نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن مدل Canon EOS RP 24-105mm f/4-7.1

بررسی دوربین بدون آینه Canon EOS RP 24-105mm f/4-7.1

دوربین Canon EOS RP با وجود داشتن یک سنسور فول فریم بزرگ، جمع و جور است و قابلیت‌های تصویربرداری انعطاف‌پذیر را در قالب قابل حمل ارائه می‌دهد. مجهز به سنسور CMOS فول فریم با وضوح بالا 26.2 مگاپیکسلی با پردازشگر تصویر DIGIC 8، هم تصاویر ثابت و هم ویدیوهای UHD 4K را می توان با استفاده از طیف حساسیت گسترده ای از ISO 100-40000 برای مدیریت انواع شرایط نوری ضبط کرد. . همچنین برای عکاسی از سوژه های متحرک، عکاسی پیاپی تا 5 فریم در ثانیه پشتیبانی می شود. این سنسور همچنین دارای یک سیستم Dual Pixel CMOS AF پیشرفته با 4779 نقطه تشخیص فاز حسگر قابل انتخاب برای تسهیل فوکوس سریع و دقیق در هنگام عکس‌برداری و فیلم‌برداری است.

علاوه بر سنسور و پردازنده، Canon EOS RP همچنین دارای یک منظره یاب الکترونیکی OLED 2.36 متری به همراه یک مانیتور LCD لمسی 3.0 اینچی با زاویه متفاوت 1.04 متری برای مشاهده آسان تر از زوایای بالا و پایین است. علاوه بر این، Wi-Fi و بلوتوث کنترل از راه دور بی سیم دوربین را به همراه اشتراک گذاری مستقیم تصویر با دستگاه های تلفن همراه متصل می کنند.

پایه لنز RF Canon

دوربین Canon EOS RP دارای پایه لنز RF است که از سری لنزهای RF mount Canon پشتیبانی می کند. این پایه دارای قطر 54 میلی‌متر و فاصله کوتاه 20 میلی‌متری پشت فلنج است که توانایی طراحی لنزهایی را افزایش می‌دهد که هم سریع‌تر و هم کوچک‌تر از معادل‌های SLR خود هستند. این پایه همچنین دارای یک سیستم تماس الکترونیکی 12 پین برای فوکوس خودکار پیشرفته تر و قابلیت تثبیت تصویر است. این طراحی پایه همچنین با لنزهای EF و EF-S موجود از طریق آداپتور پایه EF-EOS R کاملاً سازگار است.

سنسور CMOS فول فریم 26.2 مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر DIGIC 8

یک سنسور CMOS فول فریم بزرگ 26.2 مگاپیکسلی وجود دارد که به عنوان تعادل ایده‌آل بین خروجی با وضوح بالا، عملکرد در نور کم و قابلیت‌های سرعت بالا عمل می‌کند. هنگامی که با پردازنده تصویر DIGIC 8 جفت می شود، Canon EOS RP دارای محدوده حساسیت بومی گسترده ای بین 100-40000 ISO برای کار در شرایط نوری مختلف است. علاوه بر این، عکاسی پیاپی تا 5 فریم در ثانیه برای کار با سوژه های متحرک امکان پذیر است.

سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS پیشرفته

دوربین Canon EOS RP دارای سیستم فوکوس Dual Pixel CMOS AF است که فوکوس روان و سریع را به روشی مشابه فوکوس دوربین فیلمبرداری ارائه می دهد. این سیستم دو فتودیود جداگانه را در هر پیکسل ادغام می کند تا عناصر جمع آوری فاز شبکه ای گسترده و متراکم را در بیشتر حسگر تصویر ارائه دهد تا تقاضای فوکوس برای کنترل سریع تر و مستقیم تر روی محل فوکوس کاهش یابد. هنگام کار با تصاویر ثابت، این سیستم فوکوس برای دستیابی به فوکوس سریع و دقیق کار می کند و آن را برای عکاسی و ردیابی سوژه های متحرک برای دستیابی به فوکوس بحرانی با هر عکس ایده آل می کند. هنگام فیلمبرداری، حالت Movie Servo AF فوکوس صاف و طبیعی را هنگام جابه‌جایی بین سوژه‌های مختلف یا فواصل مختلف در صحنه، و همچنین توانایی تنظیم حساسیت ردیابی، سرعت AF و اولویت ردیابی چهره یا چشم را فراهم می‌کند. مجهز به سیستم فوکوس خودکار لمسی، فوکوس قفسه ای به سادگی با لمس عناصر موجود در صحنه روی صفحه لمسی برای تغییر فوکوس به طور مستقیم امکان پذیر است. ردیابی سوژه در فیلم ها نیز به لطف توانایی سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS برای تشخیص سوژه ها و حفظ فوکوس هنگام کار در صحنه های تغییر یا تار بهبود یافته است. علاوه بر این، سیستم فوکوس برای عملکرد در شرایط بسیار کم نور با فوکوس خودکار دقیق به EV -5 حساس است.

