چه تعدادی از افراد شغل غیررسمی دارند؟

چه تعدادی از افراد شغل غیررسمی دارند؟

آرسل:

نیروی انسانی یکی از مهمترین و اساسی ترین عناصر تولید است که با مشارکت در تولید هم از نظر دستی و فیزیکی و هم از نظر فکری، مدیریتی و فناوری نقش مهمی در فرآیند تولید ایفا می کند. کشورهایی که در برنامه ریزی آموزش منابع انسانی موفق ترند، مسیر اقتصادی روشنی دارند. یکی از دغدغه های اصلی برنامه توسعه کشور تلاش برای کاهش معضل بیکاری است که همواره یکی از مهمترین اهداف برنامه بوده است.

در حال حاضر ساختار جمعیتی خاص کشور و عرضه فراوان نیروی کار از یک سو، کمبود اشتغال و کمبود امکانات متناسب با ویژگی ها و نیازهای نیروی کار از سوی دیگر، بیکاری را سرلوحه کار خود قرار داده است. چالش های اقتصادی و اجتماعی

طراحی و ابلاغ اکوسیستم ملی اشتغال، راه اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب و کار کشور، تدوین اطلس ملی الگوهای اشتغال زایی، تدوین و تصویب برنامه های ملی کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی. حوزه احراز پروانه مشاغل خانگی ظرف مدت سه روز در زمان صدور پروانه تاسیس آموزشگاه، شروع تصویب و اجرای اسناد مهارت آموزی و استخدامی سربازان، برگزاری اولین جشنواره ایده های برتر اشتغال و کارآفرینی، بیمه روستایی و صندوق بیمه عشایری مناطق مشاغل خانگی از پوشش، تسهیل مهارت های تجربی و پذیرش اساتید بهره مند می شوند. زمان صدور مجوز برای کارآموزی مشاغل خانگی، مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به سه روز کاهش یافت. یکی از مهمترین اقدامات دولت کاهش نرخ بیکاری و حمایت از اشتغال است.

قاسم رستم پور مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح های کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در تحلیل وضعیت بازار کار با اشاره به جمعیت فعال و غیرفعال کشور بیش از 600 هزار نفر افزایش یافته است. در میان جمعیت فعال کشور در یک سال اخیر آمده است: جمعیت در سن کار یعنی 15 سال به بالا به دو قسمت تقسیم می شود. یکی جمعیت غیرفعال اقتصادی که حدود 58.5 درصد جمعیت کشورمان را شامل می شود و دیگری جمعیت فعال اقتصادی که 41.5 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: خود جمعیت فعال به دو قسمت تقسیم می شود. یکی بیکار و دیگری شاغل و حدود 92 درصد جمعیت فعال شاغل هستند و 7.6 درصد جمعیت بیکار هستند و نرخ بیکاری از بیکار به جمعیت فعال محاسبه می شود و نرخ بیکاری پاییز امسال بوده است. 7.6 درصد

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در پاییز امسال به 0.6 درصد کاهش یافت، افزود: با کاهش نرخ بیکاری، نرخ مشارکت ما افزایش یافته و تعداد افراد فعال اقتصادی افزایش یافته و در عین حال نرخ بیکاری کاهش یافته است. ” افزایش نرخ بیکاری و مشارکت نشان می دهد که وضعیت بازار کار بد نیست، از یک سو مردم به سمت فعالیت های اقتصادی گرایش پیدا کرده اند، از سوی دیگر کسانی که تمایل دارند، برای کار آماده شده اند.

مدیرکل نظارت و هماهنگی کارآفرینی و برنامه ریزی اشتغال وزارت کار درباره میزان ماندگاری مشاغل ایجاد شده گفت: باید زمان و زمان صرف شود تا نشان داده شود که شغل ایجاد شده و مردم ایجاد شده اند. وارد بازار کار شده اند و شاغل هستند چه ثابت باشند و چه نباشند.

رستم پور می گوید: در بحث رشد فعال جمعیت برخی مشاغل رسمی و برخی مشاغل غیررسمی وجود دارد و تقریبا نیمی از جمعیت شاغل دارای مشاغل غیررسمی هستند. اگر شاخص بیمه تامین اجتماعی را در نظر بگیریم، خود شاخص تامین اجتماعی نیمی از جمعیت فعال را نشان می دهد، بقیه افراد ممکن است در مشاغلی باشند که درآمد و ثبات شغلی بالایی دارند، اما سراغ بیمه تامین اجتماعی نروند و برنامه دیگری داشته باشند. برای آینده خود

وی تاکید کرد: اگر دو راهکار و راهکار برای حمایت از کسب و کار و رفع موانع در مذاکره برنامه ریزی اشتغال و تداوم ثبات شغلی در نظر بگیریم، دولت در نظر دارد با صدور مجوز، راه اندازی کسب و کار را تا حد امکان در هر دو راهبرد تسهیل کند. به جز مشاغلی که امنیت و سلامت عمومی را به خطر می اندازد.

رستم پور ادامه داد: در بحث حمایت از ابتدای دولت سیزدهم در قالب بودجه سنواتی مصوب شورای اسلامی، منابع خوبی برای کسب و کار و توسعه آنها دیده شده است به عنوان مثال سال 1402 که در آن هستیم. و منابع آن در قالب تبصره 18 است که ما قانون بودجه 1402 کاری را ارایه می کنیم، منابع کرج الحسنه نیز دیده شده است و کرج الحسنه 100 هزار میلیارد تومان عمدتاً برای ایجاد و پایداری مشاغل کوچک و حدود نیمی از این مبلغ با نرخ ترجیحی و یارانه ای در اختیار مشاغل قرار می گیرد.

به گفته مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح های کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، لایحه پیشنهادی 1403 منابع خوبی از جمله 31 هزار میلیارد تومان از محل بودجه و 125 هزار میلیارد تومان از محل منابع وام را نشان می دهد. ایجاد و توسعه کسب و کار.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چه تعدادی از افراد شغل غیررسمی دارند؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چه تعدادی از افراد شغل غیررسمی دارند؟"، کلیک کنید.