هشدار هواشناسی درباره رگبار باران و طغیان رودخانه‌ها

هشدار هواشناسی درباره رگبار باران و طغیان رودخانه‌ها

آرسل:

سازمان هواشناسی با اشاره به شدت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری شدید موضعی، همراه با بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، گرد و غبار در برخی نقاط و در مناطق مستعد بارش تگرگ در روز جمعه یکم تیرماه اردبیل، هشدار نارنجی صادر کرد. استان آذربایجان شرقی، شمال خراسان شرقی و ارتفاعات تهران، البرز، استان مازندران و شنبه دوم تیرماه، استان آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی. ، دامنه و ارتفاعات در استان های تهران، البرز، مازندران و شمال غرب سمنان پیش بینی نمی شود.

این شرایط جوی یکشنبه سوم تیر، نیمه جنوبی اردبیل، شمال آذربایجان غربی، شرق آذربایجان شرقی، دامنه ها و ارتفاعات سمنان را در بر می گیرد.

خطرات این وضعیت آب و هوایی شامل روان آب، طغیان مسیل ها، طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ، آسیب به سازه های موقت می باشد. و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی ذکر شده است.

توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفر به ویژه درون شهرها، عدم چادر زدن در حاشیه و کف رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی به ویژه در بعد از ظهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی، پرهیز از چرای دام. پیشنهاد اقدامات برای جلوگیری از تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات، مقاوم سازی سازه های موقت، لایروبی مسیل ها و آبراه ها و خسارت به بخش کشاورزی، آماده سازی راه ها و سایر دستگاه های اجرایی، پرهیز از محلول پاشی و سموم. سمپاشی باغ و مزرعه.

همچنین سازمان هواشناسی با اشاره به شدت گرادیان فشار گفت: روز جمعه 10 تیرماه در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک و روز شنبه در مناطق مستعد گرد و خاک رخ می دهد. و یکشنبه در شمال سیستان و بلوچستان شرق خراسان دوم و سوم تیر دور از انتظار نیست.

خطرات این آب و هوا در مناطق مستعد طوفان گرد و غبار شامل کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری مانند بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات است. و احتمال شکسته شدن درخت هم پیش بینی نمی شود.

توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از کوهنوردی در بیابان، عدم پرواز با گلایدر، هواپیماهای سبک و هلیکوپتر، اطمینان از استحکام سازه های موقت، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، پارک و عبور خودروها از نزدیک ساختمان ها و درختان ناقص. توصیه می شود درهای سالن پرورش را بسته نگه دارید و سم یا محلول پاشی را در باغ و مزارع بپاشید و از بادگیر در باغ و برای نگهبانان نهال استفاده کنید.

همچنین سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه فعالیت سامانه‌های بارشی همراه با ناپایداری موضعی هشدار زرد داده و احتمال وزش باد نسبتاً شدید تا موقتی شدید و تگرگ در مناطق مستعد بارش، رعد و برق، رعد و برق را اعلام کرده است. جمعه اول تیر استان خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمال استان زنجان، ارتفاعات استان سمنان و قزوین. تیر آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، خراسان شمالی، خراسان شمالی رجوی، نیمه شمالی سمنان دور از دسترس نیستند.

یکشنبه 12 تیرماه آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و استان سمنان، ارتفاعات تهران و دوشنبه 13 تیرماه وضعیت آب و هوای دوشنبه در استان اردبیل، رشته و ارتفاعات آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، زنجان، تهران، استان سمنان.

اثرات مخاطره آمیز شامل احتمال آبگرفتگی موضعی جاده ها، احتمال ریزش آب، رعد و برق، احتمال تگرگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال لغزش، احتمال آسیب به سازه های موقت و آسیب به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتا شدید، گرد و غبار در مناطق مستعد، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب دیدن تجهیزات شهری و برون شهری از جمله بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال. دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در خصوص عدم برپایی و برپایی چادر در حاشیه و کف رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی در بعدازظهر به ویژه پرهیز از کوه نوردی در بعدازظهر، خودداری از چرای دام و خودداری از تردد وسایل نقلیه عشایری در طول مسیر. بانک ها. حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت در رودخانه ها و مناطق مرتفع، لایروبی پل ها، کانال ها و مخازن و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش های کشاورزی، خودداری از سمپاشی باغات و مزارع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، اقدامات احتیاطی. وی توصیه کرد درب سالن های پرورش در مجاورت ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال بسته شود و در باغ ها و مزارع سمپاشی یا محلول پاشی نشود و در صورت عدم تردد وسایل نقلیه و پارکینگ از نگهبان برای علوفه استفاده شود.

همچنین سازمان هواشناسی از افزایش شیب فشار خبر داده و در جمعه اول تیرماه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در مناطق گرد و خاک خیز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد، شمال حکایت دارد. اصفهان، جنوب و شرق سمنان، قزوین، جنوب تهران و استان البرز، زنجان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، یزد، نیمه شمالی. اصفهان، کردستان، ایلام، قم، یکشنبه سوم تیرماه خراسان جنوبی و شرقی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شمال و شرق اصفهان، سمنان، قم و 13 تیر دوشنبه سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، شمال و شرق اصفهان، کرمانشاه، کردستان، زنجان دور از انتظار نیستند.

تاثیر این خطر بر مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری مانند بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، پتانسیل و احتمال سقوط اجسام از ارتفاع است. همراه با نهال های قدیمی و درختان شکسته

توصیه سازمان هواشناسی نسبت به کویر نوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم حرکت با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های ساختمانی، عدم توقف در کنار ساختمان‌های ناتمام و درختان کهنسال و عدم استفاده از سم. یا سمپاشی گیاهان برگی در باغات و مزارع و استفاده از نگهبان برای نهال، بسته نگه داشتن درهای سالن پرورش.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار هواشناسی درباره رگبار باران و طغیان رودخانه‌ها" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار هواشناسی درباره رگبار باران و طغیان رودخانه‌ها"، کلیک کنید.