طلا دوباره روی دور تند گرانی افتاد/ قیمت جدید طلا امروز ۵ مرداد ۱۴۰۳

طلا دوباره روی دور تند گرانی افتاد/ قیمت جدید طلا امروز ۵ مرداد ۱۴۰۳

خبرگزاری آرسل به نقل از رویترز، اگرچه قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافت، اما این فلز گرانبها در مسیر کاهش قیمت ها در هفته جاری قرار دارد.

هر اونس طلا با 0.20 درصد افزایش به 2369 دلار و 34 سنت رسید. معاملات آتی طلا در کامکس نیویورک با 0.70 درصد افزایش به 2416 دلار و 70 سنت رسید.

قیمت طلا هفته گذشته به دلیل چشم انداز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر به رکوردهای جدیدی رسید و خوش بینی نسبت به این فلز گرانبها همچنان ادامه دارد.

قرار است امروز داده های مربوط به شاخص هزینه مصرف شخصی ایالات متحده، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای سنجش تورم منتشر شود که بر تصمیم بانک برای کاهش نرخ بهره تأثیر خواهد گذاشت.

آمارهای اقتصادی ایالات متحده در روز پنجشنبه نشان داد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری سریعتر از حد انتظار رشد کرده و فشارهای تورمی کاهش یافته است. از این رو، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر همچنان باقی است.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه زیان آور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا تا پایان سال جاری به 2680 دلار خواهد رسید.

انتخابات آمریکا و ناآرامی های سیاسی مرتبط با آن درگیری تجاری بین آمریکا و چین از دیگر عواملی است که قیمت طلا را در آینده افزایش می دهد.

واردات طلای چین، بزرگترین مصرف کننده جهان، از طریق هنگ کنگ در ژوئن نسبت به ماه قبل 18 درصد کاهش یافت.

تقاضای فیزیکی طلا در چین با توجه به چالش های مسکن و بازار سهام این کشور باید افزایش یابد. در همین حال، با نزدیک شدن به سه ماهه آخر سال جاری، که فصل اوج تقاضا برای طلا در این کشور است، تقاضا در هند به کندی افزایش می یابد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.36 درصد کاهش به 27.88 دلار رسید و پلاتین با 0.38 درصد افزایش به 940.90 دلار رسید.

223225

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طلا دوباره روی دور تند گرانی افتاد/ قیمت جدید طلا امروز ۵ مرداد ۱۴۰۳" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طلا دوباره روی دور تند گرانی افتاد/ قیمت جدید طلا امروز ۵ مرداد ۱۴۰۳"، کلیک کنید.