نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy A53 5G ظرفیت 128 گیگابایت رام 6 گیگابایت

بررسی تخصصی تلفن همراه سامسونگ گلکسی A53 5G، ظرفیت 128 گیگابایت، رم 6 گیگابایت

سامسونگ گلکسی A53 5G یک گوشی میان رده است که امسال باید از کار بیفتد و فروش خوبی نداشته باشد، اما چیپست Exynos 1280 آن را متوقف می کند.

آیا باید گلکسی A53 5G بخرم؟

نکات مثبت

(list_positive)

  • طراحی شیک
  • صفحه نمایش عالی
  • دوربین های چشمگیر
  • پشتیبانی نرم افزاری عالی

(/list_positive)

نکات منفی

(لیست_منفی)

  • عملکرد بسیار کند
  • بارگذاری آهسته
  • بدون شارژر

(/list_negative)

نظر ما

گلکسی A53 یک گوشی میان رده درخشان با نمایشگر عالی، دوربین عالی و پشتیبانی نرم افزاری است. اما از یک نقص عمده رنج می برد: عملکرد ضعیف. با این قیمت، یک گوشی نباید اینقدر کند باشد که توصیه به خرید A53 را سخت می کند.

بررسی کامل Samsung Galaxy A53 5G

بازی گوشی های میان رده سامسونگ در طول تاریخ بسیار ضعیف بوده است. صادقانه بگویم، اپل هم این کار را نمی کند.

وقتی برای اولین بار گلکسی A53 را دیدم، امیدوار بودم که سامسونگ توجه کرده باشد و تعادلی از مشخصات، ویژگی‌ها و طراحی شیک ارائه دهد که نه تنها بر آخرین آیفون SE اپل برتری دارد، بلکه می‌تواند واقعاً با بهترین‌های شیائومی Oppo و Honor رقابت کند.

من بدم نمی آید که دست هایم را بالا ببرم و اعتراف کنم که اشتباه کردم. خوب، تا حدودی، من فکر می کنم گلکسی A53 گوشی بهتری نسبت به SE اپل است و چیزهای زیادی در مورد آن وجود دارد که دوست دارم: طراحی عالی، پشتیبانی از نرم افزار عالی، مقاومت در برابر آب و دوربین های قوی.

اما من از عملکرد بسیار ناامیدکننده که در واقع بدتر از نسل قبلی خود، گلکسی A52s است، ناامید هستم.

طراحی و ساخت

  • طراحی ساده و در عین حال جذاب
  • طیف رنگی
  • IP67 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب

یکی از بهترین چیزهای گلکسی A53 طراحی آن است. اکثر گوشی‌های میان‌رده یا معمولی یا کاملاً زشت به نظر می‌رسند، اما سامسونگ تمام تلاش خود را کرده است تا آن را جزئی جلوه دهد.

این محصول در رنگ های مشکی، سفید، هلویی و آبی موجود است، این محصول از پلاستیک ساخته شده است اما سعی نمی کند آن را پنهان کند. در عوض، سامسونگ از مواد روکش مات صاف استفاده می‌کند که منحنی‌هایی را برای قرار دادن ماژول دوربین عقب ایجاد می‌کند – ویژگی طراحی که قبلاً در Oppo Find X5 Pro دیده شده بود.

در جلو، صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی با یک قاب مشکی نازک احاطه شده است – اما نه خیلی نازک، تنها با یک دوربین سلفی کوچک در مرکز صفحه نمایش.

یکی از منحصر به فردترین ویژگی های A53 با توجه به قیمت آن، استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. این سطحی از محافظت است که حتی همه گوشی های پرچمدار آن را تضمین نمی کنند و با این قیمت بسیار نادر می توان گوشی ای با این ویژگی پیدا کرد. اگر می‌خواهید خیالتان راحت باشد که وقتی با گوشی خود در حمام هستید، گوشی شما خیس نشود، این یکی از معدود گوشی‌های اندرویدی است که آن را ارائه می‌دهد.

و در حالی که پشت گوشی پلاستیکی است، صفحه نمایش توسط گوریلا گلس 5 محافظت می شود که می تواند یک لایه امنیتی در برابر افتادن و خط و خش اضافه کند.

