تاریخ سازی در «پاریس ۲۰۲۴» به سبک جوانی ۲۳ ساله؛ «ویفن» چگونه بعد از ۳۶ سال برای ایرلند طلای المپیک گرفت؟

به سبک یک جوان 23 ساله

شناگری که در انگلیس متولد شده اما به ایرلند نقل مکان کرده است، بسیار خوشحال است که با حمایت خانواده و مربیانش تا اینجای کار آمده است تا پس از 36 سال مدال طلای المپیک را کسب کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آرسل، المپیک 2024 پاریس به طور رسمی از جمعه گذشته آغاز شد و اکنون مسابقات تقریباً نیمه تمام است.

رقابت‌های این دوره از مهم‌ترین فستیوال‌های ورزشی جهان، مانند دوره‌های گذشته، شاهد رویدادهایی ثبت‌شده و ماندگار در تاریخ بوده است. یک مورد جالب از این موضوع مربوط به رشته شنا است، جایی که “دانیل ویفن” ایرلند شمالی پس از بیش از 3 دهه حضور در صدر ورزش کشورش توانست تاریخ سازی کند.

او اولین ورزشکار ایرلندی است که در 36 سال گذشته مدال طلا کسب کرده است. او پس از اینکه توانست با سایر رقبا در مسابقات هیجان انگیز شنای 800 متر آزاد رقابت کند، به این شاهکار باشکوه و فراموش نشدنی دست یافت.

چالش قهرمانی

به گفته خبرنگاران چندین نشریه معتبر از جمله انگلیسی سان، شناگر معروف با دیدن رقبای سرسخت خود در این ماده که برای رسیدن به مدال طلا بی تاب بودند، دقیقاً در 50 متر پایانی «سرعت» خود را افزایش داد. دستورات مربیش بنابراین 0.56 ثانیه از رقیب قدرتمند آمریکایی «بابی فینکه» جلو افتاد و این تلاش مضاعف برای او مدال المپیک را به ارمغان آورد.

حد نصاب یک قهرمان

این ورزشکار موفق با کسب مقام اول، رکورد چشمگیری از خود به جای گذاشته است. روزنامه سان در همین رابطه نوشت: با استعداد بالای این شناگر 23 ساله، رکورد چشمگیری در سطح المپیک به ثبت رسید. چون او 7:38:19 ساعت داشت. این تصویر ورزشی به قدری خوب کار کرد و در این مواد درخشید که تمام تماشاگران حاضر در مجموعه ورزشی LaDefence هیجان زده شدند و دانیل را برای دستیابی به چنین موفقیت بزرگی به شدت تشویق کردند.

به سبک یک جوان 23 ساله

تاریخ سازی بعد از 36 سال

دانیل هیچ مدال طلای المپیک را در تاریخ کشورش نمی شناسد. با این حال نباید زیاد به او ایراد گرفت که چنین چیزهایی را نمی داند. زیرا در سن 23 سالگی، مطمئناً چیزی در ذهن او از زمانی که کشورش مدال طلا را در سه دهه و نیم پیش دیده بود، در ذهن او خواهد بود. در واقع 36 سال پیش استفن مارتین و جیمی کرکوود که تیم هاکی روی یخ ایرلند را تشکیل می دادند، آخرین مدال طلای بازی ها را در المپیک سئول به دست آوردند. اما این شناگر موفق ایرلندی برای رسیدن به نقطه عطف خود در المپیک راه سختی داشت. او با حمایت خانواده و حتی برادر دوقلویش که او هم شناگر است، وارد چالش انتخاب «پاریس 2024» شد.

او 3 سال پیش در مسابقات انتخابی المپیک توکیو اولین حضور خود را به عنوان یک شناگر جدی در تیم ملی ایرلند انجام داد. او در سن 20 سالگی از دریافت امتیاز ورود به المپیک با تکمیل شنای خود در مدت زمان لازم شگفت زده شد. تنها 40 ماه بعد، او بر روی اولین سکوی المپیک ایستاد. وی در این زمینه به خبرنگار تلویزیون NA گفت: صادقانه بگویم بر اساس یک برنامه مدون و مفصل سه ساله پیش رفته ام. طبیعی است که ابتدا می خواستم برای بازی های المپیک انتخاب شوم. این می تواند اولین گام جدی در این راستا باشد. سپس سعی کردم قدم به قدم جلو بروم. هدفم این بود که به درستی و بدون اشتباه پیشرفت کنم تا طلای المپیک را بگیرم.

به سبک یک جوان 23 ساله

ویفن اضافه کرد: خوشبختانه ما به لطف حمایت افراد زیادی از جمله خانواده، دوستان و مربیانم پیشرفت زیادی کرده ایم. نتیجه یک فینال جام جهانی، یک قهرمانی بازی های مشترک المنافع، سه قهرمانی اروپا، یک رکورد جهانی و اکنون مقام اول در المپیک بوده است. در واقع من به همه اینها دست یافتم. خب دیگه چی بگم؟

او که 10 سال پیش حتی نقش کوچکی در سریال «تاج و تخت» داشت، گفت: رویای من محقق شد. منظورم این است که بچه ها همیشه آرزو و آرزو دارند که روزی مثل من قهرمان المپیک شوند. لحظه ای را که 20000 نفر در مجموعه ورزشی لادفانسا برای من تشویق کردند و همچنین زمانی که سرود کشورم را شنیدم را هرگز فراموش نمی کنم.

