۱۲ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله کاشمر بهره‌مند شدند

۱۲ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله کاشمر بهره‌مند شدند

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: در زلزله کاشمر 12 هزار نفر از خدمات هلال احمر بهره مند شدند.

به گزارش آرسل، سیدعلی منیری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از توزیع 361 بسته غذایی 72 ساعته اضطراری بین 1805 نفر از زلزله زدگان کاشمر خبر داد و گفت: در مجموع 245 هزار و 379 نفر در این حادثه مشارکت داشتند. 54 هزار و 528 خانوار از خدمات جمعیت هلال احمر بهره مند شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 748 چادر اسکان اضطراری نوع دو، 113 کمپ از پیش برنامه ریزی شده برپا شده و 950 تخته فرش بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

رجوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان با بیان اینکه در این حادثه 150 نفر از استان ما مجروح شدند، گفت: از این تعداد 116 نفر بستری و 34 نفر نیز در بیمارستان های سطح شهرستان کاشمر بستری شدند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از ابتدای حادثه با 43 تیم امداد و نجات در قالب 173 نفر مستعد وارد عمل شد و عملیات امداد و نجات را به موقع و با بیشترین سرعت ممکن آغاز کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اعزام تیم های سحر جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله خیز کاشمر افزود: در مجموع 18 مرکز خدمات بشردوستانه در قالب 7 تیم سحر به ارائه خدمات روانشناختی پرداختند. خدمات و مشاوره روانشناسی به 3700 قربانی.

وی با اشاره به فعالیت 55 تیم عملیاتی شامل 292 امدادگر، امدادگر داوطلب و نیروهای هلال احمر در این حادثه گفت: این تیم ها از مرکز استان شامل تیم واکنش سریع، امداد هوایی، اورژانس، اعزام اقلام، روابط عمومی، مستندسازی است. سازندگان و کشمیر، از شهرهای بردسکن، بزستان، سبزور، تربت حیدریه، نشابور. مه ولات و رشتخوار به مناطق آسیب دیده اعزام شده اند.

منیری با اشاره به ظرفیت ناوگان امدادی استان و حضور به موقع آن در مناطق آسیب دیده افزود: یک فروند بالگرد امداد هوایی، 39 دستگاه خودرو عملیاتی شامل آمبولانس، خودروی پشتیبانی سبک و سنگین، خودروی امدادی، ترابری نیروی برق و موتورلنس در این عملیات مستقر شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رجوی با قدردانی از حمایت های جمعیت هلال احمر در جنوب و اوتارپرادش گفت: بر اساس نیازسنجی انجام شده یک هزار و 540 بسته غذایی از این استان ها برنامه ریزی و ارسال شد. بین نیازمندان توزیع می شود.

روز سه شنبه 29 خرداد ماه سال جاری در ساعت 13:24:46 زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر و عمق 6 کیلومتری در شهرستان کاشمر واقع در جنوب غربی استان خراسان رضوی به وقوع پیوست.

سه منطقه شامل شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد و بخش کوهسرخ کاشمر متاثر از این زمین لرزه بودند که به روستاهای محمدیه، کاسرین، زنده جان، سرحوزک موگان، ریزک آباد، هفت خانه و حاجی آباد خسارت وارد کرد. همچنین از این لحظه دو تیم ارزیاب با دو خودروی امدادی عازم ارزیابی روستاهای محمدیه و جیندجان شده و 7 چادر امدادی را به ظرفیت اردوگاه محمدیه اضافه کردند.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۱۲ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله کاشمر بهره‌مند شدند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۱۲ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله کاشمر بهره‌مند شدند"، کلیک کنید.