چگونه می توان سلامت سیستم گوارش خود را افزایش داد؟

چگونه می توان سلامت سیستم گوارش خود را افزایش داد؟

کارشناسان می گویند که حدود 70 درصد از سلول های ایمنی در دستگاه گوارش زندگی می کنند و در ارتباط دائمی با سیستم ایمنی بدن ما هستند.

به گزارش آرسل، کارشناسان اضافه می کنند: به همین دلیل، افرادی که سیستم گوارشی سالمی دارند، سیستم ایمنی قوی تری دارند.

به دنبال پروژه مطالعه سیستم گوارش 2018 در ایالات متحده، کارشناسان شروع به توصیه به مردم کردند که حداقل 30 نوع گیاه در هفته مصرف کنند و تأکید کردند که این به تنوع میکروبیوم دستگاه گوارش کمک می کند.

گیاهان تنها به میوه ها و سبزیجات اشاره نمی کنند، بلکه دانه ها و مغزها را نیز در این گروه قرار می دهند.

کارشناسان توصیه می کنند برخی از مواد اولیه در دستور پخت غذاها را تغییر دهید و آجیل، میوه و سبزیجات را از سوپرمارکت خریداری کنید که استفاده از گیاهان و مواد غیر گیاهی را در رژیم غذایی و برنامه غذایی افراد افزایش می دهد، به عنوان مثال فقط از مایع ماکارونی با مک استفاده کنید و گوشت را جایگزین کنید. با عدس که حاوی مقدار زیادی فیبر است.

همانطور که توسط سازمان ملی بهداشت بریتانیا توصیه می شود، رژیم غذایی سرشار از فیبر باعث می شود افراد احساس سیری کنند، به هضم غذا کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند. این سازمان توصیه می کند که بزرگسالان حداقل 30 گرم فیبر در رژیم غذایی روزانه خود دریافت کنند.

انتخاب نان سبوس دار و کمتر تصفیه شده به جای نان سفید، استفاده از برنج قهوه ای و ماکارونی سبوس دار می تواند مصرف فیبر شما را افزایش دهد. سایر منابع فیبر عبارتند از سیب زمینی با پوست (مانند سیب زمینی پخته با پوست) و همچنین حبوبات مانند لوبیا، عدس و نخود که می توان آنها را به خورش، سوپ و سالاد اضافه کرد.

غذاهای پروبیوتیک (که حاوی انواع خاصی از فیبر و کربوهیدرات هستند) به رشد باکتری های مفید در دستگاه گوارش کمک می کنند. نمونه هایی از این غذاها عبارتند از: موز، پیاز، پیازچه، سیر، کلم، تره فرنگی، جو دوسر، مارچوبه، شلیل، زغال اخته و انگور.

به گزارش بی بی سی، دکتر هانیشا خامانی، متخصص گوارش پاکستانی، می گوید که یک رژیم غذایی متعادل و مغذی در دهه 20 سالگی برای سلامت طولانی مدت در طول زندگی بسیار مهم است. وی می گوید: تصمیمات اتخاذ شده در مورد انتخاب غذا و اقلام غذایی در سنین حساس زندگی می تواند بر بیماری مزمن، سلامت روان و توانایی یادگیری و سلامت جسمی کلی در دهه های آینده زندگی فرد تأثیر بگذارد.

به گفته متخصصان، غذاهای بسیار فرآوری شده، الکل و سیگار برای دستگاه گوارش مضر هستند. غذاهای بسیار فرآوری شده حاوی موادی هستند که باکتری های خوب دستگاه گوارش را از بین می برند و باکتری های بد را افزایش می دهند.

بسته به جایی که در جهان زندگی می کنید، باید از غذاهای ناسالم از دست فروشان خیابانی اجتناب کنید و میوه ها و سبزیجات را به طور کامل بشویید تا ویروس های خطرناک را از بین ببرید.

استرس همچنین می تواند بر سلامت دستگاه گوارش ما تأثیر بگذارد و باعث رفلاکس اسید و افزایش احتمال زخم شود. افرادی که استرس بیشتری دارند، تنوع کمتری در میکروبیوم روده خود دارند.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه می توان سلامت سیستم گوارش خود را افزایش داد؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه می توان سلامت سیستم گوارش خود را افزایش داد؟"، کلیک کنید.