چرا در تهران جرایمی برای افراد زباله ریز تعیین نمی‌شود؟

چرا در تهران جرایمی برای افراد زباله ریز تعیین نمی‌شود؟

آرسل:

در بسیاری از کشورهای جهان زباله جمع کنندگان باید جریمه های سنگینی بپردازند. اما در تهران بسیاری از شهروندان زباله های خود را بدون توجه به حقوق همشهریان خود در شهر رها می کنند. رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا زباله در شهر تهران جریمه نمی شود، گفت: باید برای اصلاح این رفتار اقدام کرد و در صورت عدم دفع زباله به شهروندان اطلاع رسانی شود. در برخی مواقع، او یک امتیاز منفی می گرفت. در مورد زباله هم باید همینطور باشد. از نظر فرهنگ شهروندی به یک معاونت قوی برای فعالیت در این حوزه نیاز داریم. اگر کشورهای دیگر برای ریختن زباله در شهرها جریمه می پردازند، به این دلیل است که زیرساخت ها وجود دارد. این موضوع نیاز به زیرساخت ملی دارد و نمی توان آن را به صورت مجزا انجام داد. اساس کار این است که ابتدا یک چشم انداز مشترک و یک چشم انداز ملی ایجاد شود و سپس هر سازمانی قوانین و مقررات خود را برای ساختار خود تعیین کند و از آن پیروی کند. در این زمینه به تصمیم ملی نیاز است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جریمه ها نسبت به سایر روش ها و فعالیت های فرهنگی مرتبط با استفاده از کمربند ایمنی موثرتر بوده است، توضیح داد: با این حال معتقدم در این مورد همه فعالیت ها با هم کار کردند. هر دو جریمه موثر بود و اخطار کمک زیادی کرد. نشان دهید که برای فردی که بدون کمربند ایمنی تصادف کرده چه اتفاقی افتاده و این سهل انگاری چه خطری برای خود و خانواده اش ایجاد کرده است، البته تبعاتی دارد و این کارها اصلا تک بعدی عمل نمی کند. بحث جرم، بحث اطلاعات، بحث آموزش و … هر دو با هم می توانند به اصلاح رفتار منجر شوند.

محمدی در این خصوص گفت: طبق مصوبه شورا نظافت بزرگراه ها نباید 100 درصد مکانیزه باشد، محمدی گفت: تمام نظافت و رفت و روب نباید مکانیزه باشد. اما در بزرگراه ها به خصوص در خطوط میانی که جاده کند و تند است، این کار توسط خودروهای مکانیکی انجام می شود. 100 درصد خطوط تندرو بزرگراه به صورت مکانیکی پاکسازی شده است. اما بعد از گاردریل در همان لاین بزرگراه امام علی (ع) در حاشیه جاده یا اتوبان پیاده رو یا کانال وجود دارد … البته باید توسط پاکبان انجام شود. البته برای علائم هشدار دهنده، علائم راهنمایی و رانندگی و مسائل ایمنی الزاماتی وجود دارد که ما رعایت می کنیم. بنابراین اساس کار بزرگراهی ما وسایل نقلیه مکانیکی است. ما 84 تا 85 دستگاه جارو مکانیکی برای حدود 730 میلیون متر مربع داریم که در سطح شهر پوشش می دهیم. سطح قابل توجهی از این کار را با یک ماشین مکانیکی و بقیه را با یک جارو دستی انجام می دهیم. با این حال، اینها خطراتی هستند که در امتداد بزرگراه ها و حتی در مناطق مرکزی شهر وجود دارند.

مدیرعامل سازمان پسماند درباره به روز رسانی خودروها و تجهیزات زباله نیز توضیح داد: از سال 1398 تقریباً هیچ گونه نوسازی در دستگاه های خدمات شهری انجام نشده است. البته با تغییر نادر پیمانکار و از آنجایی که هزینه خودروی فرسوده بیشتر از حد مطلوب بود، یک خودروی جدید خریداری شد، اما این شکل از نوسازی کمتر از حد مطلوب بود… نتیجه قرارداد جدید ما این بود که پیمانکاران بخش خصوصی رفتند. و خود ماشین هایشان را نوسازی می کنند. البته نه همه خودروها، صنعت کشورمان چقدر می تواند پاسخگو باشد. با این توصیف 485 دستگاه از 700 دستگاه خدمات شهری به سرعت نوسازی شد. معدل ماشین های ما از مدل 92 به مدل 99 رسید و بعد یک سری الزامات را تعیین کردیم. مثلا اعلام کردیم بعد از مدل 90 دیگر اجازه ورود خودرو به مرکز را نمی دهیم و با پایین آمدن خودروی مدل، سیستم هوشمند اجازه ورود خودروها را نمی دهد. ما این کار را مرحله به مرحله انجام داده ایم. واقعیت این است که محدودیت هایی که ما در کشورمان داریم و محدودیت هایی که این صنعت دارد، نمی شود به یکباره آن را انجام داد. در حال حاضر بیش از 50 درصد ماشین آلات خدمات شهری نوسازی شده است و فکر می کنم با روشی که پیش برویم بتوانیم در سال آینده به وضعیتی برسیم که تقریبا 100 درصد ماشین آلات خدمات شهری را نوسازی کنیم. .

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا در تهران جرایمی برای افراد زباله ریز تعیین نمی‌شود؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا در تهران جرایمی برای افراد زباله ریز تعیین نمی‌شود؟"، کلیک کنید.