آرزویی که کنعانی زادگان به دل فوتبال ایران گذاشت!

آرزویی که کنعانی زادگان به دل فوتبال ایران گذاشت!

به گزارش خبرگزاری آرسل؛ پس از شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک، محمدحسین کنعانی زادگان دست به اقدامی جنجالی زد.

به گزارش “ورزش سه”، اولین بازی پس از یک وقفه طولانی نیم فصل، بدترین بازی پرسپولیس بود و شکست در روزی که شاگردان اوثمر چندین موقعیت خوب برای گلزنی داشتند، فاصله بین آنها را برای تکرار موفقیت بیشتر می کرد. فصل قبل اما فیلمی از درگیری مدافع پیشکسوت پرسپولیس و ملی پوشان در مدت کوتاهی پس از پایان بازی منتشر شد. به گفته خودش تصمیم گرفت در اسرع وقت با یکی از هواداران تیم حریف اراک تکل بزند. ممکن است و ضربه محکمی به او بزند. در روزی که پرسپولیس اصلا خوب پیش نمی رود، این واکنش کنعانی می تواند عواقب سنگینی برای باشگاه داشته باشد و عثمر در روزهای سخت پیش رو از داشتن یکی از ارزشمندترین بازیکنان تیمش محروم شود.

اولاً شکی نیست که واکنش ناگهانی کنعان دلیلی دارد و دلیلی برای فاصله گرفتن هواداران تیم برنده با بازیکنان تیم بازنده پس از یک مسابقه سخت و پرفشار وجود ندارد. حتی فرصت هایی برای تماس فیزیکی و درگیری بین طرفین وجود دارد. مطمینا پرسپولیسی ها بعد از بازی دیشب در فضایی امن و بدون دردسر باید با اتوبوس راهی تهران می شدند و معلوم نیست این مشکل عجیب فوتبال ایران چه زمانی حل می شود. این نزدیکی غیرمعمول بین بازیکنان و هواداران است که احتمال چنین برخوردهایی را افزایش می دهد.

با این حال، رفتار حسین کنعانی به همان اندازه خشن، حقیر و غیرمنطقی است. بازیکنان فوتبال در همه جای دنیا از جمله ایران دستمزد بالایی دارند و در کانون توجه هستند. این مزیت بزرگ مسیولیت بسیار مهم کنترل رفتار را بر دوش آنها می گذارد. حتی رفتار تهاجمی و عصبی کنانی در پاسخ به طعنه یا بی احترامی هواداران آلومینیوم به هیچ وجه قابل دفاع نیست و اساساً یک بازیکن حق ندارد چنین رفتار تهاجمی داشته باشد و حتی به توهین کلامی پاسخ بدنی بدهد.

با این حال این دومین بار است که این بازیکن در مدت کوتاهی که به پرسپولیس بازگشته، تیم را در چنین شرایط سختی قرار می دهد. حسین کنعانی در همان ابتدای این فصل در مصاحبه ای بی مورد و صحبت از حواله های اهدایی خودرو، خجالت زده پرسپولیس و حتی ملی پوشان شد و خشم هم تیمی هایش و افکار عمومی فوتبال ایران را در پی داشت. لحن غیرقابل قبول کنعانی در حین مصاحبه مبنی بر عدم پذیرش این جایزه توسط سایر ورزشکاران و مهمتر از آن در افکار عمومی، باعث شد تا کنعانی چندین هفته مورد انتقاد و حتی صدای بازیکنان پرسپولیس قرار گیرد.

حتی درگیری لفظی با سروش رفیع در میانه میدان به واکنش سریع یحیی گل محمدی منجر شد و کنعانی به دلیل وضعیت روحی نامناسب چند بازی را از روی نیمکت تماشا کرد. با پایان دادن به این افتضاح، این مدافع به ترکیب پرسپولیس بازگشت و حتی در جام ملت ها در ترکیب ثابت تیم ملی قرار گرفت. اما در این بین استقلالی ها اجازه ندادند واکنش های غیرضروری و عجیب او در پایان دربی مقابل هواداران یا شادی اغراق آمیز او در زمین حریف فاصله اطراف کنعانی را بیشتر کند و از دوران شکوه این بازیکن در فوتبال ایران بکاهد.

اکنون درگیری بی دلیل با یک هوادار حریف و احتمالاً عواقب جدی برای بازیکن و تیم در این مقطع سخت و حساس وجود دارد. به همین دلیل اتفاقات و حواشی که معمولاً با حسین کنعانی همراه است، کیفیت فنی این بازیکن را تحت تاثیر قرار می دهد. مدافعی که کم حرف بود و کمتر دیده می شد، نمایش های بهتری از خود به نمایش گذاشته و هر زمان که چنین مسیری را در پیش گرفته، بار دیگر به بازیکنی تبدیل شده که چهره چندان مثبتی در افکار عمومی ندارد.

بدون شک پس از یک بازی پر استرس و سخت، هوادار تیم حریف نباید در شرایط درگیری لفظی و لفظی با بازیکن حریف قرار بگیرد، اما اگر واکنش تند و تند به وجود بیاید جرارد پیکه باید درگیر ضرب و شتم و لفظی شود. با حضور هواداران در ورزشگاه لالیگا و درگیری فیزیکی. حسین کنعانی با بررسی کیفیت فنی این فصل به طور قطع می تواند به این نتیجه برسد که ادامه این روند او را دوباره از جمع بازیکنان نخبه به فراموشی می کشاند.

هم امیر گلنوی و هم یحیی در ماه های اخیر به رفتار کنعانی پاسخ جدی و رسمی داده اند و او به خوبی می داند که هر بار فرصتی برای بازگشت بازیکنان مهم فوتبال ایران به تیم وجود ندارد. برای نسلی که مدعی بهترین تیم تاریخ فوتبال ایران هستند، کسب یک شانس و نتایج درخشان، حداقل تکرار مکرر چنین برخوردهای زشت و سختی به هیچ وجه قابل قبول و الزامی نیست. دامنه غرامت حسین کنعانی ابدی و همیشگی نخواهد بود. دلتنگ پاسخ متفاوت، رفتار متفاوت و عدم توسل به واکنش های بی مورد از سوی بازیکنان تراز اول فوتبال ایران مانند دعوای ناخوشایند مهدی طارمی با هواداران حریف بعد از بازی با قطر هستیم.

258 258

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آرزویی که کنعانی زادگان به دل فوتبال ایران گذاشت!" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آرزویی که کنعانی زادگان به دل فوتبال ایران گذاشت!"، کلیک کنید.