نقد و بررسی گوشی موبایل Xiaomi Redmi Note 11 حافظه 128 گیگابایت و رام 4 گیگابایت

بررسی تخصصی گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 11 با 128 گیگابایت حافظه و 4 گیگابایت رم

شیائومی با زیر مجموعه‌های Redmi و Poco خود می‌خواهد به ما یادآوری کند که این فقط در مورد گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار رده بالا نیست – و این شرکت به طور مداوم تلفن‌های مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌کند که بیش از چیزی که برای پول خود انتظار دارید به شما ارائه می‌دهد. در گذشته بارها آن را دیده‌ایم و Redmi Note 11 نمونه دیگری است.

علیرغم قیمت بسیار پایین – حدود 200 پوند در بریتانیا – این گوشی با عمر باتری مناسب، صفحه نمایش عالی و کیفیت ساخت چشمگیر عرضه می شود. انتخاب و استفاده از Redmi Note 11 لزوماً این احساس را در شما ایجاد نمی کند که هزینه کمی برای آن پرداخت کرده اید، و دوستان صاحب پرچمدار شما ممکن است تعجب کنند که دقیقاً چرا اینقدر هزینه پرداخت کرده اند.

مشخصاتی که ردمی نوت 11 با آن عرضه می‌شود آن‌طور که انتظار می‌رود چشمگیر نیست، اما در مدت زمانی که با این گوشی کار می‌کردیم، متوجه هیچ مشکل عمده‌ای از نظر کندی یا باگ نشدیم. چه تماشای فیلم، بازی کردن، ارسال پیام، بررسی شبکه های اجتماعی یا گشت و گذار در وب، گوشی کاملاً توانمند است و در هیچ یک از این زمینه ها شما را ناامید نخواهد کرد.

پخش چند رسانه ای منطقه ای است که Redmi Note 11 به لطف صفحه نمایش AMOLED روشن و بلندگوهای استریوی مناسب، واقعاً خوب عمل می کند. اگر به دنبال تلفنی هستید که از YouTube، Netflix، iPlayer و موارد دیگر پشتیبانی کند، این می تواند همان چیزی باشد که شما نیاز دارید – و با 6.43 اینچ، صفحه نمایش جایی بین کوچکترین و کوچکترین است. بزرگترین نمایشگرهای موجود

البته، همانطور که از یک گوشی با قیمت پایین انتظار دارید، نکات منفی نیز وجود دارد. عکس ها و فیلم های گرفته شده توسط دوربین پشتی گوشی، به خصوص در نور کم، عالی نیستند. بیشتر اوقات شما عکس‌های فوق‌العاده‌ای خواهید گرفت، اما برای موقعیت‌های سخت – سوژه‌های متحرک، عکس‌های شبانه – می‌خواهید برای تلفنی با دوربین عقب بهتر هزینه بیشتری بپردازید.

شما همچنین در اینجا پشتیبانی 5G دریافت نمی‌کنید، که این روزها برای یک تلفن غیرعادی است، حتی گوشی‌هایی که به اندازه Redmi Note 11 قیمت دارند. این موضوع احتمالاً به این بستگی دارد که آیا 5G هنوز در منطقه شما در دسترس است یا خیر – 4G هنوز هم خیلی سریع است به طور کلی، اگر بتوانید با این مسائل کنار بیایید، این گوشی را یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت موجود در بازار خواهید یافت.

قیمت و در دسترس بودن شیائومی ردمی نوت 11

  • قیمت انگلستان 199 پوند است
  • به خوبی با گوشی هایی با قیمت مشابه مقایسه می شود
  • در ایالات متحده فروخته نمی شود

Redmi Note 11 در بریتانیا 199 پوند قیمت دارد که آن را به یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های موجود در بازار در حال حاضر تبدیل می‌کند (این گوشی در حال حاضر در چین عرضه شده است). طبق معمول شیائومی، نمی‌توانید Redmi Note 11 را در ایالات متحده بخرید.

این قیمت پایین یکی از نکات کلیدی فروش این گوشی است و جایگاه آن را در لیست ما از بهترین گوشی های شیائومی تضمین می کند.

