چهارمین مراسم قرایت دعای کمیل در مکه برگزار شد

چهارمین مراسم جزء خوانی کمیل در مکه مکرمه برگزار شد

چهارمین دعای پرفیض کمیل پنجشنبه شب در هتل های محل اسکان زایران ایرانی در مکه برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آرسل، هتل های محل اسکان زایران کشورمان مراسم فرخنده و معنوی دعای کمیل را پنجشنبه شب (4 خرداد) برگزار کردند.

برنامه فشرده دعای کمیل در هتل «میدان» شهر مکه مکرمه با تلاوت مهدی عادلی، قاری بین المللی و از اعضای کاروان قرآنی «نور» آغاز شد.

در ادامه این برنامه یکی از سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی گفت: نماز و دعا از غنی ترین سنت های اهل بیت(ع) و توسط بزرگان تبیین می شود. به عنوان دعای «قرآن عروج».

وی افزود: نماز معیار عزت انسان است و قرآن کریم نماز را یکی از ویژگی های پیامبران معرفی می کند. در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است: «صلوه قلب عبادت است».

این خطیب بعثت گفت: در تمام مناسک دینی مسلمانان اعم از وضو و قبل از رفتن به نماز، روزه و افطار، نماز و مناسک حج حضور نماز را تجربه می کنیم.

وی از عید غدیر به عنوان «عید الله اکبر» یاد می کند و می گوید: امام علی (ع) در مسجدی در بصره در شب جمعه نماز کمیل را اقامه کرد که همزمان بود. آن را در نیمه شعبان از کمیل بن زیاد نخعی آموخت.

حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی نیز با اشاره به اینکه دعای کمیل را «صاحب نماز» می دانند، می گوید: این دعا را برای آمرزش گناهان و توسعه رزق و روزی مادی و معنوی موثر می دانند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی در مراسم نماز در هتل «صدراالاحسن» مکه مکرمه، سخنگوی بعثه مقام معظم رهبری گفت: عبارت «حج البیت» ذکر شده است. 9 بار در قرآن که همگی مقدمه ای برای انجام «حج البیت» است و عبارت بیانگر این است که سعادت از کرامت انسانی است.

ایشان همچنین فرمودند: به فرموده امام محمد باقر (علیه السلام) زایران واقعی اندک است و کسانی که می خواهند حج البیت را بیابند باید دل و جان خود را خانه خدا قرار دهند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان از توفیق حج واقعی یاد می کند: مقام عفو، علم فراوان، بی نیازی غیر از خدا، آرامش و پایداری. بهشت همان چیزی است که در مقام حج واقعی قرار می گیرد.

به همین مناسبت، حمید صفدری قاری برجسته کشورمان به تلاوت آیات سوره مبارکه «آل عمران» پرداخت و سپس حاج حمید دعای ناب رمضانپور کمیل را قرایت کرد و دل عاشقان عصمت و طهارت را گره زد. به ایمه اطهار علیهم السلام.

همچنین برنامه دعای کمیل در هتل البلد الطیب مکه مکرمه با تلاوت وحید براتی قاری برجسته و کاروان قرآن نور و حاج حسین هوشیار از قاریان و قاریان اهل العلم آغاز شد. -بیت (علیه السلام) این دعای مبارک را خواند.

بر اساس این گزارش، مراسم قرایت دعای کمیل مملو از آموزه های طولانی عرفانی و معنوی به صورت خودجوش در سایر هتل های محل اقامت زایران ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چهارمین مراسم قرایت دعای کمیل در مکه برگزار شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چهارمین مراسم قرایت دعای کمیل در مکه برگزار شد"، کلیک کنید.