هواشناسی 1403/02/31؛ هشدار وقوع سیلاب در 6 استان / کدام استان های کشور بارانی است؟

هواشناسی 1403/02/31؛ هشدار وقوع سیلاب در 6 استان / کدام استان های کشور بارانی است؟

آرسل:

صادق شیایان افزود: امروز (10 اردیبهشت) در استان های واقع در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای خزر افزایش ابر، گاهی باران و رعد و برق و شدید خواهد بود. بادها ، و در نقاط مستعد تگرگ.

وی به خبرگزاری آرسل گفت: در برخی مناطق غرب به ویژه ارتفاعات و نواحی شمالی و شمال شرقی رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: سه شنبه (اول خرداد) به طور گسترده در شمال غرب، غرب، استان های ساحلی دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران، شمال شرق خوزستان در برخی مناطق شمال، غرب و شمال اصفهان، مرکز و قم، بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی نمی شود. روند بارش ها در روز چهارشنبه (دوم خرداد) در مناطق مذکور افزایش می یابد، اما وسعت سامانه بارشی البرز شرقی، سمنان و برخی از مناطق شرق را فرا می گیرد.

شیایان ادامه داد: در روزهای پنجشنبه و جمعه (سوم و چهارم خرداد) سامانه های بارشی در شمال، شمال غرب و ارتفاعات و دامنه های البرج کشور فعال است.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی کشور افزود: برای سه روز آینده در مناطق شمال شرق و شرق کشور به ویژه شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود. روزها. گرد و غبار در منطقه زابل تا آخر هفته

ژیان افزود: روز دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر تا پایان هفته مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (اول خرداد) نیمه ابری، از بعدازظهر ابری خواهد بود. وزش باد، گاهی اوقات احتمال بارندگی همراه با رعدوبرق و رعد و برق دمای پایین 18 درجه سانتیگراد و بیشینه 27 درجه سانتیگراد چهارشنبه (2 خرداد) ابری همراه با بارندگی در زمانهای کم 17 درجه سانتیگراد و حداکثر 26 درجه سانتیگراد خواهد بود. وزش باد شدید، باران و رعد و برق پیش بینی می شود

خیایان در پایان گفت: زنجان فردا و پس فردا با کمینه دمای 4 و 5 درجه سانتیگراد و اهواز حداکثر 43 درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین مرکز استان خواهد بود.

هشدار سیل در 6 استان

به گزارش خبرگزاری آرسل ، بر اساس پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و رویایی سازمان هواشناسی، امروز در استان های واقع در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی، حاشیه دریای خزر وجود دارد. افزایش ابر، گاهی باران، رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود

امروز در بخش هایی از غرب به ویژه ارتفاعات و شمال شمال شرق بارش پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود. فردا سه شنبه در شمال غرب، غرب استان های ساحلی دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، برخی مناطق شمال، شرق شمال، خوزستان، غرب و شمال اصفهان، مرکز و قم، بارش باران و رعد و برق پیش بینی می شود

سامانه بارشی روز چهارشنبه با تشدید روند بارندگی در مناطق مذکور البرز شرقی، سمنان و برخی مناطق شرقی را فرا می گیرد. سامانه های بارشی در روزهای پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات و دامنه های شمالی، شمال غرب و البرج فعال خواهد بود.

طی سه روز آینده احتمال وزش باد طوفانی و گرد و خاک تا ساعاتی دیگر در مناطق شمال شرق و شرق کشور وجود دارد. به ویژه در شرق کشور و منطقه زابل تا آخر هفته وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود. دوشنبه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند. دریای خزر در آخر هفته مواج خواهد بود.

هشدار نارنجی شدت فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری موضعی

مهلت : دوشنبه 31/02/1403

انواع خطرات: باران سیل آسا، رعد و برق، تگرگ، رعد و برق، بادهای نسبتاً شدید تا شدید، جاری شدن سیل، جریان آب، آبگرفتگی جاده ها و اختلالات حمل و نقل.

حوزه نفوذ:

دوشنبه 31/02/1403: آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، ارتفاعات زنجان و رشته کوه و ارتفاعات مازندران.

تاثیر مخاطرات: اختلال در سفر، کاهش دید، لغزنده بودن جاده ها، آبگرفتگی جاده ها، آب گرفتگی، طغیان آبراه ها، طغیان رودخانه های فصلی، رعد و برق، تگرگ، آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل. و حمل و نقل و در مناطق کوهستانی احتمال ریزش سنگ و آسیب به باغات و محصولات کشاورزی وجود دارد

توصیه ها: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، استراحت نکردن در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از حرکت احشام و عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها. به ویژه با کنترل دما و رطوبت سالن پرورش سرداسی و استفاده از محلول های ضد استرس در باغات و گیاهان زراعی، دقت در تردد دامداران و عشایر در هنگام بالا رفتن از ارتفاع و عدم توقف در حاشیه رودخانه، مصرف مراقبت از بارش پراکنده محصولات کشاورزی

هشدارها در مورد سیستم های بارش و فعالیت ناپایداری همرفتی

مهلت: چهارشنبه 03/02/1403

الگوی خطر: باران و رعد و برق، بادهای تند موقت، گرد و غبار در برخی نقاط، تگرگ در برخی نقاط.

حوزه نفوذ:

دوشنبه 31/02/1403: دامنه و ارتفاعات استان های مازندران، زنجان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، شمال همدان، شمال مرکزی و قزوین، البرز و تهران.

سه شنبه 01/03/1403: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، شمال غرب اصفهان، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان و شمال. خسانران رجوی نیمه شمالی خراسان است.

چهارشنبه 03/02/1403: اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، اصفهان، قم، چهارمحال و کوختیحال و بویار. احمد، شمال یزد، سمنان، شمال خراسان و رجوی، شمال خراسان.

تاثیر خطر: احتمال آبگرفتگی جاده ها، احتمال روان شدن آب، احتمال کاهش دید، احتمال وزش تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه ها: احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم استراحت در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی مسیل ها و آبگیرها. و آسیب به بخش کشاورزی پیشگیری ضروری است

هشدار در مورد افزایش گرادیان فشار و تغییر الگوی توده هوا

مهلت : چهارشنبه 03/02/1403

نوع خطر: بادهای نسبتاً شدید تا شدید در مناطق مستعد گرد و غبار

حوزه نفوذ:

دوشنبه 31/02/1403: آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و زنجان.

سه شنبه 03/01/1403: خراسان جنوبی، شرق سمنان، خراسان جنوبی رجوی و شمال سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه 03/02/1403: فارس، اصفهان، یزد، خراسان رجوی و نیمه شرقی سمنان.

تاثیر خطر: در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکستن نهال ها و درختان قدیمی.

توصیه ها: در تردد جاده ها دقت کنید، از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل کنید، در کوهنوردی دقت کنید، در فعالیت های ساختمانی دقت کنید، در گذرگاه ها مراقب باشید و خودروها را در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال پارک نکنید. از سمپاشی یا محلول پاشی در باغ ها و مزارع خودداری کنید و از مواد دافع علوفه استفاده نکنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی 1403/02/31؛ هشدار وقوع سیلاب در 6 استان / کدام استان های کشور بارانی است؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی 1403/02/31؛ هشدار وقوع سیلاب در 6 استان / کدام استان های کشور بارانی است؟"، کلیک کنید.