برق به 430 روستا رسید

برق به 430 روستا رسید

190 روستا در سال 1400، 157 روستا در سال 1401 و 83 روستا در 11 ماه در سال 1402 (در مجموع 430 روستای جدید) در دولت سیزدهم از نعمت برق برخوردار شدند.

به گزارش آرسل، ظرفیت تولید نیروگاه های کشور هم اکنون 91 هزار و 292 مگاوات است که بالغ بر 7 هزار و 745 مگاوات آن در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است. این میزان تولید شامل 5784 مگاوات نیروگاه حرارتی، 3400 مگاوات افزایش یا ارتقای ظرفیت نیروگاه های گذشته، 203 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و 358 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده نصب شده در نقاط مختلف کشور است. .

وزارت نیرو طبق وعده دولت به کلیه روستاهای بالای 10 خانوار ساکن دایم و روستاهای تحت شبکه (جنب شبکه) و کمتر از 10 خانوار با مجوز از روستا و کد جمعیتی و زمین و بدون هزینه برق می دهد. به اداره مسکن و روستاییان از سایت برق.

این در حالی است که مجموع روستاهای برق دار تا دهه فجر 1402، 58 هزار و 769 روستا بوده که از این تعداد 83 روستا در سال جاری برق دار شدند. با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تمرکز بر فرسودگی شبکه ها و تاسیسات برق روستاها، سالانه بیش از 85 درصد اعتبار برق روستایی برای بهسازی شبکه های برق روستایی اختصاص می یابد. در سه سال گذشته شبکه برق 15561 روستا بهسازی شده و به عنوان بخشی از آن، تیرهای برق از معابر برداشته شده، روشنایی جدید در کنار رفع افت برق روستاها نصب شده است. راه های روستا نصب شده و ولتاژ شبکه برق روستایی تقویت شده است.

همچنین شبکه برق برای تامین برق مصرف کنندگان جدید در روستاها توسعه یافته است. شبکه برق رسانی روستایی تا پایان دولت سیزدهم برای توسعه 70 درصد روستاهای فرسوده هدف گذاری شده است. برنامه ای برای تامین برق پایدار و مطمین و رفع افت ولتاژ در شبکه توزیع برق روستا، توسعه و تقویت شبکه برق بالادست در سطح فوقانی توزیع و انتقال برق است که هر ساله اعتباراتی به منطقه اختصاص می یابد. شرکت برق برای این منظور.

همچنین برق رسانی به عشایر از طریق سامانه پرتابل خورشیدی از دیگر برنامه های برق رسانی روستایی است که در این دولت 21 هزار خانوار عشایری، 18 هزار خانوار عشایری و 10 هزار نفر نیز برق رسانی شده اند. هر سال اعضای خانواده در برنامه باقی می مانند.

اما اثربخشی طرح برق رسانی روستایی کشور تنها به برق رسانی به روستاهای فاقد برق محدود نمی شود و هر ساله گام های متعددی در زمینه جابه جایی و تقویت پایه های راه های روستایی، بهسازی و احداث روشنایی معابر عمومی، مقاوم سازی برداشته می شود. رفع ولتاژ ضعیف شبکه و مشترکین، بهبود پاکیزگی شبکه، ارتقای برق رسانی به متقاضیان جدید و شبکه توزیع در مناطق روستایی اجرا می شود.

در حال حاضر 99.8 درصد از جمعیت روستایی کشور از نعمت برق برخوردار هستند و این میزان از میانگین جهانی (82 درصد) بیشتر است.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برق به 430 روستا رسید" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برق به 430 روستا رسید"، کلیک کنید.