افتخاری که هیچ مادری ندیده است

زمانی که ویفن تاریخ ساز شد، والدینش به همراه برادر شناگرش در بین تماشاگران حضور داشتند. این سه نفر دنیل را شاد کردند، اما در آن لحظات پرتنش، اتفاق عجیبی برای مادرش ریچل ویفن افتاد.

این بانوی موفق ایرلندی در مصاحبه ای گفت: همه ما بسیار هیجان زده بودیم. اما در آن لحظه یک اتفاق خنده دار برای من افتاد. وقتی دنیل برنده شد، از هیجان و شادی لنزها از چشمم افتاد. بنابراین من نتوانستم چیزی ببینم. اما وقتی صدای تشویق را شنیدم خیلی به خودم افتخار کردم.

به سبک یک جوان 23 ساله

وی افزود: حتی زمانی که دانیال مدال خود را دریافت می کرد، من و پدرش اشک می ریختیم. چون لحظه عجیبی بود که باورمان نمی شد. وقتی با خوشحالی به سمت ما دوید و برادرش را در آغوش گرفت، اشک شوق ما دو چندان شد.

جاناتان، پدرش نیز گفت: باعث افتخار است که پسرم بعد از 36 سال توانست برای ایرلند مدال طلا کسب کند. من هنوز نمی توانم باور کنم که او طلای المپیک را به دست آورد.

شور و شادی برای دو ایرلند

به گزارش روزنامه گاردین، کاری که ویفن در المپیک پاریس انجام داد آنقدر عالی و درخشان بود که باعث خوشحالی و افتخار مردم کشورش و همچنین مردم ایرلند جنوبی شد. این قهرمان که در واقع در لیدز انگلستان به دنیا آمد، در سن دو سالگی به همراه خانواده اش به ایرلند نقل مکان کرد. در آنجا به مدرسه رفت و دیپلم گرفت تا اینکه همراه برادرش بورسیه دانشگاه ارمغ شد. او همچنین بازی برای ایرلند در صحنه ورزشی را انتخاب کرد. او با این افتخار در واقع دو ایرلندی را در شادی ناموس خود غرق کرد و ساعت ها صحبت کرد.

از سوی دیگر، موفقیت چشمگیر مونا مک شری، شناگر زن ایرلندی، 24 ساعت پس از کسب مدال برنز در ماده 100 متر به دست آمد. افتخاری که او به دست آورد، حتی مقامات ارشد سیاسی کشورش را به واکنش واداشت، و سیمون هریس، نخست وزیر ایرلند، در توییتر نوشت که کل کشور تحت تأثیر شادی و شادی وایفن قرار گرفته است.

به سبک یک جوان 23 ساله

عصر جدیدی از ورزش ایرلندی

حتی مایکل اونیل، وزیر اول ایرلند، موفقیت در کشورش را “واقعیت جدیدی از ورزش مدرن” توصیف کرد. وی افزود: دانیل ننتا اولین مدال طلای المپیک ما را پس از 36 سال به دست آورد، اما اولین افتخار بزرگ این دوران برای تیم های ورزشی ایرلند به پاریس 2024 اعزام شد و انگیزه و روحیه سایر قهرمانان ما را تقویت کرد.

یک اتفاق جالب در مدرسه دانیل

اما اتفاق جالب دیگری که برای دانیل ویفن، شناگر جوان و برجسته ایرلندی رخ داد، مربوط به دبیرستانی بود که او با مدرک دیپلم از آن فارغ التحصیل شد. به گزارش مطبوعات محلی، «دبیرستان سنت پاتریک» در شهر آرماگ، مراسمی را برای تجلیل از دانیال برگزار کرد و از دانش آموزان ورزشکار موفق این مرکز آموزشی که در بخش های مختلف ورزشی در ایرلند به مقام رسیده اند، تجلیل کرد.

در همین زمینه مدیر همان مدرسه «دومینیک کلارک» به رادیو RTA گفت: موفقیت وایفن باعث شده تا برنامه ای را در مدرسه برای معرفی همه ورزشکاران این مرکز آماده کنیم. وی افزود: به یاد داریم که دانیال از ابتدای حضور در دبیرستان چقدر به شنا علاقه داشت. بسیار خوشحالیم که زحمات او و مربیانش با کسب مدال طلا نتیجه داد.

به سبک یک جوان 23 ساله

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاریخ سازی در «پاریس ۲۰۲۴» به سبک جوانی ۲۳ ساله؛ «ویفن» چگونه بعد از ۳۶ سال برای ایرلند طلای المپیک گرفت؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاریخ سازی در «پاریس ۲۰۲۴» به سبک جوانی ۲۳ ساله؛ «ویفن» چگونه بعد از ۳۶ سال برای ایرلند طلای المپیک گرفت؟"، کلیک کنید.