به طور کلی، طراحی در اینجا ساده به نظر می رسد، اما آنقدرها هم ساده نیست. این دستگاه کم اهمیت و جذاب است، با دقت ساخته شده است تا مانند یک دستگاه بسیار عالی به نظر برسد، البته با شرایط خاص خود.

صدا و صفحه نمایش

  • صفحه نمایش 6.5 اینچی AMOLED
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • بلندگوهای استریو

با حرکت به سمت صفحه نمایش گوشی، اخبار هنوز خوب است. این پنل 6.5 اینچی Full HD+ ممکن است برای برخی از سلیقه ها کمی بزرگ باشد، اگرچه این روزها واقعاً اندازه مناسبی برای اندروید است.

چیزی که رایج نیست استفاده از پنل AMOLED 120 هرتزی است. مانند رتبه IP، این نسبت به قیمت بی سابقه نیست، اما قطعا غیرعادی است و صفحه نمایش A53 را در بالاترین حد خود قرار می دهد.

این یک صفحه نمایش روشن و جذاب با طیف رنگی عالی و اسکرول صاف است. به لطف فناوری AMOLED مورد استفاده، یک اسکنر اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر قرار گرفته است – که با لمس ملایم بسیار خوب کار می کند.

صدا نیز چشمگیر است و صدای استریو از بلندگوهای همراه ارائه می شود. این یکی دیگر از ویژگی‌های عجیب و غریب قیمت است و در کنار نمایشگر، A53 را به گزینه‌ای وسوسه‌انگیز برای افرادی که فیلم تماشا می‌کنند یا با گوشی خود بازی می‌کنند تبدیل می‌کند.

البته، جک هدفون وجود ندارد، اما هر دو هدفون USB-C و بی سیم پشتیبانی می شوند.

مشخصات و عملکرد

  • تراشه اگزینوس 1280 خود سامسونگ
  • به آرامی، آهسته و اغلب یخ می زند
  • پشتیبانی از 5G

خط آخر: من نمی توانم به اندازه کافی چیزهای خوبی در مورد عملکرد گلکسی A53 بگویم.

در حالی که A52 و A52s سال گذشته از تراشه های میان رده اسنپدراگون 7 کوالکام استفاده می کردند، برای A53 سامسونگ ترجیح داد از چیپست جدید Exynos 1280 استفاده کند.

این ایده خوبی نبود

دوربین

  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی چشمگیر
  • عالی و کلان
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی عالی

سامسونگ تنظیمات دوربین را اساساً بدون تغییر نسبت به A52 و A52s رها کرده است، اگرچه با توجه به اینکه بسیاری از عکاسی های مدرن گوشی هوشمند به صورت محاسباتی انجام می شود، تغییر در چیپست ممکن است همچنان بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد.

هر چند دلیل واقعی برای نگرانی وجود ندارد. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی می تواند در نور خوب عکس های بسیار روشن و شفافی بگیرد و به لطف دیافراگم عریض f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال، در شرایط کم نور عملکرد خوبی دارد و جزئیات و کنتراست را به خوبی حفظ می کند.

وقتی هوا واقعا تاریک می شود، کیفیت تصویر قطعا افت می کند، و اینجاست که گوشی های پرچمدار خود را از مجموعه جدا می کنند. اما من تعجب می کنم اگر گوشی های زیادی را با این قیمت ببینم که بسیار بهتر از A53 هستند.

سه سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی در کنار آن قرار دارند: یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض، یک سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی. دومی فقط به عکس های پرتره کمک می کند، در حالی که دو مورد اول ناگزیر موقعیتی هستند، اما آنها بد عمل نمی کنند. به طور خاص، فوق عریض عکس‌های واضح‌تر و رنگارنگ‌تری نسبت به آنچه که از رقبا انتظار داشتم می‌گیرد، اگرچه در مقایسه با دوربین اصلی افت قطعی جزئیات وجود دارد.

در جلو، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی یک ویژگی شگفت انگیز است. سلفی با جزئیات زیاد و طیف رنگی عالی، حتی در نورپردازی چالش برانگیز. من عکس های سلفی بدتری با دو برابر قیمت گوشی گرفته ام و دوربین یک نقطه قوت واقعی برای گوشی است.

