نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 12X 5G حافظه 256 گیگابایت و رام 8 گیگابایت

بررسی تخصصی گوشی موبایل شیائومی 12X 5G با 256 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت رم

گوشی موبایل شیائومی رام Xiaomi 12X 5G 256GB – 8GB

تلفن همراه شیائومی 12X 5G با حافظه 256 گیگابایتی و 8 گیگابایت رم آخرین سری پرچمداران شیائومی از سه گوشی شیائومی 12 پرو، شیائومی 12 و شیائومی 12 ایکس تشکیل شده است. اگرچه تفاوت بین Xiaomi 12 و 12X بسیار کم است، نوع X مقرون به صرفه ترین در بین این دسته است. با این حال، 12X بسیاری از گوشه‌ها را کاهش می‌دهد، و با نسخه قدیمی‌تر اندروید و پردازنده‌ای عرضه می‌شود که باعث می‌شود تنها برای رسیدن به این قیمت، ورود غیرضروری به این محدوده احساس شود.

طراحی، سخت افزار و آنچه داخل جعبه است

شیائومی 12 ایکس یک گوشی قدیمی زیبا با طراحی مشابه بقیه گوشی های شیائومی 12 است. در لمس صاف است، با روکش مات شبیه به نسل‌های قدیمی‌تر سری پیکسل، مانند نسخه مات پیکسل 4. Xiaomi 12X دارای یک برآمدگی قابل توجه دوربین است که از سه لنز در گوشه سمت چپ بالای صفحه تشکیل شده است. دوربین اصلی بزرگ حتی بیشتر از دو دوربین کوچکتر دیگر ظاهر می شود. این تنظیمات هنگامی که روی میز دراز می‌کشد لرزش قابل توجهی ایجاد می‌کند، اما احتمالاً همه ما به آن عادت کرده‌ایم. کناره ها کمی خمیده هستند تا با قاب آلومینیومی نازک و تیره مطابقت داشته باشند. به طور کلی، این یک دستگاه براق با مواد درجه یک است که مانند یک پرچمدار کوچک مناسب در دستان شما احساس می شود.

در جلو، صفحه نمایش 6.28 اینچی OLED خمیده با فرکانس 120 هرتز، وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 را خواهید دید. به لطف این طراحی منحنی جلو و پشت، Xiaomi 12X نسبت به گوشی‌هایی با اندازه‌های نمایشگر مشابه، مانند Pixel 6 بسیار نازک‌تر به نظر می‌رسد. این قطعاً به قابلیت استفاده با یک دست کمک می‌کند، زیرا تلفن به راحتی در دست من می‌نشیند حتی زمانی که من هستم. با استفاده از آن . همراه با کیس همراه متاسفانه، رد تصادفی لمس تقریباً در این گوشی وجود ندارد. وقتی Xiaomi 12X را در دست گرفتم آنقدر دکمه‌های پایین سمت چپ و راست فشار دادم که تعجب کردم که هنوز به طور تصادفی با کسی تماس نگرفته‌ام یا پیامی ارسال نکرده‌ام. این مشکلی است که به نظر می رسد محدود به 12X باشد، زیرا هنگام بررسی شیائومی 12 پرو با مشکل مشابهی روبرو نشدیم.

برخلاف مدل معمولی 12، شیائومی 12 ایکس با پردازنده گران‌تر اسنپدراگون 870 سال گذشته عرضه می‌شود و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند، اما اینها همه تفاوت‌های سخت‌افزاری هستند. مانند 12، 12X دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی، حداکثر 12 گیگابایت رم و حتی یک پورت مادون قرمز است.

در جعبه لوازم جانبی معمول شیائومی را خواهید دید. این دستگاه دارای یک قاب شفاف، یک شارژر سریع 67 واتی با کابل USB-A به C، راهنمای شروع سریع و یک پین سیم کارت است. این گوشی همچنین دارای یک محافظ صفحه نمایش از پیش نصب شده است.

نرم افزار، عملکرد و باتری

در حالی که شیائومی 12 و 12 پرو با اندروید 12 عرضه می شوند، 12 ایکس به اندروید 11 می چسبد – نسخه اندرویدی که اولین بار در سال 2020 معرفی شد. و در حالی که دو گوشی دیگر نیز با وعده به روز رسانی سه ساله عرضه می شوند، شیائومی این کار را نمی کند. . چیزی شبیه به 12X. با توجه به اینکه سایر سازندگان چگونه بازی خود را در این بخش ارتقا می دهند، این قیمت در قیمت 700 یورو / 650 دلار غیرقابل قبول است. در این مرحله از پیکسل 6 گران‌تر است.

