نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی 11T 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رام 8 گیگابایت

بررسی تخصصی گوشی موبایل شیائومی 11 تی 5G با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

بررسی شیائومی 11T

شیائومی 11T با صفحه نمایش 120 هرتزی، تنظیمات دوربین 108 مگاپیکسلی و عمر باتری طولانی، گزینه ای قانع کننده در بازار میان رده است.

نقاط قوت

صفحه نمایش روشن 120 هرتز
عمر باتری طولانی
لنز دوربین اصلی چشمگیر

نکات منفی

طراحی خسته کننده
MIUI تحت تأثیر قرار نمی گیرد
بدون شارژ بی سیم

طراحی و ساخت

  • تکرار طرح
  • به راحتی اثر انگشت می گیرد
  • اسلات کارت microSD وجود ندارد

شیائومی 11 تی در سه رنگ سفید مهتابی، آبی آسمانی و خاکستری شهابی عرضه می شود. متأسفانه، طراحی الهام بخش و جهانی نیست به این معنا که هیچ تغییر عمده ای که این مدل را از مدل های قبلی خود متمایز کند، مشاهده نخواهید کرد. اساساً، ما با یک گوشی بزرگ و درشت در ابعاد 164.1 در 76.9 در 8.8 میلی‌متر روبرو هستیم که کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از Mi 11 است، به این معنی که دیدن ویدیوهای این گوشی برای من لذت بخش خواهد بود. گوشی های با صفحه نمایش بزرگ تا زمانی که ارگونومی بدنه رعایت شود و تنها خوبی اندازه این گوشی این است که پخش فیلم روی این صفحه نمایش بزرگ عالی به نظر می رسد. بدنه از یک قاب آلومینیومی محکم با پشتی پلی کربنات ساخته شده است که یک ماژول دوربین مستطیلی با قدرت بالا را در خود جای داده است.

اگرچه قاب عقب آنقدر براق و منعکس کننده است که می تواند به عنوان یک آینه دستی نیز عمل کند، اما اگر توسط قاب کناری پوشانده نشود، مستعد اثر انگشت است. قاب عقب چندان متفاوت یا خاص یا برتر از مدل های دیگر به نظر نمی رسد.

این تلفن دارای رتبه IP53 است، که آن را هم ضد گرد و غبار و هم ضد آب می کند (البته تا حدی که با آب پاشیده می شود، برای مدت طولانی به طور کامل در آب غوطه ور نمی شود). یک اسلات شارژ USB-C روی کیس، به علاوه یک اسلات برای دو سیم کارت، اما بدون اسلات کارت microSD وجود دارد. همچنین دارای یک اسکنر اثر انگشت داخلی است که به خوبی کار می کند.

نمایش و صدا

  • صفحه نمایش 120 هرتز را پاک کنید
  • صفحه نمایش AMOLED
  • پشتیبانی از Dolby Atmos

Xiaomi 11T دارای صفحه نمایش تخت 6.67 اینچی، FHD+، AMOLED، Corning Gorilla Glass Victus است، دوربین سلفی در قسمت مرکزی بالای نمایشگر قرار دارد. این با نرخ رفرش 120 هرتزی که تصاویری روان را ارائه می دهد، افزایش می یابد. متأسفانه، VRR (نرخ تجدید متغیر متغیر) وجود ندارد و شما را با انتخاب تنها 60 هرتز یا 120 هرتز می‌گذارد. این گوشی همچنین دارای نرخ نمونه برداری لمسی تا 480 هرتز است و از بیش از 1 میلیون رنگ پشتیبانی می کند.

این گوشی حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز روشن است و رنگ ها و جزئیات فوق العاده ای را برای تماشای فیلم و بازی ارائه می دهد که بدون شک یکی از ویژگی های برجسته 11T است. مانند بسیاری از گوشی های دیگر، شیائومی 11 تی جک هدفون 3.5 میلی متری ندارد. با این حال، بلندگوهای دوگانه صدای بلند تولید می کنند و Dolby Atmos پشتیبانی می شود. اگر از شنیدن شخصاً ناامید هستید، همیشه می توانید هدفون های سیمی را از طریق USB-C انتخاب کنید یا هدفون های بی سیم را از طریق بلوتوث وصل کنید.

