نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy S22+ 5G ظرفیت 128گیگابایت رام 8 گیگابایت

بررسی تخصصی Samsung Galaxy S22+ 5G, 128GB, 8GB RAM

تلفن همراه Samsung Galaxy S22+ 5G با 128 RAM 8 ممکن است این گوشی عالی باشد، اما گران‌ترین گوشی نیز هست، اما گلکسی اس 22 پلاس 1000 دلاری گوشی با مشخصات عالی برای همه است. سامسونگ به جای طراحی جدید برای گوشی پرچمدار خود، روی بهبود دوربین و حسگر لمسی تمرکز کرده است.

اما مانند هر سال از زمانی که این شرکت سری Ultra خود را در سال 2019 معرفی کرد، Galaxy S22+ در وسط بین سری S و Ultra قرار می‌گیرد، نه بهترین و نه ارزان‌ترین آن‌ها. با توجه به اینکه گلکسی اس 21 اولترا چقدر عالی بود، این مشکل سال گذشته بود. امسال که S22 Ultra در واقع نوت 22 است، S22+ به تنهایی بدون استفاده از قلم عملکرد خوبی دارد.

طراحی، سخت افزار، محتویات جعبه

در حالی که S21 Ultra و پس از آن نسخه 2022 از نظر طراحی در بهترین حالت خود قرار دارند، S22+ شبیه همتای سال 2021 خود است، البته با برخی بهبودهای قابل توجه که پوشیدن آن را در طول روز دلپذیرتر می کند. به طور کلی، لبه‌ها تیزتر و راحت‌تر به نظر می‌رسند و بسته به رنگ‌ها، برای تضاد با شیشه‌ی مات عقب، براق هستند.

صفحه نمایش مسطح 6.6 اینچی AMOLED همراه با قاب زاویه ای جدید باعث می شود که این گوشی بیشتر از هر دستگاه گلکسی موجود در بازار اخیراً آیفون به نظر برسد که این خود یک پیشرفت بزرگ است. اگرچه S22 Plus چند گرم سبک تر و کمی کوتاه تر از مدل قبلی خود است، اما هنوز هم بسیار زیباتر است.

همچنین خوش شانسی است که یکی از زیباترین صفحه نمایش هایی را که تا به حال روی گوشی دیده ایم، داریم. اگرچه به رزولوشن 1080p محدود شده است، اما من دائماً از وضوح و وضوح رنگ و متن تحت تأثیر قرار می‌گیرم و واضح است که ادعاهای سامسونگ در مورد بهبود حداکثر روشنایی درست است، اما روشنایی اضافی به صورت دستی قابل تنظیم است و قابل تغییر است. قابلیتی که همیشه به جز آفتابی ترین روزهای تابستان مورد نیاز است. پانل 120 هرتز آن فاقد استانداردهای LTPO مشابه گران قیمت تر خود است. یک اشکال بازاریابی اخیر نشان داد که این تلفن فقط می تواند از 48 هرتز به 120 هرتز برسد، نه 10 هرتز صرفه جویی در باتری که در ابتدا ادعا شده بود، اما با این وجود صفحه نمایش عالی است.

ما رنگ رزگلد S22+ را بررسی کردیم، اما هفت رنگ دیگر برای این مدل موجود است – چهار رنگ منحصر به فرد از جمله گرافیت. جنس فریم این مدل از آلومینیوم و پشت شیشه مات است، شاید برخی بگویند انتخاب رنگ‌های امسال سامسونگ زیباتر از گذشته شده است، اما فکر می‌کنم این شرکت از آزمایش رنگ‌های سفارشی خود چیزهای زیادی یاد گرفته است. نسخه Galaxy Z Flip 3. و به طور کلی گزینه های بیشتری را ارائه می دهد. به هر حال، اکثر مردم همه گوشی ها را با یک قاب اندازه گیری می کنند.

