نقد و بررسی لنز سونی Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS

بررسی لنز Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS

لنز Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS با اپتیک برجسته، طیف گسترده ای از ویژگی ها و سرعت رعد و برق در همه جنبه ها، به راحتی جای خود را به عنوان زوم تله فوتو واقعی برای حرفه ای ها می گیرد. یکی از اعضای سری G Master، این 70-200 میلی متر وضوح بالا همراه با بوکه صاف و تمیز با حداقل مطلق اعوجاج ارائه می دهد. این با استفاده از یک عنصر XA، دو عنصر کروی، چهار عنصر پراکندگی بسیار کم و دو عنصر Super ED در طراحی نوری ارائه می‌شود. این لنز همچنین دارای پوشش Nano AR است که برای بهبود کنتراست و رنگ، بازتاب، شعله ور شدن و شبح را کاهش می دهد.

این لنز که برای سرعت بهینه شده است، مجهز به دیافراگم سریع و ثابت f/2.8 است که در شرایط کم نور و همچنین برای ایجاد تصاویر با عمق میدان کم، یک مزیت خواهد بود. بوکه با استفاده از دیافراگم دایره ای یازده تیغه ای برای مناطق صاف خارج از فوکوس حتی بهتر می شود. همچنین یک سیستم موتور موجی دوگانه خطی و چرخه ای Super Sonic وجود دارد که فوکوس خودکار سریع و پاسخگو را هم در عکس و هم در فیلم ارائه می دهد.

به عنوان یک لنز تله فوتو زوم، این لنز به فناوری‌های مختلفی برای کمک به عکاسان مجهز شده است، از جمله تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال SteadyShot برای مقابله با لرزش دوربین، به‌ویژه در فواصل کانونی بیشتر. کاربران با چندین کنترل فیزیکی روی بدنه لنز، از جمله سه دکمه نگه‌داشتن فوکوس، محدودکننده محدوده فوکوس و سوئیچ‌های AF/MF و OSS، از عملکرد سریع‌تر و بصری‌تر لذت خواهند برد. برای دوام و عملکرد در محیط های خشن، لنز مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت است و دارای یک پوشش فلورین در جلو برای مقاومت در برابر آب و روغن است.

G Master Optics

  • این لنز که بخشی از سری G Master سونی است، برای دستیابی به وضوح و وضوح بسیار بالا با اصلاح طیف گسترده ای از انحرافات کروی و کروماتیک طراحی شده است. علاوه بر این، این لنزها دارای طراحی های فیزیکی و بصری قوی هستند که هم برای کاربردهای عکاسی و هم برای سینما مفید هستند.
  • این لنز 70 تا 200 میلی‌متری، یک زوم تله‌فوتو محبوب که برای دوربین‌های بدون آینه E-mount فول فریم طراحی شده است، با مدل‌های APS-C با محدوده فاصله کانونی 105-300 میلی‌متر سازگار است.
  • حداکثر دیافراگم ثابت f/2.8 عملکرد ثابتی را در سراسر محدوده زوم و همچنین کنترل بیشتری بر موقعیت فوکوس برای تکنیک‌های عمق میدان کم ارائه می‌کند.
  • از سه عنصر غیر کروی در طراحی لنز، یکی از عناصر XA با سطح دقت بالاتری برای کاهش موثر آستیگماتیسم، اعوجاج میدان، کما و سایر انحرافات تک رنگ در تصاویر است.
  • چهار عنصر Ultra Low Dispersion و دو عنصر Super ED نیز در طراحی لنز گنجانده شده‌اند که به کنترل انحرافات رنگی و کاهش حاشیه‌های رنگ برای وضوح بیشتر و وفاداری رنگ کمک می‌کنند.

فوکوس خودکار قابل اعتماد و تثبیت کننده تصویر

  • پوشش نانو AR برای کاهش انعکاس سطح، تابش خیره کننده و هاله ها برای بهبود کنتراست و رندر رنگ در شرایط نوری روشن اعمال می شود.
  • سیستم پیشرفته موتور موجی Super Sonic دو ردیفه و چرخه ای فوکوس خودکار سریع، دقیق و دقیق را هم در عکس ها و هم در فیلمبرداری تضمین می کند.
  • تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال SteadyShot به کاهش لرزش دوربین کمک می‌کند تا تصاویر دستی واضح‌تر با سرعت‌های شاتر آهسته‌تر باشند. این سیستم تثبیت‌کننده همچنین می‌تواند با لرزش‌گیر دوربین با تغییر سنسور ترکیب شود تا کنترل موثرتری بر تاری دوربین داشته باشد. سوئیچ حالت OSS به شما امکان می دهد حالت 1 را برای تثبیت کلی تصویر انتخاب کنید که برای اکثر انواع عکسبرداری مناسب است و همچنین تنظیمات حالت 2 که به طور خاص برای استفاده در حال حرکت طراحی شده اند.
  • سیستم عنصر شناور هنگام کار با حداقل فاصله کانونی 3.15 با بزرگنمایی 0.25 برابر از کیفیت تصویر بهره می برد.
  • بدنه لنز مجهز به سه دکمه نگه داشتن فوکوس و یک محدود کننده محدوده فوکوس است تا امکان عملکرد سریع و شهودی لنز را در هنگام عکسبرداری فراهم کند.
  • قسمت جلویی لنز دارای پوشش فلوئور است تا از چسبیدن لکه و گرد و غبار به سطح شیشه جلوگیری کند.

ساخت و ساز و کار حرفه ای

  • طراحی محافظت شده از گرد و غبار و رطوبت عملکرد بهتری را در شرایط نامطلوب می دهد.
  • دیافراگم 11 تیغه ای به کیفیت دلپذیر بوکه در هنگام استفاده از تکنیک های فوکوس انتخابی کمک می کند.
  • یک سه پایه متحرک و چرخان امکان جابجایی سریع از جهت عکاسی افقی به عمودی را فراهم می کند.
  • هود گلبرگ شکل آن به جلوگیری از شعله ور شدن کمک می کند و دارای یک پنجره دسترسی به فیلتر برای انجام تنظیمات فیلترهای چرخشی مانند پلاریزرها و ND های متغیر است.
  • این لنز که با مبدل های اختیاری سونی 1.4x و 2x سازگار است، می تواند به راحتی به ترتیب به اپتیک 280-98 میلی متر یا 400-140 میلی متر تبدیل شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز سونی Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز سونی Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS"، کلیک کنید.