طراحی

زیبایی شناسی جذاب
ضخامت باریک 8.1 میلی متر
حفاظت IP53 در برابر پاشش آب
به Redmi Note 11 نگاهی بیندازید، فکر نمی‌کنید این گوشی ارزان قیمتی است که به نظر سبک است، اما در دست ساخته شده است، پشت پلاستیکی مات راحت‌تر از آن است. ما انتظار داشتیم) و حتی برآمدگی دوربین عقب نیز با سلیقه انجام شده است.

با ضخامت 8.1 میلی‌متر (0.32 اینچ)، از بسیاری از تلفن‌های ارزان قیمتی که از میز بررسی TechRadar عبور کرده‌اند، شیک‌تر است و هر منحنی و برآمدگی با سلیقه و دقت انجام می‌شود. شاید تنها قاب پایینی کمی ضخیم تر در زیر نمایشگر، مقرون به صرفه بودن این گوشی را نشان دهد.

واحد بررسی ما در رنگ خاکستری گرافیت نسبتاً دوست داشتنی بود که هم جذاب و هم ظریف است. اگر تلفنی را ترجیح می دهید که کمی بیشتر باز شود، می توانید Redmi Note 11 را در رنگ های سفید مرواریدی و آبی ستاره ای تهیه کنید، اما برای ما رنگ خاکستری جذاب ترین است.

با صفحه نمایش 6.43 اینچی، ابعاد کلی گوشی 159.9 میلی متر در 73.9 میلی متر در 8.1 میلی متر (یعنی 6.3 اینچ در 2.9 اینچ در 0.32 اینچ است) و وزن آن 179 گرم (0.39 پوند) چیزی است که شما دریافت نمی کنید – و ما خواهیم داشت. با این قیمت – ضد آب و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار است: با رتبه IP53، محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش پاشیده می شود، اما نه خیلی بیشتر، بنابراین آن را در داخل ظروف رها نکنید

یک جک 3.5 میلی‌متری صدا در بالای دستگاه برای هدفون‌های سیمی شما و یک اسلات USB-C در پایین برای شارژ کردن تلفن یا انتقال داده‌ها به دستگاه دیگری وجود دارد – با این تلفن هوشمند شارژ سیمی دریافت نمی‌کنید. وقتی به گوشی نگاه می کنید، دکمه های تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست قرار دارند و دکمه پاور یک حسگر اثر انگشت قابل تعمیر را در خود جای داده است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.43 اینچی AMOLED
وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل
رنگ های روشن و زنده
شیائومی با صفحه نمایش 6.43 اینچی AMOLED ردمی نوت 11 از خود پیشی گرفته است. با وضوح 1080 در 2400 پیکسل، حداکثر روشنایی 1000 نیت و نرخ به روز رسانی 90 هرتز، برای همه چیز از وبگردی گرفته تا تماشای آن بسیار عالی است. فیلم ها هیچ پشتیبانی وب برای HDR وجود ندارد، اما واقعاً چیزی برای از دست دادن وجود ندارد.

تنها چیزی که حواس‌تان را پرت می‌کند، دوربینی است که سوراخی در مرکز صفحه‌نمایش در بالا دارد که به سختی مانع آن می‌شود. همانطور که گفتیم، حاشیه‌ها خوب و نازک هستند و پایین تنها وجه تمایز واقعی است که این صفحه نمایش در گوشی‌های پرچمدار میان رده یا حتی گران‌تر نیست.

به گزینه های صفحه نمایش گوشی بروید و چند تنظیمات برای بازی دارید: می توانید بین روشن یا تاریک یکی را انتخاب کنید، و طرح رنگ را می توان روی روشن (پیش فرض)، اشباع (و غیره) تنظیم کرد. رنگ ها همیشه تقویت می شوند) یا استاندارد (به نظر طبیعی تر). دمای رنگ را نیز می توان تنظیم کرد.

دوربین

دوربین عقب چهار لنز
نبردهای کم نور
حالت فوق عریض در دسترس است
Redmi Note 11 دارای یک دوربین چهارگانه در پشت است که شامل یک لنز 50 مگاپیکسلی عریض، یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک لنز عمقی 2 مگاپیکسلی است. در جلو، یک لنز 13 مگاپیکسلی با زاویه باز وجود دارد که برای سلفی‌های ساده و تماس‌های ویدیویی از طریق هر برنامه‌ای که استفاده می‌کنید به اندازه کافی خوب است.