جالب اینجاست که امسال سامسونگ تصمیم گرفت تنها قسمت داخلی گوشی موبایل را آپدیت کند. ارتقاء سالانه گوشی معمولاً با تغییرات عمده ای هم از نظر طراحی بدنه و هم از نظر مشخصات داخلی همراه است. سنسور اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام بدون تغییر نسبت به سنسور سری S21 در این مدل جدید است که مسلماً از نسل اول گلکسی S10s و 20s بسیار بهتر بود. دوربین های جلو و فوق عریض نیز بدون تغییر هستند، اما دوربین اصلی و تله عقب به طرز چشمگیری تغییر کرده اند که البته غیرضروری است. بدیهی است که گوشی‌های امسال از سیلیکون جدیدتری در نسل اول اسنپدراگون 8 استفاده می‌کنند، اما آزمایش‌های اولیه (و چند معیار دیگر) نشان می‌دهد که بیشتر پیشرفت‌ها در پردازنده گوشی است که در طول سال گذشته تنها ارتقاء جزئی داشته است. اسنپدراگون 888.

شاید قابل‌توجه‌ترین پیشرفت‌های سخت‌افزار داخلی فقط برای انواع خاصی از افراد مهم باشد: موتور لمسی به‌روزرسانی گسترده‌ای را نسبت به سری S21 دریافت کرده است، که به اعتقاد من بهترین تجربه لمسی اندروید را امروز ارائه می‌کند (و شامل جدیدترین‌های ال‌جی می‌شود). سامسونگ یک موتور خطی محور x با کیفیت بالا را در Note 20 Ultra قرار داده است، اما در S21+ و S21 Ultra، این قطعه با کیفیت پایین‌تری است که از سری S20 مجددا استفاده می‌شود. همچنین ناحیه را به بالای گوشی منتقل کرد و در هنگام تایپ و انجام کارهای تکراری دیگر، لمس آن با دقت کمتری انجام شد. با سری S22 – در واقع هر سه گوشی – سامسونگ از یک موتور خطی محور x بهبود یافته که در قسمت پایین بدنه بلندگو تعبیه شده است، استفاده می‌کند که رزونانس را جدا می‌کند و خروجی‌های دقیق‌تری را امکان‌پذیر می‌کند. با این حال، این به قیمت قدرت تمام می شود: در مقایسه با S21 Ultra و Pixel 6 Pro، حداکثر قدرت لرزش S22 بسیار پایین است و من قبلاً از چندین نفر که با تلفن مشکل دارند شنیده ام که این احساس را به شما می دهد. یک گوشی در حال لرزش جیب یا کیف، البته من چنین مشکلی نداشتم.

ارتقای عجیب بعدی این است که مودم X65 در اسنپدراگون 8 نسل 1 از باندهای 5G بیشتر، تعداد قابل توجهی از باندهای انباشته شده 5G پشتیبانی می کند و شاید مهمتر از همه برای مردم مناطق روستایی، حفظ سیگنال بسیار قوی تر برای تماس های قطع شده کمتر است. در آزمایش خود متوجه شدم که کیفیت سیگنال به طور مداوم در LTE و 5G عالی است، اگرچه نتوانستم از قابلیت های پیشرفته 5G استفاده کامل کنم زیرا در یک کشور محدود هستم.

نرم افزار، عملکرد و باتری

گلکسی اس 22 پلاس اولین تلفنی است که من با تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده کرده‌ام، اما تشخیص تفاوت عملکرد بین آن و گلکسی اس 21 اولترای مجهز به اسنپدراگون 888 قبل از آن واقعاً دشوار است. سامسونگ تغییرات ظریفی را در One UI 4.1 ایجاد کرده است که تجربه را به روش های جزئی اما سرگرم کننده بهبود می بخشد. من به خصوص ویجت های هوشمند جدید را دوست دارم، به خصوص اگر از یک دستگاه سامسونگ با One UI 3 یا 4 (بر اساس اندروید) استفاده کرده باشید.

ما تمایل داریم که بنچمارک را به سایت‌های دیگر بسپاریم، اما می‌خواستم ببینم آیا می‌توانم تایید کنم که با توجه به مصرف انرژی نسبتاً بالای Adreno 730 ارتقا یافته، پس از جلسات طولانی بازی، این امر منجر به کاهش فشار می‌شود، و در اینجا نیز چنین است. as and slow پس از 30 دقیقه بازی Call of Duty، گوشی من گرم بود اما ناراحت کننده نبود، و حتی در بالاترین تنظیمات گرافیکی، تأثیر زیادی روی نرخ فریم مشاهده نکردم. در مقایسه با پردازنده های پرچمدار قبلی اسنپدراگون، این مدل بهتر است و احتمالاً به این دلیل است که GPU در ابتدا از قدرت بیشتری استفاده می کند.

