نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7 III Body Only فقط بدنه

بررسی اجمالی Sony Alpha a7 III

کیفیت و عملکرد خوب برای همه برنامه ها

دوربین سونی A7 III این دوربین با طراحی حسگر به روز شده خود، یک دوربین همه کاره است که برای برنامه های عکس و فیلم در شرایط کاری مختلف مناسب است. حسگر 24.2 مگاپیکسلی Exmor R BSI CMOS و پردازنده جدید BIONZ X کیفیت تصویر، قابلیت‌های ویدیو و عملکرد AF را برای بهبود سرعت و عملکرد در نور کم بهبود می‌بخشد. A7 III همچنین دارای طراحی بدنه به روز شده با صفحه نمایش LCD لمسی جدید، EVF بهبود یافته، باتری بزرگتر و دو اسلات کارت حافظه است.

سنسور BSI فول فریم و پردازنده BIONZ X

سنسور 24.2 مگاپیکسلی فول فریم Exmor R CMOS با طراحی نور پس‌زمینه، همراه با پردازشگر تصویر BIONZ X برای ارائه عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا و در عین حال به حداقل رساندن نویز و بهبود سرعت. طراحی BSI همچنین نرخ انتقال داده را به طور چشمگیری بهبود می بخشد تا تصاویر ثابت 14 بیتی با وضوح بالا با محدوده حساسیت بومی ISO 100-51200 تولید کند که می تواند تا ISO 50-204800 افزایش یابد. همچنین با استفاده از تمام عرض سنسور فول فریم، ضبط ویدیوی داخلی UHD 4K با دامنه دینامیکی گسترده را فعال می کند. پردازنده BIONZ X همچنین از یک LSI جلویی با سرعت بالا برای دستیابی به زمان‌های پردازش سریع‌تر و همچنین توانایی ثبت 15 استاپ محدوده دینامیکی در مقادیر حساسیت کم استفاده می‌کند.

ترکیب سنسور و پردازنده همچنین عکاسی پشت سر هم با سرعت بالا تا 10 فریم در ثانیه با وضوح کامل، تا 177 انفجار و با AF/AE پیوسته هنگام استفاده از شاتر مکانیکی یا شاتر الکترونیکی را امکان پذیر می کند. اگر در حالت Live View عکاسی می کنید، سرعت عکاسی پیاپی تا 8 فریم در ثانیه نیز امکان پذیر است.

فیلمبرداری UHD 4K با فرمت XAVC S

ضبط ویدیوی داخلی UHD 4K با نرخ فریم های متعدد تا 30 فریم در ثانیه امکان پذیر است و از نمونه برداری 2.4 برابری استفاده می کند که جزئیات بیشتر و خواندن پیکسل کامل را برای تصاویر موآر با کیفیت بالاتر فراهم می کند و الایاس کمتری ممکن است. ضبط ویدیوی Full HD 1080p نیز با نرخ فریم تا 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌شود و رزولوشن‌های 4K و FHD از فرمت 100 مگابیت بر ثانیه XAVC S استفاده می‌کنند که در فرمت MP4 با نمونه‌برداری 4:2:0 موجود است.

فیلمبرداری با سرعت بالا با سرعت 120 فریم در ثانیه همچنین امکان فیلمبرداری اسلوموشن 4x و 5x با نرخ فریم تنظیم شده روی 30p یا 24p را فراهم می کند. علاوه بر ضبط ویدیوی داخلی با کیفیت بالا، خروجی HDMI غیرفشرده همچنین امکان استفاده از یک ضبط کننده خارجی اختیاری را برای ضبط 4K فشرده نشده با نمونه برداری 4:2:2 فراهم می کند.

S-Log3، HLG و سایر کنترل های رنگ و گاما

Sony A7 III با ارائه کنترل‌های گاما و رنگ قابل تنظیم گسترده، به کاربران اجازه می‌دهد گاما، سطح سیاهی، انتقال، سطح رنگ و موارد دیگر را تنظیم کنند. فیلمبرداران می توانند از همان منحنی گامای S-Log2 که در دوربین های سینمایی پیشرفته سونی وجود دارد استفاده کنند و در مقایسه با REC709 سنتی تا 1300 درصد دامنه دینامیکی بیشتری را در سیگنال ویدیویی ذخیره کنند. این انعطاف پذیری بیشتری را برای تنظیم رنگ و گامای فیلم در پس از ویرایش فراهم می کند.

پشتیبانی HLG (Hybrid Log-Gamma) همراه با فضای رنگی BT.2020 برای ضبط طیف رنگی گسترده و علاوه بر S-Log2، S-Log3 در دسترس است. همچنین برای ایجاد 14 استاپ محدوده دینامیکی موثر با کنترل درجه بندی بیشتر در سایه تا مناطق میانی تصویر در دسترس است.

فوکوس خودکار و تثبیت کننده تصویر

سیستم فوکوس خودکار هیبریدی سریع

سیستم فوکوس 4 بعدی پیشرفته اکنون از ترکیبی از 693 نقطه تشخیص فاز استفاده می کند که تقریباً 93 درصد از فریم را پوشش می دهد، همراه با 425 منطقه تشخیص کنتراست برای فوکوس خودکار مطمئن و سریع و ردیابی سوژه. این سیستم فوکوس خودکار هیبریدی سریع اکنون دو برابر سرعت فوکوس و ردیابی مطمئن تر نسبت به مدل های قبلی a7 و همچنین فوکوس در نور کم بهبود یافته است.

