دادستان هرمزگان ترخیص روغن های آلوده را تکذیب کرد

دادستان هرمزگان ترخیص روغن های آلوده را تکذیب کرد

آرسل:

عارف اکبری; دادستان استان هرمزگان ادعای یکی از فعالان رسانه ای مبنی بر پاکسازی 47 هزار تن نفت آلوده از بندر شهید رجایی با وجود مخازن ذخیره نفت وارداتی را تکذیب کرد.

اکبری گفت: سازمان غذا و دارو بر روی روغن وارداتی آزمایشاتی انجام داد، محموله هایی که مشکل بهداشتی و کیفی نداشتند اجازه ترخیص داده شد و یک محموله 44 هزار تنی فاقد بهداشت و استانداردهای لازم از سوی سازمان غذا و دارو بود. . آنها اجازه خروج نداشتند و هنوز در تانک هستند.

دادستان مرکز استان هرمزگان خاطرنشان کرد: روغن های پاک شده دارای مجوز از سازمان غذا و دارو بوده اند اما محموله 44 هزار تنی روغن آلوده اجازه پاکسازی نداشته و همچنان در مخازن بندر نگهداری می شود. روغن های تمیز شده هیچ مشکلی نداشتند و مطمین باشید که اگر حتی یک هزارم درصد هم مشکل داشتند اصلا اجازه تمیز کردن ندارند.

وی تاکید کرد: ما سند قانونی داریم که روغن های تصفیه شده مشکلی ندارند. سازمان های دولتی مانند سازمان غذا و دارو و گمرک از زمان ورود محموله نفت به کشور از دو سال پیش ترخیص نفت آلوده را مسدود کرده اند و ادعاهایی مبنی بر اینکه دولت نفت را ترخیص کرده است صحت ندارد.

اکبری در پایان گفت: طبق اعلام سازمان غذا و دارو، این 44 هزار تن روغن برای مصرف انسان مناسب نیست و به همین دلیل از دو سال پیش اجازه پاکسازی ندارند، اما روغن های پاک شده دارند. برای خوردن مشکلی نداره

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دادستان هرمزگان ترخیص روغن های آلوده را تکذیب کرد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دادستان هرمزگان ترخیص روغن های آلوده را تکذیب کرد"، کلیک کنید.