تشریح شرایط تنها رکابزن ایران در المپیک/ توقع مدال از او نیست – خبرگزاری آرسل | اخبار ایران و جهان

تشریح شرایط تنها رکابزن ایران در المپیک/ توقع مدال از او نیست - خبرگزاری آرسل | اخبار ایران و جهان

محمود وفایی مدیر تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان درباره وضعیت علی لبیب برای حضور در المپیک گفت: اولین تمرین لبیب روز گذشته در مسیر رقابت های استقامت جاده المپیک برگزار شد. قرار بود وقتی به پاریس رسیدیم دوچرخه دوم را به ما بدهند که این اتفاق افتاد و برای اولین بار بعد از سال ها با دو دوچرخه جدید و استاندارد مدل 2024 در المپیک هستیم.

وی افزود: هر دوی این دوچرخه ها به روزترین و حرفه ای ترین دوچرخه های جاده ای هستند اما طبق برنامه دوچرخه KTM دوچرخه اصلی ما در روز مسابقه است. کارشناس مربوطه نیز برای هماهنگی فنی در این رویداد با ما همراه شده است تا در طول مسیر مشکلی پیش نیاید.

وی درباره ارزش واقعی و دلاری این دو دوچرخه نیز گفت: دوچرخه اصلی ما در بازار نزدیک به ده هزار دلار است و دوچرخه اضافی که در سال 2024 ساخته شده و تمام تمرینات را با این دوچرخه انجام دادیم. ماه گذشته بیش از 300 میلیون تومان ارزش داشت.

مدیر تیم ملی دوچرخه سواری در پاسخ به این سوال آیا لبیب تا روز مسابقه فرصتی برای تمرین و سازگاری با دوچرخه جدید خود خواهد داشت؟، وی افزود: شش روز برای تمرین فرصت داریم و دیروز اولین تمرین خود را انجام دادیم. طبق قوانین، تیم ها و سوارکاران می توانند در مسیرهای مسابقه مشخص شده تمرین کنند تا با مسیر آشنا شوند. خوشبختانه کورس مسابقه المپیک پاریس دوره ای است و خط پایان در پاریس به پایان می رسد. این مشکل برای ما و تمرینات ما در این چند روز بسیار عالی است و می توانیم در طول مسیر به راحتی تمرین کنیم و با آن آشنا شویم.

او پرسید: آیا ویگینز به شما خواهد پیوست یا نه؟ او نیز گفت: بله. قرار است در روز بازی این سرمربی اروپایی به جمع ما بیاید و بازی لبیب را از نزدیک تماشا کند.

وی در مورد وضعیت لبیب و پیش بینی نتایجش گفت: اردو و آمادگی خوبی برای این دوومیدانی انجام شد و حالش خوب است. هیچکس از لبیب توقع مدال ندارد اما او در فرم بهتری از خودش است.

مسير المپيك پاريس 270 كيلومتر است، آيا لبيب در اين زمان تجربه دوچرخه سواري در مسافتي به اين طولاني را از نظر مسافت يا ارتفاع داشت و آيا قبل از اين بازي ها لازم بود در چنين شرايط تمرين و مسابقه دوچرخه سواري كند؟ ولش کن؟”

وفایی در پاسخ به این سوال گفت: لبیب در مسابقات جاده ای 240 کیلومتری بازی های آسیایی هانگژو چهارم شد. مسیر اصلی این رویداد 22 کیلومتر است. البته دوچرخه سوار ما تجربه تمرین در مسافت طولانی را دارد، اما هرگز به این طولانی مسابقه نداده است. مسیر المپیک با سایر تورها و مسیرهای مسابقه متفاوت است، در واقع مسیر بازی های آسیایی یا المپیک با تمام چالش های مسابقه دوچرخه سواری و مسیر المپیک پاریس نیز در آن تعریف شده است. به همین ترتیب.

او گفت که آیا بهتر نیست تورهای داخلی یا دوره های لیگ مانند این رویدادها طراحی شود تا دوندگان ما بتوانند خود را در چنین مسابقاتی محک بزنند؟ وی گفت: باید توانایی همه دوندگان را در مسابقات داخلی در نظر بگیریم. تمام ورزشکاران برتر جهان به بازی های المپیک می آیند و بهترین های جهان انتخاب می شوند. ما قطعا نمی توانیم چنین مسیری را در ایران در نظر بگیریم. البته تور بین المللی آذربایجان مسیرهای 200 تا 220 کیلومتری دارد اما در مسابقات قهرمانی و لیگ های کشوری مسیرها حداکثر 150 کیلومتر است تا همه سوارکاران بتوانند در مسابقه شرکت کنند در غیر این صورت نصف ورزشکاران می گیرند. نیمی از دوچرخه را رها کنید

این مربی دوچرخه سواری ادامه داد: همه دوچرخه سواران در المپیک در چنین مسیرهای طولانی مسابقه و تمرین نمی دهند. حتی در تور دو فرانس که همزمان با المپیک برگزار می شود، چنین مسیری وجود ندارد، اما ورزشکاران صدها هزار کیلومتر را در ده روز متوالی می دوند.

وی تاکید کرد: باید در سال های آینده تلاش بیشتری کرده و با حضور دوندگان در مسابقات بین المللی و خارجی بهتر امتیاز کسب کنیم و تعداد نفرات المپیک را افزایش دهیم. امیدواریم حمایت‌هایی که در این مقطع از لبیب انجام می‌شود باعث دلگرمی دوچرخه‌سواران شود و تیم‌های بیشتری با دیدن این دوچرخه‌سوار ما در المپیک، دوچرخه‌سواران ایرانی را ببینند. البته از حدود 200 دوچرخه سوار در المپیک تنها سه نفر با شرایط خوب و عملکرد خوب در این رویداد مدال خواهند گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشریح شرایط تنها رکابزن ایران در المپیک/ توقع مدال از او نیست – خبرگزاری آرسل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشریح شرایط تنها رکابزن ایران در المپیک/ توقع مدال از او نیست – خبرگزاری آرسل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.