مشخصات و عملکرد

  • رم به 8 گیگابایت محدود شده است
  • پردازنده مدیاتک Dimensity 1200-Ultra
  • تلفن ممکن است داغ شود

می توانید شیائومی 11 تی را در دو پیکربندی تهیه کنید. هر دو با 8 گیگابایت رم و به دنبال آن 128/256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شوند. سنسور مدیاتک Dimensity 1200-Ultra همچنان یک تراشه پرچمدار است، اما به اندازه اسنپدراگون 888 که 11T Pro را تامین می کند، قدرتمند نیست. بنچمارک‌های رسمی نشان می‌دهند که 11T بالاتر از تلفن‌هایی مانند Nord 2 و Pixel 6 قرار دارد. عملکرد روزانه نیز چشمگیر است. این گوشی سریع است و می تواند بدون تاخیر چند کار را انجام دهد. گاهی اوقات هنگام کار سنگین و شارژ کمی گرم می شود. البته این مشکل تاکنون تاثیری روی عملکرد گوشی نداشته است.

دوربین

  • سنسور اصلی چشمگیر
  • حالت پرتره ترکیبی
  • یک لنز تله ماکرو اختصاصی کمیاب

شیائومی 11 تی به دوربین اصلی سه گانه مجهز شده است. این لنز توسط یک لنز هیولایی 108 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.75 هدایت می‌شود که توسط سنسور ISOCELL HM2 سامسونگ تکمیل شده است که در Pro 11T نیز یافت می‌شود. تصاویر تولید شده توسط این دوربین بسیار هیجان انگیز هستند. عکس‌ها واضح و واضح هستند و رنگ‌ها به‌جای رنگ‌آمیزی واقعی به نظر می‌رسند، چیزی که تلفن‌های ارزان‌تر اغلب نمی‌بینند. کیفیت عکس های گرفته شده در داخل خانه در مقایسه با عکس های گرفته شده در نور روز کاهش می یابد که در گوشی های میان رده کاملا رایج است. حالت پرتره دوربین پشتی گاهی اوقات برای پیدا کردن سوژه از پس‌زمینه مشکل پیدا می‌کند، که باعث می‌شود نسبت به سایر تلفن‌هایی که آزمایش کرده‌ام، کمتر بصری باشد. با این حال، هنگام گرفتن عکس به اندازه کافی تار پس زمینه خواهید داشت.

حالت شب به طور خودکار در این گوشی فعال می شود که رنگ ها را بهبود می بخشد، اما چیزی قابل توجه نیست. برای عکاسی در شب گزینه خاصی وجود دارد، عکس هایی که با این حالت می گیرید چندان رقابتی نیستند و با حالت خودکار متفاوت هستند. سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض میدان دید مناسبی دارد، اما نسبت به دوربین اصلی افت کیفیت محسوسی دارد. این حالت برای عکس های سفر یا عکس های گروهی بزرگ بهترین است. در غیر این صورت در صورت امکان از دوربین اصلی استفاده کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد سری 11T در مقایسه با سایر رقبای میان رده، گنجاندن لنز 5 مگاپیکسلی Telemacro است که می تواند برای عکاسی تله فوتو و ماکرو 2X استفاده شود. 11T در هر دو به خوبی عمل می کند، که برای گوشی هایی با این قیمت غیرعادی است.

یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در جلوی گوشی تعبیه شده است. جلوه پرتره دوربین سلفی قابل اعتمادتر از دوربین اصلی به نظر می رسد، اگرچه گاهی اوقات برای یافتن شرایط نوری مطلوب در دفتر بسیار روشن خود به سختی تلاش می کردم. با این حال، من تحت تاثیر تصاویر ثبت شده در اینجا، با رنگ های دقیق و بافت خوب قرار گرفتم. 11T می تواند ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند، اما فاقد تثبیت کننده نوری است.