از آنجایی که شماره‌های نسخه MIUI با نسخه‌های اندروید مطابقت ندارد، شیائومی 12X همچنان مانند برادران خود آخرین و بهترین MIUI 13 را دریافت خواهد کرد. گفته می‌شود که نسخه جدید شامل راه‌حل‌های بهینه‌سازی رم و مدیریت فایل است که باید تلفن‌ها را طولانی‌تر نگه دارد و اولویت CPU را بهبود بخشد. با این حال، تغییرات زیادی برای کاربر وجود ندارد. اگر از MIUI 11 یا 12 استفاده کرده اید، باید احساس راحتی کنید. اما اگر از یک پوسته اندرویدی متفاوت می‌آیید، باید به آن عادت کنید.

MIUI تغییرات زیادی برای تغییر خود ایجاد می کند و استفاده از چندین ویژگی اساسی اندروید را دشوار می کند. به طور خاص پرداختن به اعلان‌ها سخت‌تر است و این کمکی نمی‌کند که برنامه‌های از پیش نصب‌شده شیائومی تا زمانی که آنها را مجبور به بی‌صدا کردن آن‌ها نکنید، شما را آزار دهند. چرخ و فلک کاغذ دیواری بلای وجود من در این تلفن است و به طور دوره‌ای در فرآیند باز کردن قفل دخالت می‌کند و از من می‌خواهد با انتخاب والپیپرهای آن “صفحه قفل خود را تازه نگه دارم”. نه، فقط می‌خواهم قفل گوشیم را باز کنم و روزم را ادامه دهم، ممنون. من همچنین دوست ندارم که ابزارهای داخلی شیائومی به شما پیشنهاد دهند که باید داده های کش شده را از برنامه های خود حذف کنید تا پس از اینکه گوشی را از جعبه خارج کردید، چند روز در فضای ذخیره سازی صرفه جویی کنید. ماه‌ها، اگر نگوییم سال‌ها، می‌گذرید تا اقداماتی مانند این مورد نیاز باشد، به خصوص با توجه به اینکه گوشی حداقل 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

با وجود پردازنده Snapdragon 870 سال گذشته، عملکرد برای من فوق العاده بود. در حالی که من طرفدار انیمیشن‌های MIUI نیستم، هیچ‌کدام از آن‌ها کند یا لگی نداشتند، و گوشی تقریباً در همه موقعیت‌ها جالب و پاسخ‌گو بود. من فقط هنگام چندوظیفگی در طول تماس‌های ویدیویی با تاخیر مواجه شده‌ام، با برخی فریم‌های افت و چند میلی‌ثانیه اضافی برای پردازش مورد نیاز.

با وجود این عملکرد عالی روزانه، متوجه شدیم که Xiaomi 12X و 12 Pro در برخی برنامه‌ها و بازی‌ها ضعیف عمل می‌کنند، احتمالاً برای حفظ تعادل خوبی بین عمر باتری و انرژی خام. با این حال، من بر این عقیده هستم که این گوشی هنوز هم عملکرد روزانه فوق‌العاده‌ای دارد، حتی اگر در هر سناریویی از قدرت کامل CPU استفاده نکند.

من از باتری 4500 میلی آمپری این گوشی بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. در طول دوره بررسی، من شیائومی 12X را فقط در صبح شارژ می‌کردم و به لطف شارژر 67 واتی همراه، همیشه تا زمانی که صبحانه‌ام تمام می‌شد، کاملاً شارژ می‌شد. همچنین نمی‌توانستم باتری را در عرض یک پنجره 24 ساعته به طور کامل خالی کنم، حتی در روزهایی که برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری بیرون بودم و در وسایل نقلیه عمومی حرکت می‌کردم. Xiaomi 12X همچنین در زمینه پخش ویدیوی گسترده و تماس ویدیویی از طریق Wi-Fi در خانه یک قهرمان است.