دوربین عقب تا حدودی مشکلی ندارد، اما یکی از ضعیف‌ترین دوربین‌هایی است که اخیراً روی گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم. این بدان معنا نیست که در نور مناسب بد است: بیشتر اوقات عکس‌هایی می‌گیرید که برای رسانه‌های اجتماعی به اندازه کافی خوب هستند و گاهی اوقات یک یا دو عکس واقعاً تأثیرگذار.

این در جزئیات است که دوربین شروع به ناامید شدن می کند، با ویژگی هایی مانند فوکوس و HDR که به خوبی گوشی های میان رده یا پرچمدار نیستند که باید برای آنها هزینه بیشتری بپردازید. همانطور که از دوربین‌های نمونه زیر می‌بینید، مناطق خاصی ممکن است گل آلود شوند و رنگ‌ها کمی از بین بروند، مخصوصاً هنگام عکاسی در اواسط فوریه در انگلستان.

تبلیغات
گوشی های مقرون به صرفه با این قیمت به ندرت قادر به گرفتن عکس های عالی در شب هستند و Redmi Note 11 این سنت را ادامه می دهد: اگر نور در دسترس نباشد یا بسیار ضعیف باشد، این احتمال وجود دارد که حتی با حالت شب نیز عکس مورد نظر را دریافت کنید. هر چند کوچک نور آنجاست و سوژه‌های شما ثابت می‌مانند، ممکن است چیزی قابل استفاده دریافت کنید.

در مورد حالت فوق عریض، برای قرار دادن بیشتر در کادر مفید است، اما تمایل دارد رنگ‌های عکس را تغییر دهد و با بررسی دقیق‌تر، تصاویر کمی تار به نظر می‌رسند. ما نمی خواهیم در مورد دوربین های Redmi Note 11 خیلی منفی باشیم، اما این گوشی برای افرادی نیست که به دوربینی نیاز دارند که بتوانند به آن اعتماد کنند.

نمونه عکس گرفته شده با دوربین این گوشی

مشخصات و عملکرد

  • از اسنپدراگون 680 استفاده می کند
  • عملکرد اکثرا خوب است
  • اندروید 11 دارد

Redmi Note 11 دارای مشخصاتی است که با قیمت آن مطابقت دارد: زیر کاپوت پردازنده Qualcomm Snapdragon 680، 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم گزینه 128 گیگابایتی را انتخاب کنید، اگرچه یک اسلات کارت microSDXC نیز برای افزایش فضایی که برای برنامه‌ها و فایل‌ها دارید وجود دارد.

اینها مشخصات کاملاً ابتدایی برای یک تلفن هوشمند مدرن هستند، اما برای کنار آمدن کافی هستند و در هنگام استفاده از تلفن هیچ مشکل عمده ای با خطا یا تاخیر نداشتیم. مطمئناً، جابه‌جایی بین صفحه‌نمایش و برنامه‌ها به آسانی آیفون 13 یا گلکسی اس 22 سامسونگ نیست، اما همچنان برای سخت‌افزار هزینه کمتری می‌پردازید، بنابراین ارزش قیمتش را دارد. در مقابل طیفی از نتایجی که می خواهید باشید.

Redmi Note 11 می‌توانست تمام برنامه‌ها و بازی‌هایی را که ما امتحان کرده بودیم اجرا کند، اگرچه بنچمارک‌ها چندان چشمگیر نبودند: در Geekbench 5، دستگاه امتیاز 377 (تک هسته‌ای)، 1625 (چند هسته‌ای) را کسب کرد. و 442 (OpenGL).

یکی از ویژگی‌هایی که در اینجا در 5G به آن دسترسی ندارید شرم آور است – فناوری اتصال نسل بعدی در اکثر تلفن‌های امروزی، حتی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه وجود دارد، و با مقرون‌به‌صرفه‌تر شدن 5G (حداقل در مناطق شهری)، این امکان وجود دارد. برای منصرف کردن شما از Redmi Note 11. از سوی دیگر، می توانید بگویید که همه ما در چند سال گذشته با 4G به خوبی زندگی کرده ایم.