افزایش مصرف انرژی، هم در قسمت CPU و هم GPU، به علاوه کاهش متوسط ​​6 درصدی در اندازه باتری، منجر به کاهش عمر باتری S22+ در مقایسه با نسل قبلی خود می شود. باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی آن مطمئناً برای استفاده معمولی شما در طول روز کافی است، اما در طول آزمایش چندین بار نزدیک بود که قبل از خواب تلفن را خالی کنم.

خبر خوب این است که این گوشی از همان شارژر مبتنی بر PPS 45 واتی مانند S22 Ultra گران‌تر پشتیبانی می‌کند. سامسونگ شارژ 25 واتی قدیمی خود را در S22 کوچکتر احتمالاً به دلایل گرما رها کرده است که ظاهراً منجر به شارژ سریعتر می شود. خبر بد این است که مزیت آن نسبت به شارژر 25 واتی بسیار ناچیز است، به خصوص زمانی که مدت زمان خاموش شدن آن را از 100 درصد مقایسه کنید. روشی که سیستم های شارژ مدرن کار می کنند این است که بیشترین توان را در زمانی که باتری خالی است ارائه می کنند، به این معنی که در عرض 23 دقیقه به 50 درصد می رسید، اما در یک ساعت 0-100 درصد – این مقدار از شارژر PPS 45 وات گرفته شده است. در مقایسه با یک شارژر 25 واتی PPS، اعداد تقریباً یکسان هستند و با یک ولت متر متصل به تلفن برای اندازه‌گیری جریان، واضح است که چرا: تلفن در اوج قدرت بیش از 25 وات نمی‌کشد.

دوربین ها

گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس دارای دوربین های مشابهی هستند و بسیار متفاوت از مدل های قبلی خود هستند. اگر ترجیح می دهید

این سنسور با اندازه 1/1.56 اینچ، بزرگترین حسگر موجود در یک گوشی غیر اولترا سامسونگ است و در ترکیب با لنز f/1.8 و بهبودهای پس از پردازش، تقریباً در همه شرایط روشنایی از نتایج راضی هستیم.

سنسور بزرگتر جزئیات زیادی را ثبت می کند و طبق معمول پردازش رنگ سامسونگ روی بیش از حد اشباع شده تنظیم شده است که من صادقانه از طرفداران آن هستم. افزایش عرض سنسور همچنین بوکه طبیعی بیشتری را به عکس‌های گرفته شده با عمق میدان کم اضافه می‌کند، اگرچه اگر به سوژه نزدیک باشید، اعوجاج قابل توجهی در گوشه‌ها مشاهده می‌شود. سامسونگ همچنین عملکرد خود را در نور کم بهبود بخشیده است، و من نتایج بهتری از سنسور 50 مگاپیکسلی S22+ نسبت به S21 Ultra بزرگتر سال گذشته گرفتم که احتمالاً به دلیل حالت Adaptive Pixel جدید این شرکت است که داده ها را از یک عکس می گیرد و یک تصویر کامل را جمع آوری می کند. .

با این حال، یکی از زمینه‌هایی که من همچنان از دوربین‌های سامسونگ ناامید هستم، نحوه برخورد و پردازش آن‌ها با افراد، به‌ویژه چهره‌ها است. وقتی از دوربین اصلی استفاده می‌کنم، جلوه صاف‌کننده جزئیاتی مانند کک‌ومک، موهای صورت و سایر عیوب طبیعی را نشان می‌دهد که باید بتوانم آنها را به صورت دستی در پس از تولید پاک کنم. اگرچه این شرکت مجبور شد چنین جلوه هایی را از دوربین سلفی خود حذف کند، که در اینجا تأثیر بسیار خوبی دارد. هنوز در سال 2022، عکس‌های چهره‌ها را پردازش می‌کند. برخی ممکن است استدلال کنند که این یک انتخاب سبک است. همچنین به نظر می‌رسد سامسونگ چهره‌ها را متفاوت از Google نورپردازی می‌کند، و اغلب تصمیم می‌گیرد که تمام صورت را به‌طور مصنوعی نورپردازی کند و در معرض نوردهی بیش از حد قسمت‌هایی از آن در سایه قرار گیرد، همانطور که در مثال‌ها مشاهده می‌کنید.

