نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن R3 فقط بدنه

فقط بدنه دوربین بدون آینه Canon R3

Canon EOS R3 که بر اساس سرعت، انعطاف‌پذیری و قابلیت اطمینان ساخته شده است، دارای سیستم بدون آینه EOS R با استحکام و عملکردی است که از یک DSLR پرچم‌دار انتظار دارید. EOS R3 اولین دوربین سری 3 عصر فیلم است و یک دوربین بدون آینه سریع، انعطاف پذیر و مدرن است.

یکی از مهم‌ترین فناوری‌های موجود در R3، سنسور 24.1 مگاپیکسلی است که نرخ تازه‌سازی واقعاً بالایی دارد تا اعوجاج کرکره‌های غلتکی را کاهش دهد و استفاده از آن را در برنامه‌های پرسرعت و فیلم‌برداری آسان کند. این سنسور فول فریم BSI CMOS همچنین دارای یک پردازنده DIGIC X به روز شده است که به افزایش سرعت کلی تا 30 فریم در ثانیه در عکاسی پیاپی با شاتر الکترونیکی، ویدیوی خام 6K 60p و ویدیوی 4K 120p کمک می کند، و فوکوس خودکار هوشمند Dual Pixel CMOS II AF Eye Control آماده است. برای انتخاب نقطه فوکوس بصری

R3 همچنین اولین دوربین سری EOS است که دارای یک دستگیره عمودی داخلی است که آن را به انتخابی ارگونومیک برای نوردهی طولانی و جابجایی صاف بین جهت های عکاسی افقی و عمودی تبدیل می کند. طراحی بدنه جامد و همچنین وضوح بالای 5.76 میلیون نقطه و صفحه نمایش لمسی OLED EVF 3.2 اینچی با زوایای دید مختلف. همراه با دو اسلات کارت حافظه، اتصال بی سیم و سیمی، و طراحی کفش چند منظوره برای افزایش سازگاری لوازم جانبی، همه اینها دست به دست هم دادند تا R3 از همان ابتدا محبوبیت پیدا کند.

سنسور انباشته فول فریم و پردازنده DIGIC X

سنسور 24.1 مگاپیکسلی CMOS انباشته BSI

با R3، کانن برای اولین بار از طراحی حسگر پشته‌ای استفاده می‌کند که سرعت‌های خواندن استثنایی را ارائه می‌کند که به طور قابل توجهی اعوجاج شاتر را کاهش می‌دهد و عکاسی سریع‌تر را امکان‌پذیر می‌کند. این تراشه 24.1 مگاپیکسلی فول فریم CMOS دارای طراحی پشته یا پشتی است که در جمع آوری نور به خصوص در شرایط کم نور کارآمدتر است. این سیستم حسگر جدید منجر به کاهش نویز، شفافیت بیشتر و بازتولید رنگ صاف تر، به ویژه هنگام کار در شرایط نور کم می شود.

پردازنده DIGIC X

پردازنده قدرتمند DIGIC X به روز شده و طراحی حسگر جدید تکمیل کننده پردازش قدرتمند و توانایی انجام همزمان کارهای پرسرعت مانند عکاسی با سرعت 30 فریم در ثانیه در حین انجام خواندن AF و AE قبل از هر عکس است. این پردازنده همچنین به درک طیف وسیعی از حساسیت ISO 100-102400، قابل ارتقا تا ISO 50-204800 برای عملکرد در طیف گسترده ای از شرایط نوری کمک می کند.

زندان الکترونیکی

مزیت اصلی طراحی سنسور انباشته، عملکرد شاتر الکترونیکی بسیار قابل استفاده است که می تواند به طور مداوم با سرعت 30 فریم در ثانیه، تا 150 فریم خام، بدون اعوجاج رول شاتر عکاسی کند. هنگام کار در حالت دستی یا اولویت شاتر، حداکثر سرعت شاتر 1/64000 ثانیه است و همگام سازی فلاش حتی با شاتر الکترونیکی تا 1/180 ثانیه امکان پذیر است. این شاتر چند منظوره ذاتاً بی صدا است، اما می تواند با انتخاب صداهای شاتر قابل شنیدن با هر کلیک شاتر، شناسایی سوژه ها را هنگام عکس گرفتن آسان تر کند. شاتر دستی نیز موجود است و حداکثر سرعت عکسبرداری پیاپی 12 فریم در ثانیه، با بافر بیش از 1000 فریم و حداکثر سرعت همگام سازی فلاش 1/250 ثانیه را ارائه می دهد.