دوربین

دوربین ها در هر دو شیائومی 12 و 12 ایکس یکسان هستند و یک دوربین سه گانه در پشت آن شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و یک ماکرو 5 مگاپیکسلی است. یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در جلوی گوشی تعبیه شده است.

شیائومی به وضوح اعلام کرده است که می‌خواهد بر بازار عکاسی و فیلم‌برداری گوشی‌های هوشمند تسلط یابد. رویدادهای راه اندازی آن همیشه نشان می دهد که چگونه تلفن های هوشمند شیائومی می توانند اساساً جایگزین دوربین های سینما شوند. در حالی که این ادعا به بهترین وجه با دوز شک و تردید قابل مشاهده است، دوربین های شیائومی در طول سال ها بهبود یافته اند، اما هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد. من با نمونه ای از مسائل مربوط به انباشتن تصاویر مواجه شدم که منجر به نمایش دوتایی شد. من همچنین دوست ندارم که این پردازش باعث صاف شدن بیش از حد بافت‌های موجود در طبیعت شود، مانند پیاده‌رو، چمن و درختان. دوربین اصلی نیز مشکلات شعله ور شدن لنز را نشان می دهد. مطمئناً برای یک گوشی 650 دلاری شبیه یک دوربین پرچمدار به نظر نمی رسد.

مایه شرمساری است که نمی توانید به دوربین تکیه کنید، زیرا اگر با هیچ مشکلی مواجه نشوید، معمولاً تصاویر واقعی را ارائه می دهد که اغلب کمتر از آنچه در پیکسل دریافت می کنید پردازش شده اند. این منجر به چند عکس می‌شود که احتمالاً ترجیح می‌دهید دکمه ویرایش را برای دریافت جزئیات یا تغییر روشنایی فشار دهید، اما در کل تجربه خوبی است.

تجربه دوربین نیز برای من چند سوال باقی می گذارد. پیش نمایش زنده برای عکس های پرتره با پس زمینه تار ارائه می دهد، اما بزرگنمایی در این حالت امکان پذیر نیست. این قابلیتی است که در گوشی های دیگر سازندگان موجود است. ماکرو 5 مگاپیکسلی نیز برای نصب سه لنز در پشت گوشی منطقی است. برای دسترسی به آن، باید به صراحت وارد حالتی شوید که در منوی دوربین پنهان است، بدون تغییر خودکار با توجه به فاصله تا جسمی که می بینید. برخی از علاقه مندان به عکاسی ممکن است از آن استفاده کنند، اما یک فرد معمولی که فقط می خواهد فیلم و عکس را در اینستاگرام یا اسنپ چت پست کند؟ احتمالاً نه آنقدر.

آیا ارزش خرید دارد؟

اما نه. مطمئناً باید 100 دلار پس انداز کنید، شیائومی 12 ایکس ممکن است بهترین گوشی شیائومی برای شما باشد.

خوشبختانه برای شیائومی، این شرکت بیشتر به بازارهایی پاسخ می دهد که محدوده پیکسل گوگل را ارائه نمی دهند، بنابراین نتیجه گیری واضح – فقط پیکسل 6 را دریافت کنید – ممکن است یک گزینه نباشد. در عوض، شیائومی 12 ایکس باید شما را به آنچه در یک گوشی هوشمند ارزش قائل هستید فکر کنید. آیا از یک گوشی هوشمند کوچک و آسان برای نگهداری با عمر باتری عالی راضی هستید؟ یا ترجیح می‌دهید برای گوشی‌ای که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی را برای آینده قابل پیش‌بینی ارائه می‌کند، اگر قصد دارید یک گوشی شیائومی داشته باشید، کمی بیشتر بپردازید؟

بخرید اگر…

  • شما مقرون به صرفه ترین گوشی پرچمدار شیائومی 12 را می خواهید
  • شما زیاد به به روز رسانی نرم افزار گوشی خود اهمیت نمی دهید

آن را نخرید اگر …

  • شما می خواهید دستگاهی مقاوم در برابر آینده داشته باشید که شما و داده هایتان را برای سه سال آینده ایمن نگه دارد
  • شما یک گوشی مقرون به صرفه با مشخصات بالا می خواهید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 12X 5G حافظه 256 گیگابایت و رام 8 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 12X 5G حافظه 256 گیگابایت و رام 8 گیگابایت"، کلیک کنید.