از نظر نرم افزاری، MIUI 13 شیائومی را در بالای اندروید 11 دارید که بسیار خوب است. برخی از ویژگی‌های عجیب و غریب وجود دارد که ما آنها را دوست نداریم – مانند اعمال مختلف بسته به اینکه روی صفحه تند به چپ یا راست بکشید، و یک صفحه اضافی هنگام نصب برنامه‌ها – اما در کل به اندازه کافی صیقلی است. مفید است.

عمر باتری

  • عمر باتری بیش از یک روز
  • ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
  • بدون شارژ بی سیم

اگر عملکرد Redmi Note 11 کاملاً درجه یک نیست، عمر باتری مطمئناً یکی از بهترین هایی است که اخیراً روی یک تلفن هوشمند دیده ایم. ما به راحتی یک روز استفاده را با 30 تا 40 درصد باتری باقی مانده از زمان خواب پشت سر گذاشتیم و با مدیریت دقیق احتمالاً می توانید چند روز با تلفن دوام بیاورید.

چیزی که ما نمی توانیم به شما بگوییم این است که عمر باتری در طول زمان چقدر خوب است زیرا ما فقط چند هفته است که گوشی را در اختیار داریم، اما علائم اولیه امیدوار کننده است. ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بسیار سخاوتمندانه است و فقط در صورت انجام کارهای سنگین مانند ناوبری GPS و بازی، در طول روز به دنبال شارژر خواهید بود. ما یک ساعت پخش ویدیو را با حجم کم و حداکثر روشنایی تماشا کردیم و تنها 5 درصد از باتری را خالی کرد که قابل توجه است.

همانطور که از یک گوشی ارزان قیمت مانند این انتظار دارید، Redmi Note 11 شارژ بی سیم ندارد. با این حال، شارژ سیمی 33 واتی خوب است و شما می توانید با این گوشی در کمتر از یک ساعت شارژ کامل را از صفر دریافت کنید. از نظر شارژ باتری و عمر باتری جای نگرانی نیست.

آیا باید شیائومی ردمی نوت 11 را بخرید؟

بخرید اگر

شما نمی خواهید پول زیادی خرج کنید
هر چه می خواهید در مورد شیائومی ردمی نوت 11 بگویید، مطمئنا ارزان است. با در نظر گرفتن مبلغی که پرداخت می کنید، مجموعه مناسبی از مشخصات و ویژگی ها را دریافت می کنید.

عمر باتری برای شما مهم است
با یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که در داخل آن قرار دارد، باید به راحتی یک روز و سپس چند روز قبل از نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورید، اگرچه شارژ بی سیم وجود ندارد.

شما از صفحه نمایش خوب قدردانی می کنید
یکی دیگر از مواردی که Redmi Note 11 بیش از آنچه انتظار دارید به شما ارائه می دهد، صفحه نمایش آن است: صفحه نمایش 6.43 اینچی AMOLED واضح و شفاف است و دیدن آن لذت بخش است.

آن را نخرید اگر

شما به 5G نیاز دارید
فقدان 5G یکی از نقاط ضعف بزرگ ردمی نوت 11 است – به خصوص که این روزها نیازی به پرداخت هنگفتی برای اتصال نسل بعدی روی گوشی هوشمند ندارید.

شما یک تجربه نرم افزاری خالص را دوست دارید
نرم افزار MIUI که شیائومی روی گوشی های هوشمند خود قرار می دهد مورد علاقه ما نیست: وحشتناک نیست، اما سایر گوشی های هوشمند تجربه نرم افزاری بهتری را در مورد اندروید به شما ارائه می دهند.

شما به یک دوربین خوب نیاز دارید
دوربین‌های متصل به Redmi Note 11 عملکرد خوبی دارند، اما نه چیز دیگری، به خصوص در شب، بنابراین اگر به عکس‌های واقعا عالی نیاز دارید، بهتر است به جای دیگری نگاه کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل Xiaomi Redmi Note 11 حافظه 128 گیگابایت و رام 4 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل Xiaomi Redmi Note 11 حافظه 128 گیگابایت و رام 4 گیگابایت"، کلیک کنید.