نقد و بررسی گوشی موبایل وان پلاس OnePlus 9R 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

بررسی تخصصی تلفن همراه OnePlus 9R 5G با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

بررسی OnePlus 9R

قهرمان

OnePlus 9R ارزان ترین پرچمدار این شرکت است، اما در زمانی عرضه می شود که رقابت در بهترین حالت خود قرار دارد. شما هنوز از اصول اولیه مانند تجربه نرم افزاری تمیز، شارژ سریع، صفحه نمایش عالی و عملکرد مناسب برخوردار هستید، اما در بخش خود از بهترین ها فاصله زیادی دارد.

نقاط قوت

  • بسیار ارگونومیک
  • شارژ سریع 65 واتی
  • نمایشگر عالی

نقاط ضعف

  • عملکرد دوربین
  • بدون رتبه IP
  • بدون شارژ بی سیم

OnePlus 9R ارزان ترین گوشی از سری پرچمداران جدید این شرکت است که شامل OnePlus 9 و OnePlus 9 Pro می شود. در حالی که برادرانش از نظر قیمت به ارتفاعات جدیدی رسیده اند، 9R توانسته قیمت معقولی را بدون افت زیاد حفظ کند. بزرگترین تفاوت این گوشی هوشمند با برادرانش انتخاب چیپست اسنپدراگون 870 به جای اسنپدراگون 888 است.
جالب اینجاست که پردازنده تنها چیزی است که OnePlus 9R و OnePlus 8T را از هم جدا می کند. تمام مشخصات، ویژگی ها و حتی طراحی بین این دو یکسان است. بنابراین اگر مدتی را با 8T سپری کرده باشید، تجربه شما با OnePlus 9R بسیار مشابه خواهد بود.

استفاده مجدد از مولفه ها برای پشتیبانی از عملکرد پایین ایرادی ندارد، اما ما می خواهیم شاهد اجرای دلپذیرتر یا حداقل چیزی بسیار ارزان تر باشیم. در زمان نگارش این مقاله، OnePlus 9R 530 دلار قیمت دارد که 13 دلار بیشتر از OnePlus 8T است.

با این حال، به طور قابل توجهی ارزان تر از OnePlus 9 729 دلاری یا OnePlus 9 Pro 969 دلاری است. طراحی این گوشی با نمایه باریک، توزیع دقیق وزن و حس عالی در دست، فوراً قابل تشخیص است. صفحه مسطح بسیاری از کاربران را خوشحال می کند، به خصوص آنهایی که خود را به عنوان گیمر معرفی می کنند. این یکی از بهترین نمایشگرها در این بخش با نرخ تازه سازی 120 هرتز، رنگ های پر جنب و جوش AMOLED و روشنایی کافی است.

Warp Charge 65 همچنین به OnePlus 9R اجازه می دهد تا در کمتر از 40 دقیقه از صفر به کامل شارژ شود، که هنوز هم یکی از سریع ترین ها در صنعت است. اندازه باتری 4500 میلی آمپر ساعت باقی می ماند که تقریبا یک روز کامل برای شما کار می کند. انتظار می‌رود دوربین‌ها ضعیف‌ترین حلقه در این پرچمدار اقتصادی باشند و سخت‌افزار قدیمی‌تر را با پردازش ضعیف‌تر برای نتایجی که بسیاری از تلفن‌های ارزان قیمت می‌توانند به دست آورند، ارائه می‌دهند. چهار سنسور در پشت با عملکردهای مختلف وجود دارد، اما هیچ کدام ما را غافلگیر نکردند.
هنگامی که OnePlus 9R عرضه شد، به ستاره غیرمنتظره خانواده تبدیل شد و به عنوان یک نجات دهنده برای طرفداران اصلی که رویکرد OnePlus در افزایش هر ساله قیمت ها را دوست نداشتند، عمل کرد.

اما فقط چند هفته بعد، هیاهو به پایان رسید. با راه اندازی Samsung Galaxy S20 FE 5G، فضای پرچمدار مقرون به صرفه دیگر توسط تعداد انگشت شماری از برندهای کوچکتر اشغال نمی شود. و اگر مایل به بررسی آنها هستید، پیشنهاداتی مانند Vivo X60، iQoo 7 Legend و Xiaomi Mi 11X Pro تجربه بسیار بهتری را با همان قیمت ارائه می دهند. در کمتر از یک ماه، OnePlus 9R سه بار از جایگاه خارج شد.

