نقد و بررسی گوشی موبایل کت CAT S61 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

بررسی تخصصی گوشی موبایل CAT S61 با ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

نقد و بررسی Cat S61

آیا S61 می تواند بهترین گوشی هوشمند مقاوم در بازار باشد؟ قطعا می تواند بهترین گوشی هوشمند بادوام موجود در بازار باشد. اگرچه گران است، اما ارزشش را دارد، با سه ویژگی که در گوشی های هوشمند دیگر پیدا نخواهید کرد.

نقاط قوت

  • VOC به علاوه یک دوربین IR بهتر
  • سخت افزار متعادل
  • نحوه ارتقا به اندروید P
  • تنها تلفن دارای رتبه IP69
  • پشتیبانی از دو سیم کارت

نقاط قوت

  • کمی گران است

نزدیک به دو سال پس از عرضه اولین گوشی هوشمند پرچمدار خود، Cat S60، گروه Bullitt، Cat S61 را عرضه کرد. S61 اولین بار در MWC 2018 در فوریه 2018 رونمایی شد، S61 پیشرفت قابل توجهی نسبت به مدل قبلی خود دارد، اما قیمت آن نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. جدا از پیشرفت‌های کلی سخت‌افزاری، دارای یک سنسور داخلی کیفیت هوا و همچنین یک ابزار اندازه‌گیری فاصله با کمک لیزر است.

طراحی

وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، هیچ گوشی دیگری مانند S61 در بازار وجود ندارد. حداقل در یک مورد، این تنها گوشی با برآمدگی برجسته است که بولیت آن را یک انتخاب طراحی توصیف می کند که آن را از بقیه رقبا متمایز می کند. در واقع، در حالی که سلف آن، S60، نیاز به برآمدگی برای قرار دادن سنسور FLIR اضافی داشت، این دیگر در مورد S61 صدق نمی‌کند، و حتی در آن زمان نیز می‌توانیم بگوییم که برآمدگی بیشتر به دلایل نام تجاری وجود دارد.

S61 با در نظر گرفتن یک مخاطب خاص ساخته شده است. اگر به دنبال گلکسی اس 9 یا آیفون ایکس مشابه با ناچ هستید، اینجا جایی نیست که آن را پیدا کنید. این کشویی نیست: با ابعاد 162x77x13 میلی متر و وزن 259 گرم، یک قطعه قابل توجه از کیت است. نگران کیفیت ساخت آن نباشید. Bullitt این محصول را برای ماندگاری ساخت. بخشی از دلیل وزن آن تقویت اضافی مورد نیاز برای دستیابی به دو گواهینامه مهم MIL Spec 810G و IP69 است که به این معنی است که این گوشی به گونه ای طراحی شده است که حتی در برابر جت های آب پرفشار معمول در بسیاری از صنایع مقاومت کند. ضربه ها را جذب کرده و از دستگاه در برابر سقوط محافظت می کند و همچنین یک قاب فلزی برای بهبود ساختار کلی آن.

سه دکمه کنترل فیزیکی در جلو وجود دارد که برای کسانی که مثلاً دستکش می پوشند و هنگام فشار دادن دکمه ها می خواهند بازخورد خوبی داشته باشند بسیار عالی است. یک جک هدفون در بالا و در کنار یک برآمدگی بزرگ و یک بلندگوی پایین با کانکتور Type-C در زیر آن قرار دارد. یک سینی ترکیبی SIM/MicroSD در کنار یک دکمه اختصاصی در سمت چپ وجود دارد، در حالی که دکمه پاور، سنسور کیفیت هوا و دو دکمه تنظیم صدا در سمت دیگر قرار دارند. مدل فعلی از عملکرد دو سیم کارته پشتیبانی می کند، اگرچه پشتیبانی از microSD را از دست خواهید داد. گوشی را برگردانید و دوربین FLIR، یک سنسور تصویر سنتی و فلاش LED دوگانه، یک لیزر کلاس 2 (زیر یک برچسب بزرگ) و در نهایت یک لوگوی بزرگ Cat را خواهید دید.

