همه آنها را به جز شیائومی حذف کنید. اما این برای من مهم نیست. شیائومی با رابط کاربری MIUI 13 بر روی تمیزتر و سریع‌تر کردن تجربه گوشی هوشمند برای کاربران تمرکز کرده است.

با رابط کاربری MIUI 13، برای اولین بار پوسته سفارشی اندروید شیائومی را کمی دوست داشتم. من نمی توانم صبر کنم تا شخصاً آنچه را که شیائومی با پوسته اندروید 12 انجام داده است تجربه کنم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل POCO M4 Pro ظرفیت 256 گیگابایت و رام 8 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل POCO M4 Pro ظرفیت 256 گیگابایت و رام 8 گیگابایت"، کلیک کنید.