قیمت و در دسترس بودن OnePlus 9R

قیمت این دستگاه بسیار شبیه به OnePlus 8T است که بیشتر طراحی و مشخصات خود را با آن به اشتراک می گذارد. آن را به عنوان یک نسخه 2021 از وان پلاس قدیمی در نظر بگیرید، زیرا با OnePlus 9 و 9 Pro سطح بالاتر فاصله زیادی دارد.

طراحی

با این خطر که مانند یک رکورد شکسته به نظر برسد، می خواهیم بگوییم که OnePlus 9R از هر نظر طراحی مشابه OnePlus 8T دارد. به معنای واقعی کلمه تنها تفاوت در رنگ ماژول دوربین است، همه چیز مشابه است. نوع Lake Blue ما یک رنگ آبی گرم خوب در پشت شیشه ای براق دارد. کناره‌ها به آرامی و با ظرافت به قاب آبی رنگ منحنی می‌شوند و حس برتر و همچنین تجربه ارگونومیک را افزایش می‌دهند. به‌طور شگفت‌انگیزی سبک و نازک به نظر می‌رسد، که با اکثر گوشی‌های بازی دیگر این روزها متفاوت است.

OnePlus 9R بسیار مینیمالیستی است، به جز بخش دوربین، که کمی از قسمت پشتی آن بیرون زده و چهار دوربین، فلاش و سنسور نور را در خود جای داده است. بریدگی‌های دایره‌ای برای همه سنسورها و همچنین فضای بین آن‌ها، اندازه‌های ناهمواری دارند، که تا حدودی چیدمان نامناسبی ایجاد می‌کند. بار دیگر، رتبه رسمی IP حذف شده است.

سایر عناصر نیز کاملاً استاندارد هستند، با دکمه تنظیم صدا در سمت چپ، دکمه پاور و نوار لغزنده نمادین اعلان در سمت راست، و درگاه شارژ در پایین. بلندگوی اصلی نیز در پایین قرار دارد، در حالی که گوشی به عنوان یک بلندگوی اضافی برای خروجی استریو عمل می کند. اگرچه متعادل نیست، صدای خروجی کاملاً واضح و نسبتاً بلند بدون اعوجاج است. به طور خلاصه، OnePlus 9R یک گوشی با طراحی خوب است که مینیمالیست ها را راضی می کند.

صفحه نمایش

OnePlus همچنین با همان صفحه نمایش 6.55 اینچی AMOLED 8T و OnePlus 9، با رزولوشن 2400×1080، محافظ گوریلا گلس 5 و موارد دیگر، هیچ تغییری در جلوی نمایشگر ایجاد نمی کند.

مانند سایر گوشی های این برند، نرخ تازه سازی 120 هرتز را دریافت می کنیم. جالب اینجاست که از آنجایی که مانند OnePlus 9 Pro از نرخ نوسازی متغیری برخوردار نیست، OnePlus 9R در اکثر عملیات ها به طور قابل توجهی نرم تر است زیرا زمان زیادی را برای حدس زدن و تطبیق نرخ فریم با محتوا صرف نمی کند. همچنین بازی را بسیار فراگیرتر می کند، اما بسیاری از بازی ها هنوز به طور رسمی از آن پشتیبانی نمی کنند.

ساختار AMOLED رنگ‌های زنده و سیاه‌های عمیق را برای تجربه تماشای همهجانبه با کنتراست ارائه می‌دهد که می‌تواند از طریق تنظیمات ترجیحی اشباع و دمای رنگ بیشتر تنظیم شود. تنظیمات پیش‌فرض عالی بودند، بنابراین آنها را بدون تغییر رها کردیم.

گیمرها از تصمیم برای ارائه صفحه تخت استقبال خواهند کرد. OnePlus با نمایشگرهای خمیده خوب عمل نمی کند، زیرا تلفن هایی مانند 8 Pro و 9 Pro مستعد لمس تصادفی در کناره ها بودند، بنابراین این چیز خوبی است که رها شد. این باعث می‌شود گوشی کمی عریض‌تر از آنچه هست به نظر برسد، اما قاب نازک آن همه چیز را کنترل می‌کند.

