همکاری فدراسیون تیراندازی با سازمان محیط زیست برای حفاظت از حیات وحش

همکاری فدراسیون تیراندازی با سازمان محیط زیست برای حفاظت از حیات وحش

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر اهمیت آموزش و مشارکت جوامع محلی در حفظ محیط زیست و گونه های جانوری تاکید کرد و گفت: آموزش اساس حفاظت از محیط زیست است و باید بر اساس تحقیقات میدانی باشد.

به گزارش آرسل علی سلازگه صبح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان حفاظت محیط زیست و فدراسیون تیراندازی کشور برای کمک به احیای گونه های در معرض خطر و حفاظت از زیستگاه های طبیعی اظهار داشت: یکی از اهداف این تفاهم نامه ساماندهی شکارچیان و شناسایی 100 نفر است. امتیاز کشور، شکار شکارچیان، قطار و رهاسازی و انرژی و هیجان که طرحی مطلوب محسوب می شود و به امید خدا به مرحله اجرا می رسد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه ممکن است شکارچیان از کمین خود در طبیعت بیرون کشیده شوند تا هیجان خود را در مناطقی که برای این منظور در نظر گرفته شده تخلیه کنند.

سلزگه به طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی اشاره کرد و گفت: هم ما و هم دنیا تجربه چندانی از تولد یوزپلنگ در اسارت نداشته ایم، اما با همه اینها سه توله یوز به دنیا آمدند که متاسفانه تلف شدند، اما موفقیت ارزشمندی را ارایه کردند. با تحقیقات علمی

معاون رییس جمهور با تاکید بر مسایل زیست محیطی و حل مشکلات با کمک جامعه علمی کشور گفت: برای حل مشکلات زیست محیطی و حفاظت از حیات وحش دانشگاهیان و محققان باید در کنار سازمان محیط زیست باشند چرا که این سازمان از آخرین اکتشافات علمی برای حفاظت استقبال می کند.

وی افزود: همه کسانی که از طبیعت استفاده می کنند از جمله آفرود سواران باید قانونمند شوند و سازمان در تلاش است از تمام ظرفیت های کشور برای حفاظت استفاده کند.

رییس سازمان محیط زیست با تاکید بر حفظ محیط زیست با کمک جوامع محلی تصریح کرد: حفظ مشارکتی یکی از برنامه های اصلی سازمان محیط زیست است و اقدامات ارزنده ای در این زمینه انجام شده است.

کاهش فشار شکار حیات وحش با هدایت صاحبان اسلحه به باشگاه های تیراندازی، ساماندهی و آموزش شکارچیان فرهنگی، قانونی سازی و ساماندهی استفاده از سلاح های گرم مجاز در کشور و بهره برداری از ظرفیت علاقه مندان به ارایه خدمات به شکارچیان و صاحبان سلاح. برخی از اهداف این تفاهم نامه.

حسن اکبری، زیرمجموعه محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست نیز درباره این تفاهم نامه گفت: بر اساس تفاهم نامه با فدراسیون تیراندازی، 100 باشگاه تیراندازی در کشور ایجاد می شود تا شکارچیان هیجان شکار خود را رها کنند. در آن مکان ها

وی با بیان اینکه همکاری سازمان های حفاظت محیط زیست و فدراسیون های تیراندازی کشور برای احیای گونه های در حال انقراض و حفاظت از زیستگاه های طبیعی انجام شده است، بیان کرد: سعی شده محیط زیست این باشگاه ها به گونه ای باشد که توجه شکارچیان برای استفاده از فشنگ های خود در این باشگاه ها جلب شود. و حفاظت از حیات وحش

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از سوی دیگر تداخل با طبیعت کاهش می یابد زیرا شکارچیانی که قصد تیراندازی و آزمایش تیراندازی خود را دارند می توانند از قدرت این کلوپ ها استفاده کنند. این اتفاق در تمام دنیا رخ داد و توانستند بخشی از حس تیراندازی را در شکارچیان کنترل کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، این رویداد شامل نقشه های پراکنش گونه های شاخص حیات وحش، سامانه های هوشمند پایش منطقه، اهدای نمونه های نوع و پارتایپ (نخستین نمونه های مورد استفاده برای ثبت و معرفی گونه های جدید به دانش زیستی) خواهد بود. و ریسک گونه های مهاجم غیربومی از کتاب مدیریت ارزیابی و ثبت رونمایی شد.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "همکاری فدراسیون تیراندازی با سازمان محیط زیست برای حفاظت از حیات وحش" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "همکاری فدراسیون تیراندازی با سازمان محیط زیست برای حفاظت از حیات وحش"، کلیک کنید.