فیلمبرداری UHD 4K

Canon EOS RP برای تصویربرداری چند رسانه‌ای طراحی شده است، از ضبط UHD 4K (3840 x 2160) تا سرعت 23.98 فریم بر ثانیه با سرعت 120 مگابیت بر ثانیه، همراه با پشتیبانی از Full HD 1080p و HD 720p با سرعت 60 فریم در ثانیه برای پخش حرکت آهسته. هنگام ضبط در دوربین، ویدیوی 4K دارای نمونه برداری 4:2:0 و عمق رنگ 8 بیتی است و هنگام استفاده از ضبط کننده خارجی خروجی 8 بیتی 4:2:2 امکان پذیر است. صدا را می توان با استفاده از میکروفون استریوی داخلی ضبط کرد، یا می توان از یک میکروفون خارجی اختیاری از طریق جک میکروفون 3.5 میلی متری استفاده کرد. IS 5 محوره Dual Sensing همچنین می تواند هنگام ضبط ویدیو برای کاهش لرزش الکترونیکی دوربین برای ضبط واضح تر و روان تر استفاده شود.

طراحی بدنه

منظره یاب الکترونیکی OLED داخلی 2.36 متری، وسیله ای روشن و واضح برای مشاهده در سطح چشم فراهم می کند. صفحه نمایش LCD پشت 3.0 اینچی 1.04 متری دارای طراحی چند زاویه ای برای سهولت در هنگام کار از زوایای بالا، پایین و جلو است. همچنین یک صفحه نمایش لمسی برای کنترل بصری تیراندازی، پخش و کنترل های ناوبری منو وجود دارد.

اتصال Wi-Fi داخلی و بلوتوث، اشتراک‌گذاری، کنترل و انتقال تصویر بی‌سیم را با یک دستگاه هوشمند سازگار از طریق برنامه Canon Camera Connect امکان‌پذیر می‌کند، که از برچسب‌گذاری جغرافیایی فایل‌های شما با استفاده از داده‌های موقعیت مکانی دستگاه تلفن همراه شما نیز پشتیبانی می‌کند. شارژ USB درون دوربین برای شارژ راحت در حین حرکت پشتیبانی می شود.

لنز RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM

همراه با بدنه دوربین، لنز RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM جمع و جور و انعطاف پذیر است. زوم استانداردی که فواصل کانونی تله فوتو را از زاویه عریض تا کوتاه با حداکثر دیافراگم متغیر پوشش می‌دهد که به حفظ یک فرم بسیار براق کمک می‌کند. تکمیل کننده طراحی انعطاف پذیر، موقعیت منحصر به فرد مرکز فوکوس ماکرو است که امکان کار با سوژه های نزدیک با حداکثر نسبت بزرگنمایی 1:2 را فراهم می کند و لرزشگیر اپتیکال لرزش دوربین را برای تصاویر واضح به حداقل می رساند. همچنین یک موتور STM جایگزین فوکوس خودکار بی صدا و روان و فوکوس دستی پیوسته می شود. علاوه بر این، یک حلقه کنترل قابل تنظیم به شما امکان می دهد تنظیمات نوردهی، از جمله ISO، دیافراگم، و جبران نوردهی را از خود لنز تنظیم کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن مدل Canon EOS RP 24-105mm f/4-7.1" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن مدل Canon EOS RP 24-105mm f/4-7.1"، کلیک کنید.