پدرم نیست، مردم هم خوشحال نیستند؛ امسال هم عید نداریم!

سیفر ستاری: استقلال سال 1402 را با پیروزی مقابل هوادر و مقام اول لیگ برتر به پایان رساند. اتفاقی که هواداران این تیم را به قهرمانی در این فصل امیدوار کرد و حالا در سال 1403 منتظر حسین حسینی هستند تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد. به سلطنت رسیدن استقلال در اواخر سال 1402 و آغاز سال جدید بهانه ای شد برای آتیلا برای دیدار حجازی. او که فرزند یکی از بزرگ ترین اسطوره های استقلال، مرحوم ناصر حجازی است و خودش چند سالی است که پیراهن آبی پوشان را بر تن می کند، امیدوار است شاگردان نکونام پس از موفقیت های سال گذشته، قهرمان شوند. عنوان قهرمانی لیگ برتر.

آتیلا حججی در گفتگو با خبرلاین از وقایع سال 1402 و حال و هوای خود در عید نوروز گفت. او معتقد است عید نوروز دیگر عواطف گذشته ندارد و مثل گذشته نمی چسبد. سخنان حجازی در روز اول سال 1403 چنین است:

سال 1402 برای شما چطور بود؟

سال 1402 اصلا سال خوبی نبود و من چیز خاصی ندیدم و خاطره خوبی از آن ندارم. فکر کنم هر سال همینطوره حالا بیایید دوران قدیم را که بچه بودیم و سختی ها و مشکلات را درک نمی کردیم، جدا کنیم، اما بزرگ که می شویم به درد و رنجی که از مردم می بینیم نمی چسبد. بچه که بودیم بدون توجه به همه غم ها بازی می کردیم و از زندگی لذت می بردیم. اینترنت نبود و دوستی ها پایدارتر بود و محبت و عشق بیشتر بود. با ورود بشر به دنیای فناوری همه چیز رنگ و بوی خود را از دست می دهد. سال 1402 برای من سال خوبی نبود.

سال آخر استقلال چطور بود؟

سال بسیار خوبی برای 100 درصد استقلال بوده است و تا اینجای کار این تیم سرآمد است و امیدوارم به همین منوال ادامه دهد و به قهرمانی برسد. استقلال شرایط رضایت بخشی داشت.

در تعطیلات نوروز کجا هستید؟

من الان ترکیه هستم و اینجا عید خاصی نداریم و دوستانمان از ایران به اینجا می آیند.

در ایام عید خلاء عزیزانمان را بیش از هر زمان دیگری احساس می کنیم و باید در مورد پدر شما هم همینطور باشد. کمی از حال و هوای آنها در عید بگویید و اینکه چقدر به آداب و رسوم عید علاقه داشتند.

پدرم رسم شب عید و سال تولد را دوست داشت، اما بعد از مرگش که مردی عزیزی را از دست می دهد، دیگر عید رنگ و بوی خاصی ندارد. امسال به همسرم هم گفتم که نیازی نیست در سال نو حفصین بپوشیم یا حتی از خواب بیدار شویم چون بچه که بودیم عید را دوست داشتیم. ما خانوادگی با هم بودیم و عید خیلی قشنگی بود و مردم از ته دل خوشحال بودند. وقتی این صحنه ها دیده نمی شود، عید برای من مثل روزهای دیگر است و هیچ تفاوتی ندارد.

من نه پدری دارم و نه مردم خوشحال هستند. امسال عید نداریم!

بهترین خاطره از پدرت و بهترین هدیه ای که از او گرفتی چیست؟

14-13 سالگی کودکی ام بود و عاشق رانندگی بودم. وقتی عید به مناطق شمالی می رفتیم از او خواستم رانندگی را به من یاد بدهد و صبح که بیدار می شدم رانندگی در شهر را به من یاد داد. یکی از بهترین لحظات عید بود. لحظه هایی که سال تحویل می شد و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از قرآن به ما عیدی می دادند و آن روزهای خاطره انگیز و فراموش نشدنی بود که واقعا حال و هوای عید داشت اما الان به نظرم عید بی معنی است.

