هواشناسی 1403/01/08؛ هشدار نفوذ سامانه بارشی به ایران

هواشناسی 1403/01/08؛ هشدار نفوذ سامانه بارشی به ایران

آرسل:

بر اساس نقشه همدیدی و تحلیل پیش بینی سازمان هواشناسی، در برخی مناطق اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، جانان، استان های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق پیش بینی می شود.

فردا در نواحی مرکزی، برخی مناطق شمال شرق و شرق، استان ها در دامنه های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی مناطق غربی بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

شنبه هفته آینده، 20 فروردین، برخی مناطق استان فارس و یکشنبه، شمال غرب، غرب، در برخی مناطق خراسان رجوی، خراسان جنوبی، برخی مناطق اصفهان، یزد و کرمان بارش باران پیش بینی می شود. و سواحل دریای خزر.

توضیحات سامانه: نفوذ سامانه جدید بارشی از شمال غرب، ادامه فعالیت سامانه قدیم در نیمه شرقی و منطقه مستعد ناپایداری همرفتی.

مهلت : جمعه 10/01/1403

انواع مخاطرات: باران، برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر، رعد و برق در مناطق گرمسیری، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک، در مناطق مستعد تگرگ، جاده های کوهستانی و گردنه های همراه با مه.

حوزه نفوذ:

چهارشنبه 01/08/1403: آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان جنوبی غربی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، قزوین، همدان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، خراسان شمالی رجوی و ارتفاعات استان های تهران و البرز.

پنجشنبه 01/09/1403: لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رجوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس، شمال غرب کرمان.

جمعه 1403/01/10: شرق اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان.

تاثیر خطر: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و دید کم به ویژه در جاده ها و گردنه های تپه ای، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال آسیب به محصولات زراعی و محصولات کشاورزی.

توصیه ها: احتیاط در سفرهای خارج از شهر، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و حرکات عشایری، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال. و آبراه ها، تمهیدات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و رعایت احتیاطات در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توضیحات سیستم: افزایش گرادیان فشار

زمان شروع: سه شنبه 01/07/1403

مهلت : جمعه 10/01/1403

نوع خطر: وزش باد شدید در مناطق مستعد گرد و غبار

حوزه نفوذ:

چهارشنبه 01/08/1403: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، البرز، تهران، سمنان، اصفهان شمالی، خراسان رضوی و خراسان شمالی.

پنجشنبه 01/09/1403: بوشهر، کرمانشاه، ایلام، شمال اصفهان.

جمعه 01/10/1403: شرق سمنان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

تاثیر مخاطرات: احتمال اختلال در رفت و آمدهای درون شهری و درون شهری، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، باغداری و کشاورزی، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه ها: احتیاط در سفرهای بین شهری، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، اطمینان از استحکام سازه های موقت، اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه فعالیت کشاورزی.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج دریا

زمان شروع : پنجشنبه 01/09/1403

مهلت : جمعه 10/01/1403

نوع خطر: حداکثر سرعت باد آنی تا 32 گره و حداکثر ارتفاع موج تا 1.7 متر در خشکی و بیش از 1.7 متر در دریا.

حوزه نفوذ:

پنجشنبه 01/09/1403 و جمعه 10/01/1403: مناطق ساحلی و فراساحلی جنوب استان بوشهر و استان هرمزگان، مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

تاثیر خطر: خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به ویژه شناورهای سبک، ماهیگیری و تردد قایق های نیمه سنگین، اختلال در سکوهای نفتی.

توصیه ها: ممنوعیت شنا، ممنوعیت فعالیت های تفریحی و ماهیگیری، پرهیز از تردد سبک و نیمه سنگین شناورها، انجام اقدامات لازم برای فعالیت های ساحلی و دریایی و همچنین سکوهای نفتی و آمادگی برای مواجهه با آسیب های احتمالی.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی 1403/01/08؛ هشدار نفوذ سامانه بارشی به ایران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی 1403/01/08؛ هشدار نفوذ سامانه بارشی به ایران"، کلیک کنید.