نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی پوکو XIAOMI POCO M2 R حافظه 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

بررسی تخصصی گوشی موبایل XIAOMI POCO M2 R با 64 گیگابایت حافظه و 4 گیگابایت رم

بررسی Xiaomi Poco M2، مزایا و معایب

گوشی هایی که دارای ویژگی های قوی و بودجه مناسب هستند، ما را بیشتر جذب می کنند. گوشی‌های پوکو که از خانواده شیائومی می‌آیند، در حال حاضر سر و صدای زیادی در صنعت موبایل ایجاد کرده‌اند. قبل از بررسی گوشی هوشمند Xiaomi Poco M2 Reloaded، اجازه دهید به شما بگویم که یک گوشی 4G است و از NFC پشتیبانی نمی کند. Poco M2 Reloaded که در 27 آوریل 2021 راه اندازی شد، به دلیل طراحی ساده و ویژگی های چند رسانه ای، بسیاری از علاقه مندان به گوشی های هوشمند را به خود جذب کرده است.

Poco M2 Reloaded یک گوشی ارزان قیمت است که می تواند برای بسیاری از کاربران مقرون به صرفه باشد. اگرچه قیمت این گوشی بسیار پایین است، اما ایراداتی دارد که قابل رفع نیست. بیایید با بررسی دقیق گوشی هوشمند Xiaomi Poco M2 Reloaded شروع کنیم.

لهجه ها

Poco M2 Reloaded دارای صفحه نمایش 6.53 اینچی 1080p است که آن را از بقیه متمایز می کند.
اگرچه این گوشی با سیستم عامل اندروید 10 سازگار است، اما همچنان می توانید از عملکرد روان لذت ببرید.
برای بهترین عملکرد، چیپست MediaTek Helio G80 و ماژول گرافیکی Mali-G52 MC2 را دریافت خواهید کرد.
شاید از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی راضی نباشید.
به لطف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پویا، مدت زیادی از این گوشی استفاده خواهید کرد.

طراحی و نمایش

اگرچه نام گوشی هوشمند Xiaomi Poco M2 Reloaded ممکن است کودکانه باشد، اما طراحی آنها مناسب و استاندارد است. آبی و مشکی همیشه برای اکثر ما انتخاب های رنگی جذاب و استاندارد بوده اند. Poco M2 Reloaded در رنگ‌های مشکی و آبی Slate عرضه می‌شود. هر دو رنگ برای همه مناسب است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن دوربین چهارگانه است که درست بالای وسط پنل پشتی به همراه فلاش LED متصل می شود. صفحه نمایش توسط گوریلا گلس 3 محافظت می شود، پوشش ضد آب باعث افزایش پایداری آن در روزهای بارانی می شود. Poco M2 Reloaded نسخه کاهش رم و حافظه ذخیره سازی در مقایسه با تلفن هوشمند Poco M2 است، بقیه مشخصات یکسان است. این اقدام تنها برای کاهش قیمت گوشی هوشمند توسط این شرکت انجام می شود.

این گوشی دارای پنل 6.53 اینچی IPS با رزولوشن 1080p است. بنابراین مطمئناً دید بسیار خوبی از ویدیوهای خود خواهید داشت. با توجه به کیفیت پنل، ممکن است با برخی ویژگی های پیشرفته مانند روشنایی مواجه شوید. به لطف روشنایی 400 نیت، در استفاده از گوشی در زیر نور مستقیم خورشید با مشکلی مواجه نخواهید شد. همچنین نسبت تصویر استاندارد کمتری است که 19.5:9 است. با این حال، این گوشی تجربه سینمایی بهتری را ارائه می دهد.

چسبندگی گوشی 198 گرمی ما را آزار نمی دهد و به ضخامت 9.1 میلی متری عادت کرده ایم. هر دو ویژگی کاملا استاندارد هستند. به طور کلی، صفحه نمایش مناسبی با طراحی جذاب خواهید داشت که برای بسیاری از کاربران بسیار ساده و جذاب است.

حافظه داخلی

به یاد داشته باشید که یکی از مهم ترین ویژگی های یک گوشی هوشمند، پردازنده آن است که در نهایت قلب گوشی است. این تلفن هوشمند جدید پوکو که به سیستم عامل اندروید 10 مجهز شده است، ممکن است برای کاربرانی که به دنبال ویژگی های پیشرفته هستند جذابیت نداشته باشد. اما این یک ویژگی کاملا استاندارد تا کنون با قیمت پایین است. از طرف دیگر، رابط کاربری سفارشی MIUI 12 می تواند شکاف ها را پر کند. ممکن است با مشکلاتی مانند نفخ نرم افزار، تاخیر در هنگام اجرا و غیره مواجه شوید. رابط سفارشی MIUI 12 به شما آزادی زیادی می دهد تا گوشی خود را مطابق با انتخاب خود مدیریت کنید.