  • فوکوس خودکار قفل شده است: با استفاده از یک قاب قابل تنظیم که روی سوژه متحرک مورد نظر تنظیم شده است، تمرکز خود را روی سوژه های متحرک حفظ می کند.
  • امکان گسترش نقطه کانونی متغیر (Expand Flexible Spot): از نقاط فوکوس مجاور برای حفظ تمرکز بر روی اجسام متحرک استفاده می کند، حتی اگر نقطه انتخاب شده اولیه فوکوس خود را از دست بدهد.
  • AF چشم: می توان از آن برای فوکوس روی چشم سوژه ها در حالت های AF-S و AF-C استفاده کرد.
  • عملکرد ذره بین فوکوس: می توان از آن برای فوکوس دقیق هنگام نزدیک شدن به جزئیات دقیق سوژه استفاده کرد.
  • صفحه لمسی: برای کنترل فوکوس لمسی و کنترل فوکوس پد لمسی استفاده می شود.

لرزشگیر تصویر 5 محور SteadyShot INSIDE

دوربین سونی A7 III دارای یک سیستم لرزشگیر 5 محوری SteadyShot INSIDE است که می تواند 5 نوع لرزش دوربین را که در هنگام عکاسی و فیلمبرداری رخ می دهد، جبران کند. این به کاربران امکان می دهد با اطمینان از هر لنز، حتی لنزهای مختلف، برای تصاویر دقیق و بدون تاری ناشی از لرزش دوربین استفاده کنند.

برای فواصل کانونی طولانی، سیستم اصلاحات لازم را برای نوسانات افقی و عمودی اعمال می کند. از سوی دیگر، عکس‌های ماکرو و عکس‌های با زوم بالا از جبران لرزش چرخشی بهره می‌برند. تمام سبک های تیراندازی از جبران انحراف بهره می برند. تمام تثبیت‌کننده‌های تصویر 5 محور همیشه کار می‌کنند، حتی زمانی که با لنزها و آداپتورهای شخص ثالث یا لنزهایی با لرزش‌گیر اپتیکال داخلی استفاده می‌شوند.

طراحی بدنه و اتصالات

  • منظره یاب الکترونیکی XGA OLED Tru-Finder دارای رزولوشن 2.36 میلیون نقطه و بزرگنمایی 0.78x است که امکان مشاهده روشن و شفاف با وضوح بالا را فراهم می کند.
  • علاوه بر منظره یاب الکترونیکی، یک صفحه نمایش LCD 922000 نقطه ای 3.0 اینچی با طراحی لمسی برای فوکوس و کنترل در دسترس است. همچنین صفحه نمایش 107 درجه به بالا و 41 درجه پایین می آید تا کار از زوایای بالا و پایین را تسهیل کند.
  • شاسی آلیاژ منیزیم در عین سبک بودن استحکام، دوام و پایداری را فراهم می کند. علاوه بر این، پایه لنز برای پشتیبانی بهتر از لنزهای سنگین بهبود یافته است و قدرت گرفتن بهبود یافته است تا دوربین را راحت تر در دست بگیرید.
  • برای عملکرد مطمئن در شرایط آب و هوایی سخت، دوربین در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است.
  • A7 III عمر باتری را بهبود بخشیده است. با استفاده از باتری NP-FZ100، اکنون می تواند تقریباً 710 عکس با یک بار شارژ بگیرد.
  • دو اسلات کارت حافظه SD امکان ذخیره سازی و مدیریت فایل های انعطاف پذیر را فراهم می کند و می توان آن ها را برای تقسیم فایل های RAW و JPEG یا ضبط سرریز پیکربندی کرد. یکی از اسلات کارت برای پشتیبانی از کارت حافظه UHS-II طراحی شده است.
  • علاوه بر درگاه micro USB، یک پورت USB 3.0 Type-C برای پشتیبانی از اتصال سریعتر و مطمئن تر اضافه شده است. اتصال USB Type-C به دوربین اجازه می دهد در حین اتصال از منبع برق شارژ شود.
  • Wi-Fi داخلی به a7 III اجازه می‌دهد تا فوراً تصاویر را با دستگاه‌های تلفن همراه برای اشتراک‌گذاری آنلاین مستقیم در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و سایت‌های ذخیره‌سازی ابری به اشتراک بگذارد.
  • این دوربین همچنین از NFC پشتیبانی می‌کند که امکان اتصال تک لمسی بین دوربین و تلفن‌های همراه سازگار را فراهم می‌کند. بدون نیاز به تنظیمات پیچیده پس از اتصال، تلفن همراه می تواند تصویر زنده را روی صفحه نمایش خود نمایش دهد و شاتر دوربین را از راه دور کنترل کند.
  • اتصال بلوتوث امکان دریافت اطلاعات موقعیت مکانی را فراهم می کند.

قیمت و خرید

قیمت محصول “دوربین بدون آینه فقط بدنه سونی Alpha a7 III” اکنون 76,400,000 تومان است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7 III Body Only فقط بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7 III Body Only فقط بدنه"، کلیک کنید.