به گزارش آرسل، شبکه های اجتماعی فقط جنبه سرگرمی و بازی ندارند و برای تولیدکنندگان محتوا، می تواند دنیای پرمخاطره ای باشد که در آن موفق شده یا شکست می خورند.
به نقل از آرسل، روی کاغذ، پلتفرم شبکه اجتماعی با بیشترین نقدینگی، باید بهترین پرداخت را داشته باشد. فیس بوک و اینستاگرام، دو پلتفرم بزرگ شبکه اجتماعی از نظر درآمد هستند و اولی، به خصوص در فاصله سال های 2010 تا 2022، پیشتاز بود. با توجه به این که هر دو پلتفرم، از زمان رونق اولیه شبکه های اجتماعی حضور داشته اند و اکنون دو رکن اصلی شرکت متا هستند، منطقی به نظر می رسد که بهترین پرداخت را داشته باشند.
یوتیوب در جایگاه سوم قرار دارد و لینکدین، تیک تاک و اسنپ چت پس از آن قرار دارند. اما فقط به این دلیل که فیس بوک و اینستاگرام بیشترین درآمد را دارند، به معنای آن نیست که بیشترین درآمد را برای تولیدکنندگان محتوا به همراه دارند. فقط به تمام آزمایش ها و سرمایه گذاری هایی که فیس بوک و اینستاگرام انجام می دهند، فکر کنید. این نکته بدی نیست. در واقع، پلتفرم های شبکه اجتماعی برای دوام آوردن باید تغییر کنند و این، به معنای آن است که سهم کوچکی هم می تواند نصیب تولیدکنندگان محتوا شود.
بنابراین، کدام شبکه اجتماعی بیشترین پول را پرداخت می کند؟ همه اینها به صورت مورد به مورد است و باید به بخش های کوچکتر تقسیم شود اما، طبق تحقیقات اپیدمیک سون از 1500 تولیدکننده محتوای دارای درآمد، تیک تاک بهترین پلتفرم برای درآمدزایی است. در واقع 30 درصد از پاسخ دهندگان از تیک تاک نام بردند.
یوتیوب با 25.8 درصد در فاصله نه چندانی زیادی پس از تیک تاک قرار دارد و پس از آن، فیس بوک با 16.5 درصد، توییتر با 13.1 درصد و اینستاگرام با 7.1 درصد، بیشترین درآمد را برای تولیدکنندگان محتوا دارند. بنابراین، با وجود این که فیس بوک و اینستاگرام، بیشترین درآمد را به همراه دارند، کاربران در تیک تاک و یوتیوب، پول بیشتری کسب می کنند.
در خصوص درآمدهای کلان، یوتیوب منبع اصلی درآمد برای تولیدکنندگان محتوایی است که بیش از 200 هزار دلار در سال درآمد دارند. شاید دانستن این موضوع، شگفت آور باشد اما منبع اصلی درآمد برای تولیدکنندگان محتوایی که کمتر از این مقدار درآمد دارند، تیک تاک است. با وجود ورود دیرهنگام، این اپلیکیشن چینی بیش از پلتفرم های دیگر، جبران کرده است.
کدام پلتفرم شبکه اجتماعی بیشترین پول را برای ویو یا مشاهده پست ها پرداخت می کند؟
تعداد ویوها، اغلب برای سنجش میزان درآمد تولیدکننده محتوا در شبکه های اجتماعی استفاده می شود اما با در دسترس قرار گرفتن گزینه های پرداخت بیشتر شامل هدایا، حمایت های مالی، مدل های اشتراک و موارد دیگر، تمرکز روی ویوها کاهش یافته است. در واقع، هیچ راه مشخصی برای تعیین این که کدام پلتفرم شبکه اجتماعی، بیشترین هزینه را برای بازدیدها دارد، وجود ندارد.
با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید ببینیم که چهار پلتفرم اصلی شبکه اجتماعی، چقدر به تولیدکنندگان محتوا پرداخت می کنند و آیا آنها به ازای هر ویو، پول پرداخت می کنند:
تیک تاک: پرداخت های تیک تاک ثابت نیست. این پرداخت ها از محل صندوق تولیدکننده تیک تاک انجام می شود که پس از مدتی با برنامه خلاقیت تیک تاک ادغام شد. در حال حاضر، برآورد می شود که پس از ثبت نام در این صندوق، تولیدکنندگان محتوا می توانند به ازای هر هزار بازدید تیک تاک، بین 2 تا چهار سنت دریافت کنند. پرداخت ها در تیک تاک به طور قابل توجهی کمتر از سایر پلتفرم ها است.
یوتیوب: پس از کسب درآمد از یک ویدیو، یوتیوب برهای معروف می توانند انتظار دریافت حدود 0.018 دلار را برای هر بازدید از تبلیغات داشته باشند. این بدان معناست که شما برای هر هزار بازدید از تبلیغات در ویدیوی خود، حدود 18 دلار هزینه خواهید داشت، که به طور متوسط برای هزار بازدید از ویدیو در یوتیوب، حدود 3 تا 5 دلار است
اینستاگرام: تولیدکنندگان محتوا به ازای هر ویو در اینستاگرام، پولی دریافت نمی کنند، اما می توانید با فعال کردن تبلیغات در ویدیوهای خود، کسب درآمد کنند. اگر این گزینه را انتخاب کنند، 55 درصد از کل درآمد تبلیغات را که ماهانه پرداخت می شود، دریافت خواهند کرد.
فیس بوک: پرداخت فیس بوک به ازای هر هزار ویو هم قطعی نیست. برخی از افراد گزارش داده اند که در ازای هر هزار ویو، یک دلار تا 10 دلار دریافت کرده اند.
کدام پلتفرم شبکه اجتماعی در سال 2024 بیشترین هزینه را پرداخت می کند؟
دانستن این که کدام پلتفرم شبکه اجتماعی، چه میزان پول به ازای هر ویو پرداخت می کنند و کدام یک پرداخت نمی کنند، شروع خوبی است اما کدام پلتفرم شبکه اجتماعی بیشترین پول را در سال 2024 پرداخت می کند؟ متاسفانه هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد. مطمینا تیک تاک، بزرگترین سهم از درآمد تولیدکنندگان محتوا را به خود اختصاص می دهد، اما این برای همه صادق نیست و تیک تاک ممکن است خانه مناسبی برای محتوای شما نباشد.
بر اساس گزارش اپیدمیک ساند، ساختار مالی هر پلتفرم متفاوت است و مسیرهای مختلفی را برای کسب درآمد ارایه می دهد. کسب درآمد در شبکه های اجتماعی نباید تنها دلیل تولید محتوا باشد، اما طبیعتا یک مزیت است.
5858
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کدام شبکه اجتماعی به تولیدکنندگان محتوا پول بیشتری می دهد؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کدام شبکه اجتماعی به تولیدکنندگان محتوا پول بیشتری می دهد؟"، کلیک کنید.