نقد و بررسی لنز سونی Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II

بررسی اجمالی Sony 70-200mm f/2.8 GM OSS II

Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II از زوم سریع کلاسیک بهره می برد و عملکرد را به سطح جدیدی می رساند. این لنز بر روی بهترین قطعات اصلی ساخته شده و آنها را حتی بهتر می کند، در حالی که وزن آن را تا 29 درصد کاهش می دهد و آن را به سبک ترین لنز در کلاس خود تبدیل می کند.

سونی همچنین به لنز یک سیستم فوکوس خودکار کاملاً جدید داده است که تا چهار برابر سریع‌تر است، و تعدادی بهینه‌سازی اپتیکال ایجاد کرده است که برای فیلم‌برداری‌های ویدیویی جذاب خواهد بود، از جمله بهبودهایی در تنفس فوکوس و تغییر فوکوس. چه در حال عکاسی پرتره، ورزشی، منظره یا فیلم باشید، دوربین 70-200 میلی‌متری f/2.8 کار را انجام می‌دهد.

عملکرد اپتیکال بهبود یافته Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II

ویژگی بارز خط G Master عملکرد نوری برجسته آن با وضوح بالا و بوکه صاف است. با استفاده از طراحی جدید، FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II، وضوح گوشه به گوشه را در سراسر محدوده زوم نوید می دهد. حتی هنگام عکاسی کاملا باز با f/2.8. علاوه بر این، دیافراگم 11 تیغه ای که به تازگی توسعه یافته است به ایجاد بوکه نرم و دلپذیر کمک می کند.

دیافراگم ثابت f/2.8 به کاربران اجازه می دهد در نور کم و با عمق میدان کم عکاسی کنند. دو عنصر ED (پراکندگی بسیار کم) و دو عنصر Super ED، از جمله یک عنصر ED غیرکروی، به طور موثر انحرافات کروماتیک و کروی را سرکوب می کنند.

دو لنز غیر کروی، از جمله یک لنز اولترااسفریک (XA)، انحرافات مربوط به فاصله را به حداقل می رساند و همچنین بوکه را کاهش می دهد. Nano AR Coating II با پشتیبانی از طراحی نوری جدید که بازتاب داخلی را کاهش می دهد، شعله ور شدن و هاله ها را کنترل می کند. دیافراگم 11 تیغه به ایجاد بوکه صاف و گرد در تمام تنظیمات دیافراگم کمک می کند.

سونی با در نظر گرفتن بخش سینمای خود، FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II را برای ویدیو بهینه کرد. تغییرات شامل کاهش قابل توجه تنفس فوکوس و تغییر فوکوس، بهبود عملکرد فوکوس خودکار و سیستم پاسخ خطی MF برای اطمینان از عملکرد صاف و طبیعی است. فوکوس دستی مستقیم پیوسته (DMF) همچنین تنظیمات سریع را با استفاده از حلقه فوکوس در حالت های AF تسهیل می کند.

طراحی خارجی لنز نیز دستخوش تغییرات اساسی شده است. یک مثال واضح اضافه کردن یک حلقه دیافراگم فیزیکی است که در نسخه قبلی خود وجود نداشت. کاربران می توانند روی این حلقه از سوییچ کلیک کنند تا عنبیه را در حین عکسبرداری به آرامی کنترل کنند. این به فیلمبردار کنترل مستقلی بر روی فوکوس، زوم و عنبیه می دهد.

فوکوس خودکار سریع و تثبیت کننده تصویر قابل اعتماد

یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II، سیستم فوکوس خودکار عالی است. این لنز اکنون از 4 موتور خطی XD تشکیل شده است و اکنون تا چهار برابر سریعتر است. ردیابی فوکوس هنگام بزرگنمایی حدود 30 درصد بهبود را نسبت به مدل قبلی نشان می دهد.

کاربران همچنین از عکاسی پیاپی با سرعت بالا تا 30 فریم در ثانیه با فوکوس خودکار لذت خواهند برد و فیلمبرداری از عملکرد تقریباً بی صدا بهره مند خواهد شد.

سیستم تثبیت کننده تصویر اپتیکال SteadyShot تصاویر واضح را در طول عکاسی دستی حتی در طولانی ترین فواصل کانونی تضمین می کند. چندین حالت در دسترس است، از جمله حالت استاندارد، حالت حرکت، و حالت جدید 3 برای اجسام متحرک.

طراحی حرفه ای و دوام Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II

طراحی شده برای استفاده حرفه ای، 70-200mm f/2.8 GM OSS II ضد آب و هوا با آرسل و موم پیشرفته است. وزن نیز تقریباً 29 درصد کاهش یافته و به کمتر از 1.04 پوند رسیده است که این مدل را در زمره سبک ترین ها در کلاس خود قرار داده است.

اپتیک همچنین برای متعادل کردن مکانیسم زوم داخلی طراحی شده است که وزن قسمت جلویی را به حداقل می رساند تا مرکز ثقل ارگونومیک تری ایجاد کند.

دیگر ویژگی‌های طراحی فیزیکی شامل سه دکمه نگه‌داشتن فوکوس قابل برنامه‌ریزی است که همگی با افزایش 90 درجه قرار گرفته‌اند تا کنترل لمسی بیشتری بر تنظیمات انتخاب‌شده به‌صورت افقی و عمودی به شما ارائه دهند. کاربران همچنین دارای یک پایه سه پایه قابل جابجایی برای ثبات بیشتر در سیستم های پشتیبانی هستند.

  • سوئیچ محدود محدوده فوکوس عملکرد را بهینه می کند و سرعت AF و پاسخگویی را در سناریوهای عکسبرداری خاص بهبود می بخشد.
  • گشتاور حلقه زوم بهینه شده است.
  • سوئیچ قفل عنبیه از حرکت تصادفی حلقه دیافراگم/یا موقعیت خودکار دیافراگم جلوگیری می کند.
  • قسمت جلویی لنز دارای یک پوشش فلوئور است که آب، روغن و سایر آلودگی ها را دفع می کند و تمیز کردن لنز را آسان تر می کند.
  • هود لنز شامل دکمه قفل و پنجره فیلتر برای تنظیم آسان تر فیلترهای متغیر (به عنوان مثال پلاریزر، ND) است.

سازگاری مبدل از راه دور

FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II با مبدل های تله ای FE 1.4x و 2.0x اختیاری سونی سازگار است. این مبدل‌ها می‌توانند با حفظ قابلیت فوکوس خودکار کامل مورد استفاده قرار گیرند. در صورت استفاده، مبدل های تله 1.4x و 2.0x فاصله کانونی موثر و دیافراگم به ترتیب 98-280mm f/4 و 140-400mm f/5.6 ارائه می کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز سونی Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز سونی Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II"، کلیک کنید.