در حالی که 1300 نیت روشنایی همیشه کافی بود، تنظیم خودکار روشنایی به طرز آزاردهنده‌ای کند بود. همچنین یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال در صفحه نمایش وجود دارد و عملکرد بسیار خوبی دارد. اسکن تقریباً همیشه سریع و دقیق بود. به طرز ماهرانه‌ای در جایی قرار می‌گیرد که انگشت شست شما به طور طبیعی بنشیند و خیلی نزدیک به لبه پایینی نباشد. به طور کلی، اینجا چیز زیادی برای شکایت وجود ندارد. این صفحه ای است که اکثر کاربران آن را دوست دارند. اگرچه برای جانشین خود، ما می خواهیم وان پلاس مانند برخی از رقبا پنل E4 (مواد نمایشگر جدید سامسونگ که می تواند رنگ ها، کنتراست و روشنایی بهتری به دست آورد) انتخاب کند.

عملکرد

از لحاظ تاریخی، OnePlus 9R یک قهرمان عملکرد بوده است. اگر تعجب می‌کنید که چرا وقتی سایر گوشی‌های خانواده چیپست‌های قدرتمندتری دارند، به آن تلفن بازی می‌گویند، همه اینها در چیدمان و معماری است. OnePlus 9R از چیپست Snapdragon 870 بهره می برد. هفت هسته باقی مانده و پردازنده گرافیکی بدون تغییر باقی می مانند. نکته ای که کوالکام تلاش می کند بیان کند این است که همه فرآیندها از همه هسته ها به یک شکل استفاده نمی کنند. برخی از برنامه ها بیشتر به یک یا چند هسته متکی هستند، جایی که اسنپدراگون 870 مانعی ندارد.

با این حال، ما هنوز در مورد افزایش بسیار جزئی در عملکرد صحبت می کنیم، بنابراین بعید است که تفاوتی بین پرچمداران OnePlus 9R و 2020 با پردازنده قدیمی تر مشاهده کنید. هیچ مشکل گرمایش عجیبی وجود نداشت که به نظر می رسد برخی از گوشی های اسنپدراگون 888 را آزار دهد.

OnePlus 9R فقط از یک باند 5G پشتیبانی می کند

کارهایی مانند ویرایش سنگین عکس، چندوظیفگی و نگهداری همزمان چندین برنامه در حافظه انجام شد. بازی بسیار سریع بود و عناوینی مانند PUBG Mobile با سرعت نزدیک به 60 فریم در ثانیه و به طور مداوم بدون گرمایش اجرا می شدند. صفحه نمایش بزرگ، صدای استریو فراگیر، لمس قوی و عملکرد قدرتمند، بازی را واقعا لذت بخش می کند. دریافت شبکه در LTE و همچنین Wi-Fi عالی بود. اتصال بلوتوث نیز بسیار قوی بود. کیفیت تماس خوب بود، اما هدفون کوچک است، بنابراین ممکن است مجبور شوید بهترین موقعیت را برای دریافت صدای واضح پیدا کنید. OxygenOS 11 (پوست بالای اندروید 11) همه چیز را به هم متصل می کند و یکی از پوسته های اندروید مورد علاقه ما باقی می ماند. به زیبایی طراحی شده است، گزینه های سفارشی سازی زیادی دارد و ویژگی های بسیار خوبی دارد که تجربه کاربر را بهتر می کند. با این حال، OnePlus اخیراً با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بسیار کند عمل کرده است، بنابراین اگر قصد دارید سال‌های آینده از 9R استفاده کنید، این را در نظر داشته باشید.

دوربین

اجازه دهید در اینجا کوتاه و ساده بگوییم: OnePlus 9R از نظر عکاسی بسیار متوسط ​​است. برای نتایج عالی از سخت‌افزار قدیمی‌تر مانند سنسور IMX586 سونی و پردازش کمتر استفاده می‌کند. همین امر در مورد دوربین فوق عریض نیز صدق می کند. لنز تله فوتو خاصی هم نداره. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بد نیست و می تواند نتایج مناسبی را در نور روز ارائه دهد، اما محدوده دینامیکی و جزئیات تقریباً متوسط ​​هستند. اوضاع پس از غروب آفتاب بسیار بدتر می شود و نویز و عدم دقت رنگ را ایجاد می کند.

لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض، میدان دید چشمگیری را به خوبی انجام می دهد و تلاش زیادی برای حفظ یکنواختی رنگ دارد، اما جزئیات و محدوده دینامیکی را از دست می دهد. همچنین یک سنسور تک رنگ 2 مگاپیکسلی برای عکس های سیاه و سفید وجود دارد. در مقایسه با یک دوربین غیراشباع، اطلاعات بیشتری به تصویر اضافه می کند، اما همچنان یک دوربین جدید برای ما بود. در نهایت، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی اختصاصی برای نماهای نزدیک وجود دارد، اما نتایج ضعیفی بود. تمرکز درست تقریبا غیرممکن است. وضوح کمتر است، حساسیت به نور به این معنی است که در بازرسی دقیق تر، هیچ جزئیاتی وجود ندارد. ضبط ویدئو خوب بود، با تثبیت موثر، محدوده دینامیکی بالاتر از حد متوسط ​​و دریافت صدای واضح. اگر به عکاسی علاقه دارید، بازار اکنون بسته به آنچه که به دنبال آن هستید، گزینه های زیادی برای انتخاب دارد.

باتری

OnePlus 9R در مدیریت موجودی استاد است، زیرا – تعجب، شگفتی – باتری و شارژ آن با چند دستگاه اخیر این شرکت برابری می کند. ما یک باتری دو سلولی 4500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از Warp Charge 65 دریافت می‌کنیم. به نظر نمی‌رسد که فقدان نرخ‌های نوسازی متغیر به عمر باتری آسیب زیادی وارد نمی‌کند. در استفاده ما، تلفن به طور متوسط ​​بیش از 5 ساعت از صفحه نمایش در اکثر چرخه ها استفاده می کرد، که برای ما در طول روز کافی بود، اما نه بیشتر. استفاده روزانه شامل حدود نیم ساعت بازی، یک ساعت واتس اپ، یوتیوب و رسانه های اجتماعی، چند تماس و ده ها اعلان است. شارژ OnePlus 9R با شارژر و کابل ارائه شده تنها حدود 40 دقیقه طول می کشد که قابل توجه است. همچنین در حین بازی تاخیر نمی کند که یک امتیاز اضافه است. با این حال، شارژ بی سیم وجود ندارد.

بخرید اگر …

شما یک پرچمدار ارزان قیمت OnePlus می خواهید

OnePlus 9R به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از برادران و برادران خود است، و آن را به یک توصیه آسان برای کسانی تبدیل می کند که می خواهند یک گوشی نسبتاً سطح بالا وان پلاس را بدون هزینه کردن داشته باشند.

شارژ سریع برای شما مهم است

فناوری شارژ 65 واتی می تواند OnePlus 9R را در حدود 35 دقیقه شارژ کند که یکی از سریع ترین ها در صنعت است. در حین شارژ نیز می توانید از آن استفاده کنید.

شما تلفن های جمع و جور را ترجیح می دهید

این روزها اکثر گوشی های هوشمند بسیار بزرگ و حجیم هستند. این امر به ویژه در مورد گوشی های مخصوص بازی صدق می کند. خوشبختانه، OnePlus 9R این روند را با فاکتور فرم نازک و سبک خود تعدیل می کند.

آن را نخرید اگر …

شما دوربین های عالی می خواهید

باز هم دوربین ها ضعیف ترین نقطه OnePlus 9R هستند. جایگزین هایی مانند Samsung Galaxy S20 FE 5G و Xiaomi Mi 11X Pro بسیار بهتر هستند.

شما بهترین ارزش را برای پول خود می خواهید

OnePlus 9R با توجه به مشخصاتی که ارائه می دهد یکی از ارزان ترین گوشی ها نیست. دستگاه هایی مانند Xiaomi Mi 11X ارزش بهتری ارائه می دهند.

شما به دنبال یک تجربه برتر هستید

ویژگی هایی مانند شارژ بی سیم، رتبه IP برای مقاومت در برابر آب، و دوربین های تله فوتو به طور قابل توجهی در OnePlus 9R وجود ندارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل وان پلاس OnePlus 9R 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل وان پلاس OnePlus 9R 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت"، کلیک کنید.