قیمت مصوب مرغ تغییر کرد؟/ قیمت واقعی گوشت مرغ مشخص شد

قیمت مصوب مرغ تغییر کرد؟/ قیمت واقعی گوشت مرغ مشخص شد

به گزارش خبرگزاری آرسل، بخشنامه به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، برنامه و بودجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است تا سیاست حمایتی اتخاذ شود تا قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری 58 هزار تومان است.

آرسل در گزارشی نوشت: در این زمینه و در پاسخ به این سوال که آیا قیمت مجاز مرغ زنده در مرغداری ها افزایش یافته است یا خیر؟ حبیب اسدالله نژاد کارشناس صنعت طیور گفت: مصوبه اخیراً مربوط به قیمت مصوب مرغ زنده در بازار نیست، بلکه قیمت خرید تضمینی مرغ است و سازمان پشتیبانی امور دام باید از آن اطمینان حاصل کند. در صورت خرید مرغ زنده از مرغداران بهای مقرر در این مصوبه پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه نکات مثبت زیادی دارد، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در سال های گذشته برای تامین ذخایر استراتژیک خود و جمع آوری جوجه های مازاد مرغ منجمد را از مرغداران تامین می کرد. مرغدارانی که توانایی انجماد مرغ را نداشتند، مجبور شدند آنها را با قیمت کمتر به واسطه ها، کشتارگاه ها و زنجیره های سردخانه بفروشند. در نتیجه حمایت هایی که قرار بود از مرغداران انجام شود به آنها نرسید و به جیب برخی دلالان و دلالان ختم شد.

این کارشناس صنعت طیور افزود: با این مصوبه خود سازمان کمک به امور دام موظف است هزینه کشتار، انجماد و حمل و نقل مرغ را به صورت زنده از مرغداران خریداری کند.

وی همچنین گفت: از دیگر نکات مثبت این مصوبه تفویض اختیار به وزیر جهاد کشاورزی برای بازنگری قیمت مرغ است. یعنی در صورت افزایش فاکتورهای تولید، جهاد و وزیر کشاورزی می توانند بدون برگزاری جلسات وقت گیر قیمت مرغ را تعدیل کنند.

اسدالله نژاد گفت: یکی دیگر از جنبه های مثبت این مصوبه تعیین قیمت خرید تضمینی «ثابت» است. در سال های گذشته فقط خرید مرغ مطمین بود. پس از آن قیمت های شناور و استانی ثابت شد و از این طریق سازمان کمک رسانی به جای حمایت از تولیدکننده به دنبال خرید ارزان برای تامین موجودی بود، بنابراین می توان گفت که قیمت ثابت و واحدی قطعا به ساماندهی بازار کمک می کند. بازار. زیاد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر قیمت مجاز مرغ زنده در مرغداری ها چقدر است؟ وی گفت: بر اساس تقاضا و عرضه، قیمت مرغ زنده در بازار کیلویی 56 تا 57 هزار تومان است در حالی که قیمت مرغ زنده در مرغداری ها بیش از 68 هزار تومان است.

این کارشناس صنعت طیور افزایش قیمت این محصول پروتیینی پرمصرف را ناشی از افزایش نهاده های تولید دانست و گفت: مرغ روزی در بهمن ماه بین 32 تا 39 هزار تن معامله شد و همچنین عدم عرضه سویا در مصوبه مصوب بود. قیمت مرغداران را مجبور به خرید 28000 تنی از بازار آزاد کرد.خرید سویا.

وی در پایان با بیان اینکه بر اساس مشاهدات خود، ارقامی که در ماه های اخیر در خصوص تخمگذاری مرغ اعلام شده، واقعی به نظر نمی رسد، افزود: جوجه به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی برای تامین جوجه های روز وجود ندارد. عید و ماه مبارک رمضان اما باید بپذیریم که قیمت واقعی مرغ آن چیزی نیست که این روزها به فروش می رسد.

223225

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قیمت مصوب مرغ تغییر کرد؟/ قیمت واقعی گوشت مرغ مشخص شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قیمت مصوب مرغ تغییر کرد؟/ قیمت واقعی گوشت مرغ مشخص شد"، کلیک کنید.