افشاردوست: تیم ملی والیبال یک قدم از رقبا جلوتر است/برخی بازیکنان مصدوم بودند و برخی هم دلزده و سر خورده!

در گفتگو با آرسل

افشاردوست: تیم ملی والیبال یک قدم جلوتر از رقبا.

یکی از اعضای هیات مدیره فدراسیون والیبال گفت: اینطور نیست که برخی رویگردان باشند چون مصدومیت و مشکلات خانوادگی مانع از کمک آنها به تیم ملی می شود.

محمود افشاردوست در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آرسل، با ابراز تاسف از درگذشت سیدابراهیم رییسی رییس جمهور شهید ایران، گفت: شرایط لیگ ملت های والیبال امسال برای تیم ملی ایران متفاوت است. ” از یک سو بحث کسب سهمیه المپیک، از سوی دیگر ارتقای جایگاه تیم ملی در جدول FIVB که بسیار مهم است. تیم ملی ایران در سال های اخیر همواره جزو 10 تیم برتر این رقابت ها بوده است. این دو مورد شرایط را برای تیم ملی کشورمان سخت کرده است اما این بدان معنا نیست که فرصتی برای جلو رفتن و بازی بدون امید نداریم.

ما در هفته اول رقبای مهمی داریم

وی ادامه داد: در هفته اول لیگ ملت ها به مصاف تیم های خوبی از صربستان، ایتالیا، کوبا و آرژانتین می رویم که همگی از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستند و برای صعود به المپیک مستقیما با یکدیگر مبارزه خواهیم کرد. آنها در جدول بالاتر از ما هستند و برای کسب امتیاز و در نهایت افزایش شانس خود برای صعود به المپیک، باید مقابل این رقبا پیروز شویم. البته ما رقبایی داریم که سابقه خوبی دارند و یکی از رقبای کلیدی ما هستند. حتی کوبا تیم قدرتمندی است که بازیکنانش پرش های ارتفاع دارند و بازی انفجاری دارند و ایتالیا قهرمان دوره پیش لیگ ملت ها در آمادگی بالاست، صربستان سابقه مدال آوری در المپیک را دارد، آرژانتین هم مدال برنز گرفت. در المپیک های قبلی بنابراین، چهار رقیب مادر همگی در شرایط بسیار خوبی هستند.

ساختار تیم ملی مانند سال گذشته است

یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران با شرایط متفاوتی وارد مسابقات می شود و سرمربی تیم ملی آنچه را که دارد می بیند. ساختار تیم ملی تقریباً مشابه پارسال است. بازیکنانی داریم که در سال های اخیر تجربه خوبی از بازی در لیگ ملت های والیبال به دست آورده اند. بازیکنان جوانی هم داریم که اولین تجربه شان را می گیرند. فدراسیون کار درستی انجام داد و یک هفته زودتر تیم ملی را به برزیل فرستاد تا با شرایط جوی هماهنگ شود. دو مشکل وجود دارد، یکی اینکه بسیاری از نقاط ضعفی که در سال گذشته وجود داشت، هنوز در لیگ برتر وجود دارد، مشکل دیگر اضافه شدن دیرهنگام سرمربی تیم ملی مایوریسیو موتا پایز است که همه می دانیم و چیز جدیدی نیست.

پایز دارای نفوذ استراتژیک است

مربی فدراسیون والیبال تاکید کرد: فقط امیدوارم سرمربی تیم ملی در دو هفته تمرین تیمش در بهترین حالت روحی قرار گیرد. امیدوارم پیج توانسته باشد تیمش را در شرایط روحی خوبی نگه دارد چون در این مقطع از نظر فنی نمی تواند چیزی به تیم ملی اضافه کند اما از نظر تاکتیکی می تواند روی تیم ملی تاثیر بگذارد. پس از او پمان اکبری که بازیکن، کاپیتان و مربی تیم ملی والیبال بوده و می تواند به تیم ملی کمک کند و همچنین سایر اعضای کادر فنی مانند عبدالرضا علیزاده که توانایی کمک به تیم ملی را دارند، قرار دارند. . شاید بازی سختی داشته باشیم، اما امیدوارم بتوانیم نتیجه را به نفع خود رقم بزنیم. امسال اکثر لیگ های والیبال دنیا تقریباً یکسان بودند و هم زمان با ما یا بعد از ما به پایان رسیدند. با اینکه ایران یک قدم جلوتر است اما سرمربی تیم ملی دیر آمد.

تیم ملی رقابتی است

افشاردوست خاطرنشان کرد: با این حال تیم ملی تمرینات خود را با پمان اکبری آغاز کرد و فعالیت های تمرینی با سرمربی هماهنگ شد. سازمان آنها بهتر شده است زیرا دو یا سه بازی دوستانه قبل از شروع مسابقات داشتند و ایران نیز سه بازی تدارکاتی با برزیل انجام داد. تیم ملی ایران در شرایط بازی قرار دارد و اکثر تیم ها در شرایط مشابهی قرار دارند. این اعتراض وجود دارد که لیگ ملت ها تنها پس از پایان لیگ های برتر جهان برگزار می شود. در مجموع تیم ملی والیبال ایران از حداکثر ظرفیت استفاده کرد و با آگاهی قبلی وارد مسابقات شد.

بازیکن ناامید کمکی به تیم ملی نمی کند

وی با اشاره به رویگردانی بازیکنان از تیم ملی و از دست دادن بازیکنان مصدوم در لیگ ملت ها گفت: مصدومیت همیشه در ورزش وجود دارد و جزء جدایی ناپذیر آن است. می دانستیم بازیکنانی مثل علی اصغر مزارد در این فصل در لیگ ملت ها مصدوم شده اند. بازیکنانی داریم که در سال های گذشته به یک تیم ملی کمک کرده اند اما به دلیل سن و سال و مصدومیت هایی که در لیگ برتر داشتند در شرایطی نبودند که به تیم ملی کمک کنند. همه بازیکنان دوست دارند برای تیم ملی بازی کنند. اینطور نیست که روی برگرداندند و مصدومیت و مشکلات خانوادگی باعث شد نتوانند به تیم ملی کمک کنند و از کمک به تیم ملی در این شرایط ناامید و دلسرد شدند. همه می دانیم که یافتن جایگزینی برای مهره بسیار سخت است، زیرا سید محمد موسوی و پارسال مهره هایی داشتیم که نرسیدند. از آنجایی که سال المپیک بود، خیلی خوب بود که تمام توانایی های والیبال برای کمک به آن ها وجود داشت، اما اتفاقی که افتاد به پایان رسید و باید با حداکثر قدرت به مصاف رقبا برویم. صعود به المپیک در اولویت است و اگر در نهایت این اتفاق نیفتد، جایگاه خود را در رنکینگ جهانی ارتقا می دهیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افشاردوست: تیم ملی والیبال یک قدم از رقبا جلوتر است/برخی بازیکنان مصدوم بودند و برخی هم دلزده و سر خورده!" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افشاردوست: تیم ملی والیبال یک قدم از رقبا جلوتر است/برخی بازیکنان مصدوم بودند و برخی هم دلزده و سر خورده!"، کلیک کنید.