کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار به 8 دقیقه/ تجهیز موتورلانس‌های اورژانس تهران به تله کاردیولوژی

آرسل گزارش می دهد؛

تجهیز آمبولانس های اورژانس تهران به تله کاردیولوژی زمان تا بالین بیمار را 8 دقیقه کاهش می دهد.

رئیس سازمان اورژانس تهران گفت: با افتتاح اولین پایگاه تخصصی هلیکوپتر، زمان رسیدن به تخت بیمار از 17 دقیقه به 9 دقیقه کاهش یافت.

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آرسل – امید جهت کش; مسئولیت اورژانس رسیدگی به فوریت های پزشکی و مراقبت از مصدومین و بیماران اورژانسی است. در واقع کار این سریال از محل حادثه شروع و به مرکز درمانی ختم می شود.

توکلی در خصوص خدمات و دستاوردهای سازمان اورژانس تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان خبرگزاری انار گفت: پس از 10 سال وقفه اولین پایگاه تخصصی بالگردی آغاز شد. امکانات تعمیر و نگهداری در زمینی به مساحت حدود 42 هزار متر مربع و بیش از 50 نیروی انسانی متخصص در سال 1402 و دولت سیزدهم راه اندازی شد.

کاهش زمان رسیدن به بیمار از 17 به 9 دقیقه

هر ماموریت بالگرد در سال جاری تقریباً 200 میلیون تومان هزینه دارد که به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

رئیس اورژانس کشور گفت: 21 عمل منحصر به فرد پیوند توسط آمبولانس هوایی کشور و همچنین شکستن رکورد پیوند عضو پیوندی 17 دقیقه توسط آمبولانس های اورژانس تهران قابل توجه است. سامانه اورژانس تهران.

وی همچنین افزود: در اورژانس تهران با توجه به اقدامات و تلاش متخصصان اورژانس تهران، زمان رسیدن به تخت بیمار از 17 دقیقه به 9 دقیقه کاهش یافته است که از بروز حوادث ناگوار و مرگ بسیاری از ما جلوگیری کرده است. عزیزان. هزینه های اورژانس برای ساکنین نیز 23 درصد کاهش یافته است

خدمات/زمان ارزشمند به تخت بیمار در اورژانس تهران 8 دقیقه کاهش یافت

توکلی گفت: از دیگر اقدامات ارزنده اورژانس تهران دولت شهید رئیس، تجهیز تمامی موتورولانس های استان تهران به دستگاه تله کاردیولوژی است که مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

تماس تلفنی اضطراری

همچنین اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار گروه بهداشت و درمان خبرگزاری آرسل بابیان اینکه به طور میانگین 11 هزار تماس تلفنی با سامانه دیسپچ (اپراتور) سازمان اورژانس تهران انجام می شود، گفت: در حال حاضر 11 هزار تماس تلفنی با سامانه دیسپچینگ (اپراتور) اورژانس تهران انجام می شود. وی بیان کرد: از این میزان 750 مورد مزاحمت تلفنی و 3500 مورد نیاز به اورژانس در محل است و گروه های عملیاتی از جمله آمبولانس، موتورلانس، اتوبوس آمبولانس و بالگرد به محل حادثه اعزام می شوند.

وی افزود: گروه های عملیاتی اورژانس با میانگین 900 مورد در روز به درمان و انتقال به بیمارستان های قلبی، تنفسی، گوارشی، نوزادی، مسمومیت، مادران باردار و حادثه دیدگان می پردازند.

در تمامی موارد اورژانس تهران در حال تکمیل است

فراهانی تصریح کرد: اورژانس استان تهران با ظرفیت 299 پایگاه اورژانس در استان با امکاناتی مانند 220 دستگاه موتورلانس، 285 آمبولانس و 2 دستگاه آمبولانس هوایی در حال خدمت رسانی به مردم عزیز کشور است.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: 25 درصد از ماموریت پیش بیمارستانی کل کشور بر عهده اورژانس استان تهران است اما این سازمان تنها با یک سوم ظرفیت استاندارد کار می کند و این کسری است. افزایش می یابد. فشارهای انسانی و انرژی کم بر سطح کیفی خدمات اضطراری

فراهانی گفت: توسعه ناوگان اورژانس از دیگر خدماتی است که این سازمان در اولویت برنامه های خود قرار داده است و در این راستا 11 پایگاه اورژانس در استان تهران مستقر و 31 موتورلانس به ناوگان اضافه شده است. در کاهش زمان ورود تیم های امدادی به اورژانس تهران بسیار موثر بود.

تلاش برای توانمندسازی همه مردم

وی افزود: آموزش همگانی از دیگر اقداماتی است که اورژانس تهران در دستور کار خود قرار داده است تا افراد بستری در بستر بیماری، قبل از رسیدن نیروهای امدادی اورژانس و سطوح علمی، توانایی انجام اقدامات اساسی را داشته باشند. و مردم کشور توانایی بیشتری دارند

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس تهران گفت: جذب نیروی انسانی در سازمان اورژانس تهران به قدری افزایش یافته که سال گذشته این سازمان حدود 400 نفر را مشغول به کار کرد.

در تمامی موارد اورژانس تهران در حال تکمیل است

فراهانی تصریح کرد: با توجه به مشکل هزینه مسکن نیروهای غیربومی این سازمان، خوابگاه 50 تختخوابی برای نیروهای سازمان اورژانس تهران افتتاح شد.

وی افزود: همچنین اورژانس تهران در تمامی مناسبت ها، حوادث و بحران ها حضور بسیار خوبی دارد و تمام توان خود را برای خدمت رسانی به مردم عزیز به کار می گیرد.

فراهانی تاکید کرد: زمانی که مردم با سامانه اورژانس تماس می گیرند با متخصصان پرستاری تماس می گیرند و این متخصصان در صورت نیاز تمامی اقدامات و آموزش هایی را که باید قبل از رسیدن تیم امدادی به فرد فراخوانده شده در اورژانس ارائه دهند.

EKG و انتقال مناسب به محل حادثه

وی همچنین گفت: اورژانس دو طرح ویژه دارد طرح 724 برای بیماران سکته حاد و طرح 247 برای بیماران سکته حاد قلبی که متخصصان اورژانس نوار قلب و همچنین شرح حال بیمار را می گیرند. متخصصین قلب و مغز حاضر در واحد کلیه اقدامات اختصاصی بیمار را انجام می دهند و در صورت نیاز و تشخیص توسط این متخصصان به مرکز تخصصی قلب و مغز منتقل می شوند.

در تمامی موارد اورژانس تهران در حال تکمیل است

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس تهران گفت: تمامی تماس ها و فرآیندهای سازمان اورژانس از زمان اولین تماس تا زمان اعزام نیرو و پایان عملیات ثبت می شود، همچنین آمبولانس ها مجهز به سیستم مکان یابی هستند. و این اطلاعات قابل بازیابی و ارائه است.

وی همچنین افزود: نوع اعزام اورژانس بر اساس نوع بیماری و حادثه اعلام شده برای بیمار تعیین می شود و اولویت اعزام آمبولانس نیز بر اساس نزدیک بودن به آمبولانس و پایگاه های اورژانس است، اما در صورتی که ماموریت توسط نفر اول انجام شود. نزدیکترین ایستگاه، اولویت دوم ماموریت انجام خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار به 8 دقیقه/ تجهیز موتورلانس‌های اورژانس تهران به تله کاردیولوژی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار به 8 دقیقه/ تجهیز موتورلانس‌های اورژانس تهران به تله کاردیولوژی"، کلیک کنید.