ویژگی های داخلی در این محدوده بودجه درخشان هستند. زیر کاپوت یک چیپست 12 نانومتری مدیاتک هلیو G80 قرار دارد که تعریف استاندارد عملکرد بازی Lite را تعیین می کند. سرعت این پردازنده از 2×2.0 گیگاهرتز تا 6×1.8 گیگاهرتز است. با ماژول گرافیکی Mali-G52 MC2، استفاده از چنین گوشی در آینده دشوار خواهد بود. بهترین ترکیب از ویژگی ها، این گوشی را برای کاربرانی که به دنبال گوشی های مقرون به صرفه هستند، به گزینه ای شگفت انگیز تبدیل می کند.

تنها یک نوع وجود دارد که در این بودجه انجام می شود. به علاوه، این یک نعمت است که شما 4 و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت می کنید. دانلود برنامه های مهم همراه با برنامه های سیستمی چندان دردسرساز نیست و افزایش حافظه از طریق اسلات کارت microSD آسان تر است.

دوربین

تقاضا برای دوربین های با کیفیت بالا در چند سال گذشته افزایش یافته است. ممکن است هنگام استفاده از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی به دلیل استاندارد پایین آن ناامید شوید. گرفتن تصاویر واضح غیرممکن است. می توانید به جای شفافیت، نویز تصویر را انتظار داشته باشید. دوربین های اضافی 8 مگاپیکسلی فوق عریض، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق هستند. انتظار داشته باشید که مناظر زیبایی را از طریق لنز دریافت کنید. به طور کلی، شما اصلاً ناامید نخواهید شد زیرا یک دوربین چهارگانه با بودجه کم تهیه می کنید. اگر قیمت گوشی را در نظر بگیرید، یک گوشی درخشان خواهید داشت.

در حالی که محدودیت‌هایی وجود دارد، گرفتن تصاویر یا فیلم‌های تثبیت‌شده در حین حرکت دشوار خواهد بود زیرا ژیروسکوپ یا OIS وجود ندارد. داشتن یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی که در آن عکس های HDR مناسبی دریافت می کنید یک ویژگی ارزشمند است. هر دو دوربین می توانند ویدیوهای 1080p ضبط کنند. اگر بودجه کمی دارید، خرید این گوشی بهترین انتخاب برای هر کسی خواهد بود.

باتری و سایر مشخصات

باتری یکی از ویژگی های ارزشمند این گوشی است. این کار عملکرد گوشی را افزایش می دهد و می تواند یک روز کامل از باتری پشتیبان با یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی Li-Po ارائه دهد. با روشن بودن بهینه سازی باتری، باتری می تواند حداقل دو روز دوام بیاورد. علاوه بر این، یک شارژر سریع 18 واتی در جعبه وجود دارد که می تواند گوشی شما را در 2.5 ساعت شارژ کند.

شما همچنین یک خواننده اثر انگشت، رادیو FM بی سیم، شتاب سنج، حسگر مجاورت و قطب نما دارید. گوشی هوشمند Xiaomi Poco M2 Reloaded با قیمت تقریبی 120 دلار (حدود 4000 تا 4500 میلیون تومان) در بازار موجود است.

نکات مثبت

  • محافظ گوریلا گلس 3.
  • پوشش ضد آب.
  • صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS LCD Full HD.
  • رابط کاربری سفارشی در MIUI 12.
  • اسلات کارت micro SD اختصاصی.
  • دوربین چهارگانه در محدوده اقتصادی عرضه می شود.
  • رادیو بی سیم FM منحصر به فرد.
  • باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی.
  • پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی
  • قیمت مناسب.

نکات منفی

  • آخرین سیستم عامل اندروید وجود ندارد.
  • عملکرد متوسط.
  • برای بازی های سنگین مناسب نیست
  • مشکل گرمایش ممکن است در هنگام استفاده زیاد رخ دهد.
  • گزینه های ذخیره سازی واحد و رم.
  • کیفیت عکس و فیلم متوسط.
  • پورت شارژ USB Type-C 2.0 قدیمی.

نتیجه

از آنجایی که بودجه آن مقرون به صرفه است، Xiaomi Poco M2 Reloaded می تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد. اگر دقت کنید، آخرین سیستم عامل و دوربین چشمگیر را ندارد و برای نسل بعدی 5G آماده نیست. از سوی دیگر، یک باتری پشتیبان قدرتمند، یک پردازنده قدرتمند، یک طراحی مناسب و یک صفحه نمایش شگفت انگیز دریافت می کنید. دوربین اصلی خیلی شما را آزار نمی دهد زیرا در نور روز عکس های مناسبی می گیرد. اگر بودجه کمی دارید، خرید Poco M2 Reloaded اشکالی ندارد.

اگر به دنبال جایگزینی هستید و بودجه مشکلی ندارد، می توانید لیست گوشی های ارزان قیمت 5g ما را در اینجا بررسی کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی پوکو XIAOMI POCO M2 R حافظه 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی پوکو XIAOMI POCO M2 R حافظه 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت"، کلیک کنید.