پیش بینی بورس در یکشنبه 15 بهمن 1402 / کفه تقاضا در بورس سنگین می شود؟

پیش بینی بورس در یکشنبه 15 بهمن 1402 / کفه تقاضا در بورس سنگین می شود؟

به گزارش خبرگزاری امید، بازار سهام در اولین روز معاملاتی هفته پس از ثبت منفی در نیمه دوم هفته گذشته، سبز شد. در مرحله فعلی، قرار گرفتن نماد در سطح ارزشی دلیل اصلی ایجاد تقاضا در بازار است.

تجارت نیوز در گزارشی نوشت: در پایان معاملات اولین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه ای با 0.18 درصد افزایش معادل 0.18 درصد در ارتفاع دو میلیون و 111 هزار و 83 واحدی ایستاد. ارتفاع این شاخص سه هزار و نود و هشت واحد است.

شاخص اصلی گلس هال در حالی افزایش یافت که شاخص هم وزن که نشانگر روند عمومی قیمت شرکت های کوچک و متوسط است، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم وزن (معادل 4881 واحد) با 67 درصد افزایش در عدد 737000 واحد قرار گرفت. شاخص کل فرابورس نیز با افزایش 161 واحدی به رقم 25 هزار و 578 واحد رسید.

تابلوی بورس تهران ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری مشترک) را در روز شنبه 4767 میلیارد تومان نشان داد. لازم به ذکر است که هییت مدیره بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز هفته حجم معاملاتی معادل 7.9 میلیارد سهم را به نمایش گذاشت.

همچنین بررسی ارقام مالکیت افراد حقیقی این روزها نشان می دهد که سرمایه آنها از بورس تامین می شود. شاخص های ورودی و خروجی سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بازار سهام نشان داد که 135 میلیارد و 100 میلیون تومان پول واقعی به سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری سرازیر شده است.

پیش بینی سهام یکشنبه

بازار سهام پس از تاثیر منفی نیمه دوم هفته گذشته سبز شد. شکاف بین شاخص های سهام بازار حاکی از جریان قوی تقاضا در نمادهای کوچک و متوسط است. طی هفته گذشته قیمت بسیاری از نمادهای باارزش به شدت کاهش یافت که منجر به P/E قرار گرفتن این سهام در مناطق پایین شد.

در حال حاضر موتور محرک بازار از نظر کارشناسان خواسته مردم در بازار سرمایه است. در این میان افزایش قیمت و حجم معاملات حاکی از میزان خوشحالی اهالی بازار در ابتدای روند صعودی بازار است. اگر بتوان ارزش معاملاتی 7 هزار کروری را در کانال مشاهده کرد، می توان رشد بازار را در کوتاه مدت و میان مدت انتظار داشت.

بنابراین به نظر می رسد تقاضای کوتاه مدت در یکشنبه بازار ادامه داشته باشد و جریان های پول واقعی به سهام، سنگینی بر کف ترازو برای خریداران وارد کند.

223225

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش بینی بورس در یکشنبه 15 بهمن 1402 / کفه تقاضا در بورس سنگین می شود؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش بینی بورس در یکشنبه 15 بهمن 1402 / کفه تقاضا در بورس سنگین می شود؟"، کلیک کنید.