مشخصات فنی

S61 هرگز قرار نبود با Samsung Galaxy S9 رقابت کند، بنابراین منطقی است که جدیدترین (و اغلب گرانترین) ترکیب سخت افزاری را اجرا نکند. بنابراین هیچ چیپ کوالکام اسنپدراگون 845 وجود ندارد، اما یک اسنپدراگون 660 کندتر (و قدیمی تر) و “فقط” 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که آن را درست پایین تر از پرچمداران قرار می دهد. صفحه نمایش، مدل 5.2 اینچی Full HD، محافظت شده توسط آخرین فناوری Corning Gorilla Glass 5 بقیه مشخصات کاملاً استاندارد هستند: Wi-Fi 802.11ac، بلوتوث 5.0، NFC، دوربین عقب 16 مگاپیکسلی، دوربین جلو 8 مگاپیکسلی. ، قابلیت شارژ سریع (از طریق فناوری Qualcomm Quick Charge 3.0) و توان کمی 18 وات.

با این حال، نقاط فروش واقعی دستگاه دارای ویژگی هایی است که هیچ گوشی دیگری در بازار ارائه نمی دهد. این دوربین دارای یک دوربین حرارتی یکپارچه بهبود یافته است که اکنون می تواند منابع گرما را تا 400 درجه سانتیگراد تشخیص دهد. وضوح بسیار بالاتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد و شاید چشمگیرترین ویژگی آن توانایی آن در پخش محتوای زنده باشد. همچنین یک ابزار اندازه گیری فاصله با کمک لیزر وجود دارد که به دلیل بازخورد کاربران S60 در پشت آن گنجانده شده است. فقط به خاطر داشته باشید که از آنجایی که خود لیزر ثابت نیست، فقط می تواند تخمین بزند، نه اندازه گیری دقیق، و باید مرتباً آن را کالیبره کنید.

سومین ویژگی مفید، مانیتور کیفیت هوای داخلی است که رطوبت و دمای محیط و همچنین کیفیت هوا را اندازه گیری می کند. نتایج در قالب چراغ راهنمایی با هضم آسان با رنگ قرمز نشان‌دهنده سطوح خطرناک VOCs (ترکیبات آلی فرار) نمایش داده می‌شوند. باتری 4.5 میلی آمپر ساعتی یکی از بزرگترین باتری هایی است که در یک دستگاه مقاوم دیده ایم. به لطف فناوری شارژ سریع، به سرعت شارژ می شود، اما ممکن است ایده خوبی برای اجرای شارژ بی سیم باشد. شاید این گزینه برای S62 باشد.

نظر کارشناس

از نظر تست های عملکرد، ما متوجه شدیم که این گوشی چیزی شبیه به یک کیسه ترکیبی است. در معیارهای گرافیکی خود را حفظ کرد، اما کمی از رقبای مبتنی بر Mediatek خود عقب بود. با این حال، در زمان محدودی که با دستگاه سپری کردیم، هیچ تاخیری را تجربه نکردیم و تنها بنچمارکی که عملکرد خوبی نداشت BaseMark بود که فکر می کنیم می تواند به دلیل ناسازگاری با اندروید 8.1 باشد. در طول آزمایش ما، یک به‌روزرسانی جدید اندروید منتشر شد که سطح وصله امنیتی را تا ژوئن 2018، آخرین نسخه موجود، رساند. صفحه نمایش بدون استثنا مناسب است، اگرچه صادقانه بگوییم، نگه داشتن یک گوشی هوشمند کوچکتر سرگرم کننده تر است. صفحه نمایش کاملاً روشن است و تراکم پیکسلی بالاتری دارد و نسبت به بسیاری از مواردی که قبلاً آزمایش کرده ایم واضح تر به نظر می رسد. فقدان لایه اولئوفوبیک در بالای نمایشگر مایه تاسف است، بنابراین منتظر اثر انگشت چرب باشید. قوس کاملاً برای استراحت دادن به انگشت شست هنگام تماشای فیلم در حالت افقی قرار گرفته است. همچنین نرم‌افزار آنتی‌ویروس رایگان (AVG)، مجموعه بهره‌وری OfficeSuite، و یک فروشگاه اپلیکیشن متمرکز بر کاربران دستگاه‌های ناهموار، که به درستی App Toolbox نامیده می‌شود، وجود دارد. برخلاف برخی از رقبای چینی خود، S61 با برنامه های همراه ویژه (مانند فشارسنج، خط لوله و غیره) عرضه نمی شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل کت CAT S61 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل کت CAT S61 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت"، کلیک کنید.