با مقایسه گلکسی اس 22 پلاس با اس 21 اولترا، که از سنسور 108 مگاپیکسلی بزرگتر سامسونگ استفاده می کند، نتایج تقریباً یکسان به نظر می رسند که گواهی بر ثبات پردازش این شرکت است. نتایج همچنین در مقایسه با سنسور 50 مگاپیکسلی پیکسل 6 بسیار خوب است، اگرچه من نتایج کنتراست‌تر از تلفن Google را ترجیح می‌دهم. همچنین واضح است که لنز تله فوتو Pixel 6 Pro که فاصله کانونی طولانی‌تر و مفیدتری دارد، لنز بسیار واضح‌تری دارد که جزئیات بسیار بیشتری را نشان می‌دهد.

دوربین فوق عریض مانند جلو از سخت افزاری مشابه S21+ استفاده می کند که اصلا بد نیست. هر دو دوربین عکس‌های عالی، واضح و اجتماعی می‌گیرند که فقط زمانی از هم می‌پاشند که خیلی دقیق نگاه کنید.

متأسفانه، سامسونگ در استفاده از سنسورهای بزرگتر برای صاف کردن تاری حرکت سوژه، حتی بیشتر از اپل و گوگل عقب مانده است. گوگل حتی Pixel 6 را با قابلیتی به نام Face Unblur راه اندازی کرد که من آن را «حالت والدین» می نامم، زیرا به خوبی عمل می کند تا چهره دختر جوانم را در حین حرکت در اطراف قاب به بدنش متصل نگه دارد. من چند عکس گرفتم که در گوشی دیگری سرعت شاتر را به اندازه کافی افزایش می داد تا تاری حرکت را جبران کند، اما در S22، مانند همه گوشی های گلکسی قبل از آن، همه چیز تار باقی ماند.

این توصیف کاملی از تجربه عکاسی با این دوربین نیست، زیرا در اکثر موارد دوربین اصلی تقریباً در تمام شرایط نوری عکس‌های عالی می‌گیرد. حتی زوم اپتیکال 3 برابر نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. سامسونگ سنسور 64 مگاپیکسلی را که به طور پیش‌فرض عرضه می‌شود با یک سنسور سنتی 10 مگاپیکسلی با لنز 70 میلی‌متری جایگزین کرده است و تأثیر آن بسیار کم است، زیرا سنسور فقط به دلیل اندازه کوچک آن فعال می‌شود. در نور خوب و کم، دوربین به سنسور اصلی بزرگتر 50 مگاپیکسلی می رسد که نتایج بسیار مشابهی را ارائه می دهد.

در بخش نور کم، بهبودهای S22 Plus به راحتی قابل تشخیص است. ترکیب داده‌های ذخیره‌شده با جزئیات یک عکس کامل 50 مگاپیکسلی باعث می‌شود که عکس‌های شبانه تمیزتر و روشن‌تر با نویز کمتر نسبت به گوشی‌های سامسونگ سال گذشته داشته باشید. +S22 به خوبی پیکسل 6 پرو یا آیفون 13 پرو نیست.

از یک پیکسل، تجربه دوربین متفاوت است. من نگران چیزهای مختلف بودم. برای مثال، می‌دانستم که عکسبرداری در +S22 منجر به خروجی 4K با کیفیت بهتر و روان‌تر می‌شود، اما همچنین می‌دانستم که عکس‌های خوبی از دویدن دخترم در اتاق نشیمن ما نخواهم گرفت. من این را بدیهی می‌دانستم که می‌توانم تنظیمات را به دلخواه در حالت Pro S22 تغییر دهم، اما همچنین متوجه شدم که پردازش پس از سامسونگ، اگرچه بهتر از همیشه است، هنوز به سطح گوگل نزدیک نیست. پیکسل 6 دوربین بهتری است، آن را فراموش کنید و همیشه خواهد بود. گلکسی اس 22 ابزار بهتری برای تلاش برای بهترین استفاده از عکس یا ویدیو است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy S22+ 5G ظرفیت 128گیگابایت رام 8 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy S22+ 5G ظرفیت 128گیگابایت رام 8 گیگابایت"، کلیک کنید.