فیلمبرداری 6K خام و DCI/UHD 4K

این سیستم همچنین عملکرد ویدیویی چشمگیری را ارائه می دهد، سنسور 24 مگاپیکسلی فول فریم ضبط داخلی 12 بیتی 6K با کیفیت بالا و ضبط 10 بیتی 4K 120p با Canon Log 3 را ارائه می دهد. هر دو منطقه ضبط 6K و 5.6K نیز می توانند برای ضبط استفاده شوند. عکاسی DCI و UHD 4K با وضوح بهتر، کاهش نویز موثر. ضبط HDR-PQ همچنین برای تولید HDR درون دوربین و ضبط خارجی امکان پذیر است و از خروجی وضوح 4K تا 60 فریم بر ثانیه از طریق درگاه HDMI پشتیبانی می کند. گزینه های فشرده سازی All-I، IPB و IPB Light به همراه قابلیت استفاده از Dual Pixel CMOS AF II هنگام عکسبرداری با وضوح خام تا 6K وجود دارد. زمان ضبط نامحدود نیز امکان پذیر است و R3 دارای پورت های میکروفون و هدفون و همچنین پورت micro-HDMI Type-D برای اتصال به ضبط کننده خارجی است.

فوکوس خودکار و تثبیت کننده تصویر

Dual Pixel CMOS AF II

سیستم پیشرفته Dual Pixel CMOS AF II دارای 1053 نقطه فوکوس خودکار خودکار است که برای عملکرد سریعتر، پاسخگوتر و دقیق تر، کل ناحیه سنسور را پوشش می دهد. این سیستم فوکوس تشخیص فاز پیشرفته همچنین دارای تشخیص و ردیابی شیء پیشرفته است که قادر به تشخیص هوشمند چشم ها، صورت ها، سرها (از جمله کلاه ایمنی)، حیوانات و وسایل نقلیه است، به طور خودکار دوربین را برای این اشیا ردیابی می کند و فوکوس واضح را در طول یک رگه حفظ می کند. محدودیت نوردهی پایین Dual Pixel AF II نیز برای فوکوس قابل توجه تا فوکوس دقیق 7.5 EV حتی در شرایط شب افزایش یافته است.

AF با کنترل چشم

کانن که در دوربین‌های دیجیتال EOS جدید است، فوکوس خودکار کنترل چشم را با R3 دوباره معرفی می‌کند. این ویژگی محبوب باقی مانده از دوران فیلم اکنون بهینه سازی شده و تنظیم شده است تا در کنار قابلیت های فوکوس هوشمند Dual Pixel CMOS AF کار کند. کنترل چشم AF اساساً به عکاسان اجازه می دهد تا با استفاده از چشمان خود نقطه فوکوس را با نگاه کردن به منظره یاب الکترونیکی شروع کنند و سپس دوربین از ردیابی و تشخیص سوژه برای حفظ سوژه در فوکوس واضح استفاده می کند.

تثبیت تصویر با جابجایی سنسور

تثبیت کننده تصویر درون بدن (IBIS) لرزش ناخواسته دوربین را در هنگام عکاسی دستی تصحیح می کند، به عکاسی دستی در شرایط کم نور و کاهش لرزش هنگام ضبط فیلم کمک می کند. این سیستم 5 محوره همچنین می تواند با لنزهایی با لرزشگیر اپتیکال برای جبران لرزش 8 استاپ دوربین بسته به لنز استفاده شود.