در مورد فیلم‌برداری، می‌توانید تا 4K@30fps از دوربین جلو یا عقب فیلم‌برداری کنید، و OIS در لنز عقب، هنگام عکاسی از دوربین اصلی، همه چیز را خوب و ثابت نگه می‌دارد.

باتری و شارژر

  • باتری بیش از یک روز
  • شارژ سیمی آهسته 25 واتی
  • بدون شارژر

با باتری سخاوتمندانه 5000 میلی آمپر ساعتی، A53 با عمر باتری تمیز خود را تحت تاثیر قرار می دهد. من متوجه شدم که تلفن به راحتی یک روز کامل دوام می آورد و کاربران سبک احتمالاً می توانند تا دو روز دوام بیاورند.

در مورد من، متوجه شدم زمانی که به رختخواب می رفتم، باتری تلفن اغلب بیش از 50٪ بود و از ماندن چند ساعتی در روز روی صفحه نمایش خوشحال بود.

شارژ کمتر هیجان انگیز است، اما این موضوع در مورد گران ترین گوشی های سامسونگ و همچنین این گوشی صادق است.

شارژ سیمی به 25 وات محدود شده است – با استانداردهای مدرن اندروید بسیار کند است، حتی در میان گوشی های ارزان قیمت. سامسونگ همچنین شارژر همراه گوشی ندارد، بنابراین باید شارژر خود را بخرید. با استفاده از یک شارژر 65 واتی شخص ثالث (بسیار راحت‌تر از حداکثر سرعت تلفن)، پس از 30 دقیقه شارژ، فقط 26 درصد شارژ را مدیریت کردم، به این معنی که در بیشتر مواقع باید یک شبه شارژ شود.

شارژ بی سیم به هیچ وجه پشتیبانی نمی شود. این برای قیمت معمولی است، اما با توجه به اینکه این یکی از زمینه‌هایی است که iPhone SE در آن برتری دارد، شایان ذکر است.

نرم افزار و به روز رسانی

  • اندروید 12 با One UI 4.1
  • چهار سال به روز رسانی اندروید وعده داده شده است

بیایید با یک نکته مهم پایان دهیم – و دلیل اصلی انتخاب این گوشی نسبت به A52s قبلی.

گلکسی A53 با اندروید 12، آخرین نسخه سیستم عامل گوگل، با رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ در بالای صفحه عرضه می شود.

کنترل‌های حریم خصوصی به‌روزرسانی‌شده Google – از جمله نمادها و هشدارها هنگام روشن بودن میکروفون و دوربین – را به همراه اجرای Material You توسط سامسونگ دریافت خواهید کرد که پالت‌های رنگی رابط کاربری را از کاغذدیواری شما بیرون می‌کشد.

البته من نگرانم که نرم افزار واقعا عاملی برای عملکرد متوسط ​​گوشی باشد. رابط کاربری سنگین سامسونگ گاهی اوقات می تواند حتی در دستگاه های پیشرفته کند باشد، و کندی پیمایش گوشی و باز کردن برنامه ها را می توان تا حدی با لایه نرم افزار One UI توضیح داد.

حداقل این بدان معناست که اوضاع می تواند بهتر شود. سامسونگ وعده داده است که A53 چهار به روز رسانی نسخه اندروید – از اندروید 13 (با One UI 5) تا 16 را به همراه وصله های امنیتی سال پنجم دریافت خواهد کرد. این همان وعده به‌روزرسانی است که برای گران‌ترین گوشی‌هایش می‌دهد و برای اندروید با این قیمت بی‌سابقه است. در واقع، این ضمانت بهتری برای پشتیبانی از نرم افزار نسبت به سایرین به جز اپل است.

اگر به دنبال گوشی مقرون به صرفه ای هستید که عمر طولانی داشته باشد، A53 را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند. تنها خطر این است که برخی از این به‌روزرسانی‌ها در نهایت منجر به عملکرد ضعیف‌تر شوند – اگرچه این یک قمار است، زیرا سامسونگ می‌تواند به راحتی از وصله‌ها برای تغییر دادن گوشی و بهبود عملکرد آن استفاده کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy A53 5G ظرفیت 128 گیگابایت رام 6 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ Samsung Galaxy A53 5G ظرفیت 128 گیگابایت رام 6 گیگابایت"، کلیک کنید.