نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت Xiaomi Redmi Note 10 Pro حافظه 128 گیگابایت و رام 8 گیگابایت (پک و رام چین)

بررسی تخصصی تلفن همراه شیائومی ردمی نوت 10 پرو، حافظه 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی (China Bundle و RAM)

دهمین نسل از سری Redmi Note پادشاه گوشی های مقرون به صرفه 6 ماه پیش عرضه شد. اما امروز ما به مدل Redmi Note 10 Pro از چین نگاه می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاوت این گوشی با نوت 9 پرو و ​​اینکه چه ویژگی هایی ارتقا یافته یا کاهش یافته اند، آشنا شوید.

توجه داشته باشید که نسخه چینی Redmi Note 10 Pro در دست ما و نسخه جهانی دو گوشی کاملا متفاوت هستند. آنها فقط نام یکسانی دارند اما ویژگی های کاملاً متفاوتی دارند.

طراحی

برخلاف Redmi Note 9 Pro، Note 10 Pro از نظر ظاهری تغییر قابل توجهی ندارد. طراحی حلقه فلزی روی دوربین و قاب سه بعدی در پشت، طرح هایی هستند که گوشی های پرچمدار شیائومی قبلا از آنها استفاده کرده بودند. بنابراین اولین باری که Redmi Note10 Pro را می بینید، تصور یک گوشی هوشمند ارزان قیمت 250 دلاری را به شما نمی دهد.

از نظر ظاهری جذاب‌تر از نوت 9 پرو به نظر می‌رسد، اما جنس قاب پشتی از شیشه به پلاستیک تغییر یافته است. بنابراین به نظر نمی رسد که شما انتظار دارید. همچنین بلندگوهای دوگانه، NFC و IR blaster و تشخیص اثر انگشت نیز مانند سری K40 بدون طراحی مقعر است و مانند یک دکمه پاور ساده به نظر می رسد. به طور کلی، من از طراحی نوت 10 پرو بسیار راضی هستم، در حالی که قاب پشتی و پلاستیکی بدنه سبک وزنی با وزن کمتر از 200 گرم را ایجاد می کند. اگر رنگ خاصی نمی خواهید، توصیه می کنیم نسخه سفید آن را خریداری کنید که دارای سه بعدی است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش Redmi Note 10 Pro این بار شگفتی های کوچکی دارد. این صفحه نمایش LCD 1080p 120 هرتزی مجهز به فناوری صفحه نمایش مشابه Mi 10T Pro — AdaptiveSync است که به طور هوشمند با نرخ فریم رسانه نمایش داده شده مطابقت دارد تا نرخ تازه سازی صفحه را تغییر دهد تا به یک اثر صرفه جویی در انرژی دست یابد. شیشه محافظ استفاده شده جدیدترین است. Corning Gorilla Victus.

این گلس معمولا فقط برای بهترین گوشی های پرچمدار در نظر گرفته شده است. مشکل معمول لبه های تیره در صفحه نمایش LCD در نوت 10 پرو جدی نیست. این صفحه نمایش علاوه بر اینکه لبه نمایشگر چندان صاف نیست، در رنج قیمتی خود بسیار عالی به حساب می آید.

سخت افزار و بازی

با توجه به کمبود جهانی تراشه ها، بسیاری از گوشی های رده پایین و میان رده برای اطمینان از عرضه کافی، شروع به استفاده از تراشه های مدیاتک کرده اند و Note 10 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. از Dimensity 1100 استفاده می کند و تفاوت اصلی در مقایسه با Dimensity 1200 این است که هسته بزرگ آندرکلاک شده است بنابراین خروجی گذرا ضعیف تر خواهد بود.

شما همچنین می توانید این را از طریق معیارهای مختلف مشاهده کنید. امتیاز 661116 در Antutu، 3981 در 3D Mark، 1777 در GFXBench OpenGL و 4652 در 1080P Manhattan 3.1 Offscreen. این نتایج کمی بدتر از Dimensity 1200 Redmi K40 Gaming Edition است. Redmi سیستم خنک کننده را بهبود بخشیده و Note 10 Pro را به موتور خطی محور X مجهز کرده است تا تجربه بازی را بهبود بخشد. گرافیک PUBG HDR تنها می تواند با حداکثر نرخ فریم 40 فریم بر ثانیه اجرا شود. بدون پشتیبانی از نرخ فریم 90 فریم در ثانیه. PUBG می تواند بدون مشکل با نرخ فریم نزدیک اجرا شود، اما Genshin Impact و Brightridge مشکل واقعی را آشکار می کنند.

Genshin Impact نه تنها روی حداکثر نرخ فریم 50 فریم در ثانیه قفل شده است، بلکه نمی تواند 50 فریم در ثانیه را نیز پشتیبانی کند. پس از نه دقیقه throttling، نرخ فریم بین 30 تا 40 فریم در ثانیه قفل می شود.