آرزوهای فوتبالی و غیر فوتبالی شما برای سال 1403 چیست؟

آرزوی خاصی برای فوتبال ندارم و امیدوارم مردم از این شرایط سخت اقتصادی خارج شوند و در سال جدید بیمارستان ها خالی از بیمار شود.

آزادی امسال را چگونه می بینید؟ به نظر شما او می تواند قهرمان شود؟

استقلال از نظر آماری نتایج بسیار خوبی کسب کرد و بهتر از سایر تیم ها عمل کرد و بیش از انتظار هواداران عمل کرد. امیدوارم او بتواند این روند صعودی را تا پایان فصل ادامه دهد. به نظر من قهرمانی متعلق به استقلال است. امیدوارم جام در پایان فصل به استقلال برسد.

در سال 1402 تیم ملی ایران قهرمان جام ملت های آسیا شد که امیدوار بودیم به آرزوهایمان برای قهرمانی پایان دهد اما در نهایت یک بار دیگر در فینال حذف شدیم. تیم های باشگاهی نیز از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند تا یک سال دیگر به قهرمانی ایران در آسیا اضافه شود. آیا این پشیمانی در سال جدید تمام می شود؟

من اصلا از حذف از تیم ملی و نتیجه نگرفتن تیم های ایرانی ناراحت نیستم چون باید اصول را رعایت کرد. سیاست این است که امکانات و برنامه داریم و کار مردم درست است. حداقل اگر تیم ملی قهرمان آسیا می شد به من گیر نمی داد. چون همه فرمول ها زیر سوال رفت و به این معنی بود که امکانات و تجهیزات و ورزشگاه لازم نیست و اینطوری قهرمان می شوی. پس به کسانی که برای قهرمانی در جام جهانی پول و زمان خرج می کنند چه می گویید؟ قهرمان شدن در آسیا کار آسانی نیست و نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گذاری دارد. ما هنوز سال هاست درگیر خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس هستیم. در نهایت مشخص بود که اتفاق دیگری نمی افتد و مثلا این 2 تیم را به یکی مثل من نمی دهند و معلوم بود که به ما نمی دهند. این 2 حزب از ابتدا دولت بودند و در نهایت دولت هستند و تشکیلات وابسته آنها در نهایت به دولت می رسد. اصلا نباید انتظار قهرمانی داشته باشیم. به نظر من نسبت به کشورهای دیگری که سرمایه گذاری می کنند بی انصافی است. عربستان چند بازیکن می آورد و برای کشورشان تبلیغ می کند؟ ما استادیوم نداریم به امید قهرمانی آسیا؟ لیگ منظم و برنامه از پیش تعیین شده نداریم و با قهرمانی فاصله داریم. قهرمان شدن تصادفی است و اصولی نیست. وقتی همه چیز اصولی باشد می توانیم قهرمان شویم. به نظر من توقع قهرمانی در آسیا غیرمنطقی است.

من نه پدری دارم و نه مردم خوشحال هستند. امسال عید نداریم!

یاد جمله معروف تصرخان افتادم که میگفت هیچ تیم ایرانی 10 سال دیگه نمیتونه به فینال آسیا برسه!

پدرم همیشه جلوتر از زمان خود بود و همه چیز را می دید و می دانست که یک تیم ایرانی سال ها قهرمان آسیا نمی شود. در آن زمان می گفت 10 سال، اما از آن زمان حدود 25 سال می گذرد و سال ها از قهرمانی پاس می گذرد. او می داند که چقدر برای ما بد است.

فکر می کنم جای او در فوتبال ایران و به خصوص استقلال خالی است. یک جورهایی می گویند بعد از مرگ ناصر حجازی و منصور پورحدری آزادی بزرگتر وجود ندارد.

آنچه روشن است، آنچه باید گفته شود. استقلالی ها سال هاست که این خلاء را دیده اند و متاسفانه این اتفاق افتاده و کاری انجام نمی شود.

258 258

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پدرم نیست، مردم هم خوشحال نیستند؛ امسال هم عید نداریم!" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پدرم نیست، مردم هم خوشحال نیستند؛ امسال هم عید نداریم!"، کلیک کنید.