هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و تگرگ در چهار استان/در فعالیت های طبیعت گردی احتیاط کنید

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و تگرگ در چهار استان/در فعالیت های طبیعت گردی احتیاط کنید

سازمان هواشناسی کشور به دلیل بارش باران، رعد و برق، تگرگ، کاهش دید، رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید فردا در ارتفاعات تهران، البرز، شرق گیلان و ارتفاعات غرب مازندران برای سفرهای بین شهری هشدار داد. در حاشیه و کف رودخانه ها و مسیل های تردد نشده در فعالیت های طبیعت گردی به ویژه در بعدازظهر احتیاط و پرهیز از فعالیت های کوهنوردی توصیه می شود.

به گزارش آرسل، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه نارنجی رنگ هوا، از ناپایداری و بارندگی شدید موضعی در برخی استان ها در روز بعد خبر داد: از پیش از ظهر چهارشنبه (16 خرداد) در ارتفاعات استان های تهران، البرز و شرق. در ارتفاعات غربی گیلان و مازندران بارش باران، رعد و برق، تگرگ، کاهش دید، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود.

بر این اساس احتمال روان آب، طغیان مسیل ها، طغیان فصلی رودخانه ها، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی وجود دارد. آسیب احتمالی به سازه های موقت و آسیب به محصولات کشاورزی.

سازمان هواشناسی کشور احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم استراحت در حاشیه و کف رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی به ویژه در بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی، پرهیز از چرای دام و خودداری از تردد وسایل نقلیه عشایری را توصیه می کند. . توصیه به حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، آماده سازی راه ها و سایر دستگاه های اجرایی شده است.

به گزارش آرسل، در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی می شود که یک رویداد جوی اثرات منفی و بالقوه ایجاد خسارت داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه مسیول برای مقابله با یک رویداد مخرب صادر می شود.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و تگرگ در چهار استان/در فعالیت های طبیعت گردی احتیاط کنید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و تگرگ در چهار استان/در فعالیت های طبیعت گردی احتیاط کنید"، کلیک کنید.