همین مشکل در Brightridge نیز مشاهده شد، اگرچه نوسانات آن کمی بیشتر از Genshin Impact بود. خوشبختانه با توجه به بدنه پلاستیکی و بالا نبودن عملکرد خروجی، دما در طول مدت بازی از 50 درجه سانتیگراد فراتر نرفت. در واقع، این نوع عملکرد بازی در حال حاضر برای یک گوشی 250 دلاری عالی است. اگر می خواهید بازی کنید، تا زمانی که می خواهید کمی کیفیت گرافیک را پایین بیاورید، معتقدم که می تواند یک تجربه بازی خوب ارائه دهد.

دوربین

سیستم دوربین سه گانه Note 10 Pro دارای یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. سیستم دوربین تقریباً مشابه K40 Gaming Edition است، به جز لنز و دیافراگم هیبریدی شیشه-پلاستیک. عکس هایی که می گیرند نیز تقریباً یکسان هستند. شما به سختی می توانید تفاوت بین آنها را تشخیص دهید، شاید گاهی اوقات K40 Gaming Edition محدوده دینامیکی بالاتری داشته باشد، اما اغلب اوقات تشخیص آن سخت است.

بنابراین من فقط نتیجه می‌گیرم: دوربین اصلی نسبت به رنج قیمتی متوسط ​​است و کنترل نور شب با حالت شب روشن عالی است.

لنز اولترا واید نیز متوسط ​​است و کیفیت تصویر در نور کم ضعیف است. لنز ماکرو کمی مفید است، می توانید با برش دادن دوربین اصلی به نتایج مشابهی برسید، اما این دوربین در نور کم تقریبا غیر قابل استفاده است. شکی نیست که کیفیت دوربین آن نسبت به نوت 9 پرو افت کرده است، بنابراین اگر دوست دارید عکس بگیرید، بهتر است در خرید این مدل تجدید نظر کنید.

بخش فیلمبرداری مانند K40 Gaming Edition است که دوربین اصلی تا 4K 30fps و لنز فوق عریض تا 1080P 30fps پشتیبانی می کند. همچنین می توانید کیفیت تصویر را از طریق ویدیو ببینید. اگر یک گوشی با ویدیوی عالی می خواهید، فقط یک گوشی با تراشه مدیاتک نخرید.

این بار تنظیمات JBL در Note 10 Pro نیز وجود دارد. شما می توانید تفاوت را با K40 Gaming Edition بشنوید.

عمر باتری و شارژ

یک سر شارژ 67 واتی در جعبه موجود است. درست است، نوت 10 پرو این بار از قدرت شارژ 67 واتی پشتیبانی می کند، همان قدرت شارژ نسخه بازی K40. سرعت شارژ نیز مشابه است و تنها در 10 دقیقه به 35 درصد، در 30 دقیقه به 79 درصد می رسد و برای شارژ کامل 44 دقیقه طول می کشد. ظرفیت باتری از 4820 میلی آمپر ساعت در نوت 9 پرو به 5000 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. نیم ساعت از Tiktok و نیم ساعت پخش ویدیوی 1080P هر کدام 6 درصد، PUBG 7 درصد، Genshin Impact حدود 12 درصد و Brightridge حدود 11 درصد استفاده می کنند. به نظر می رسد که Dimensity 1100 در واقع یک تراشه کارآمدتر است.

مطمئنم برای شما این سوال پیش آمده که آیا Redmi Note 10 Pro از خدمات گوگل موبایل پشتیبانی می کند یا خیر، اما متاسفانه آخرین نسخه هنوز از آن پشتیبانی نمی کند. با این حال، نسخه بازی K40 قبلاً پشتیبانی کامل از سرویس Google Mobile را در آخرین نسخه MIUI دریافت کرده است، بنابراین من معتقدم که Redmi همچنین به Note 10 Pro در آینده نزدیک اجازه استفاده از سرویس Google Mobile را خواهد داد. بنابراین کسانی که نوت 10 پرو را دوست دارند می توانند مدتی صبر کنند.

Redmi Note 10 Pro عمدتاً از نظر ظاهر، نمایشگر، عملکرد و قدرت شارژ ارتقا یافته است، در حالی که سیستم دوربین کاهش یافته است. اما قیمت ثابت باقی می ماند. فکر می‌کنم نوت 9 پرو و ​​نوت 10 پرو گزینه‌های متفاوت‌تری با قیمت یکسان هستند، کسانی که عملکرد و شارژ سریع‌تر می‌خواهند به سراغ نوت 10 پرو می‌روند، در حالی که کسانی که عکس‌ها و ویدیوهای بهتری می‌خواهند، نوت 9 پرو را ترجیح می‌دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت Xiaomi Redmi Note 10 Pro حافظه 128 گیگابایت و رام 8 گیگابایت (پک و رام چین)" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت Xiaomi Redmi Note 10 Pro حافظه 128 گیگابایت و رام 8 گیگابایت (پک و رام چین)"، کلیک کنید.