طراحی بدنه

5.76 نقطه EVF و صفحه نمایش LCD لمسی گوشه ای

منظره یاب الکترونیکی 5.76 نقطه ای OLED برای مشاهده با وضوح بالا در سطح چشم طراحی شده است. این سنسور زوم 0.76x همچنین از طراحی حسگر انباشته بهره می برد و هنگام کار با شاتر الکترونیکی برای نمایش حرکت واقعی، از نرخ تازه سازی 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. ناحیه منظره یاب بزرگ نیز در مواقعی که بخواهید اطلاعات عکسبرداری گسترده ای را نمایش می دهد و نمایشگر اطلاعات برای مشاهده طبیعی تر، همراه با دوربین می چرخد.

علاوه بر EVF، یک LCD 3.2 اینچی با زاویه باز نیز وجود دارد که از زوایای بالا، پایین و جلو کار می کند. موقعیت یابی انعطاف پذیر با رابط لمسی و وضوح چشمگیر 4.15 نقطه، پخش زنده و نظارت بر پیش نمایش زنده را امکان پذیر می کند.

بدنه سازی حرفه ای

با پیروی از طراحی دوربین های DSLR پیشرو، R3 دارای طراحی بدنه محکم و ارگونومیک با دستگیره عمودی یکپارچه برای راحتی بیشتر هنگام کار در جهت افقی یا عمودی است. R3 هم کنترلر هوشمند و هم چند کنترلر دوربین های قبلی EOS را برای جابجایی راحت در خود جای داده است و طراحی پشتی مشابه بدنه های 1D X Mark III و R5 دارد. این طراحی بدنه بزرگ‌تر، فضای زیادی را برای باتری پرظرفیت LP-E19 برای عکاسی طولانی‌مدت فراهم می‌کند و با همان مشخصات آب و هوای EOS-1D X Mark III پرچمدار Canon ساخته شده است.

دو اسلات کارت حافظه

EOS R3 دارای دو اسلات کارت حافظه، یک اسلات CFexpress Type B و یک اسلات UHS-II SD برای ذخیره سازی فایل های انعطاف پذیر است. اسلات CFexpress نوع B باید برای فیلمبرداری 6K و عکاسی پیاپی سریع در اولویت قرار گیرد و اسلات SD جایگزین خوبی برای عکسبرداری پشتیبان یا با سرعت پایین است.

قابلیت اتصال

طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اتصال سیمی و بی‌سیم در دسترس است که امکان چندین روش انتقال داده برای عکس‌ها، ویدیوها و یادداشت‌های صوتی را فراهم می‌کند. از نظر فیزیکی، دوربین دارای یک رابط اترنت 1000BASE-T و یک پورت RJ-45 برای اتصال کابلی سریع و ایمن است. برای انتقال بی سیم، Wi-Fi و بلوتوث 5 گیگاهرتزی برای انتقال از راه دور و کنترل دوربین در دسترس هستند. هنگامی که دستگاه از طریق USB به R3 متصل می شود، کاربران منتخب تلفن هوشمند می توانند از داده های تلفن همراه دستگاه خود برای اشتراک گذاری مستقیم فایل ها از طریق دوربین 5G در شبکه های 5G استفاده کنند. همچنین یک ماژول GPS داخلی سازگار با GLONASS و QZSS برای برچسب‌گذاری موقعیت مکانی درون دوربین وجود دارد که به ساده‌سازی نیازهای برچسب‌گذاری جغرافیایی و همگام‌سازی کمک می‌کند.

یک کفش چند کاره نسل بعدی

کفش چند منظوره به روز شده به کفش معمولی یک ردیف سنجاق به جلوی طرح اضافه می کند تا عملکردهای جانبی بیشتری را ارائه دهد و همچنین امکان انتخاب لوازم جانبی مختلف را که به طور سنتی به باتری های جداگانه تکیه می کنند، می دهد.
این کفش به روز شده با لوازم جانبی خاصی از جمله میکروفون استریو ST-E10 Speedlite Transmitter DM-E1D و پیوند آداپتور لینک AD-P1 و همچنین کفش آداپتور چند کاره AD-E1 برای سازگاری با کفش قدیمی سازگار است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن R3 فقط بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن R3 فقط بدنه"، کلیک کنید.