عمر باتری

  • عمر باتری 5000 میلی آمپر ساعت
  • شارژ سریع 67 واتی
  • بدون شارژ بی سیم

شیائومی 11 تی با باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی طراحی شده است که همانطور که انتظار دارید، مدت زمان معقولی دوام می آورد. من به راحتی توانستم حدود دو روز با تماشای توییچ، استفاده از شبکه های اجتماعی و مواردی از این دست از این گوشی استفاده کنم. در حالی که من نرخ رفرش را روی 60 هرتز نگه می دارم. تغییر آن به نرخ تازه سازی 120 هرتز باتری را سریعتر تخلیه می کند، اما نه به اندازه ای که در رقبا دیده ام.

یک شارژر سریع 67 واتی در جعبه وجود دارد. فقط در 30 دقیقه از صفر تا 87 درصد شارژ می شود. در حالی که این اعداد به اندازه آنچه در 11T Pro (که با شارژر 120 واتی عرضه می شود) چشمگیر نیستند، اما هنوز هم از نظر سرعت شارژ در بالاترین حد خود قرار دارد، به خصوص با توجه به عمر باتری به طور کلی مناسب. متأسفانه، شارژ بی سیم در شیائومی 11 تی در دسترس نیست.

نرم افزار

  • اندروید 11
  • MIUI از رقبای خود فاصله زیادی دارد
  • برنامه شلوغ

اگرچه پوسته اندروید MIUI 12.5 شبیه اندروید 11 به نظر می رسد، اما برخی از باگ ها وجود دارد که سایر پوسته های اندرویدی ندارند. در حالی که می توان با کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین به اعلان ها و تنظیمات دسترسی داشت، یکی به دلیل کشیدن انگشت از سمت چپ و دیگری از راست است. من نسخه استوک اندروید را ترجیح می‌دهم، جایی که اعلان‌ها و تنظیمات کنار هم قرار می‌گیرند، دومی از طریق رعد و برق کشویی قابل دسترسی است. وجود گزینه‌ها در دو طرف صفحه به این معنی است که یک تند کشیدن سریع به پایین می‌تواند گزینه اشتباه را نشان دهد و اگر بخواهید چیزی را سریع باز کنید آزاردهنده است. همچنین برخی از برنامه های از پیش نصب شده وجود دارد که برخی از آنها را نمی توان از تلفن حذف کرد. همچنین، درست مانند Mi 11، نمی‌توانید Disney+ را روی 11T دریافت کنید.

نظر فروشگاه های اینترنتی

شیائومی 11 تی دارای چند نقص طراحی است، اما صفحه نمایش عالی، عمر باتری و قیمت رقابتی آن را جبران می کند. اولین تفاوت عمده در این گوشی حذف mi کلاسیک از ابتدای نامش و قیمت مناسب تری نسبت به برادر شیک ترش یعنی 11T pro است. این گوشی بسیار شبیه به شیائومی Mi 11 است، البته با تغییراتی از جمله سرعت شارژ بیشتر، طراحی جدید و تنظیمات دوربین کمی متفاوت. می توان گفت ما در اینجا با طبقه متوسط ​​قابل مقایسه هستیم. شیائومی 11 تی با طراحی خسته کننده و نرم افزار به هم ریخته MIUI که استانداردهای رقبای خود را ندارد، خالی از اشکال نیست. با این حال، صفحه نمایش شفاف 120 هرتزی، عملکرد مناسب، عمر باتری طولانی و تنظیم دوربین متقاعد کننده، این محصول را به یک پیشنهاد میان رده خوب و رقابتی تر از Xiaomi 11T Pro تبدیل کرده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی 11T 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رام 8 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی 11T 5G ظرفیت 256 گیگابایت و رام 8 گیگابایت"، کلیک کنید.