نقد و بررسی گوشی موبایل ایفون 12 پرو iPhone 12 Pro ظرفیت 512 گیگابایت

بررسی تخصصی گوشی موبایل آیفون 12 پرو 512 گیگابایتی

آیفون 12 پرو

اپل آیفون 12 پرو، بهترین مدل آیفون تا به امروز را در رویداد 13 اکتبر 2020 معرفی کرد. آیفون 12 پرو با اندازه صفحه نمایش جدید 6.1 اینچی، فناوری جدید محافظت از صفحه نمایش، طراحی گوشه ویژه و دوربین اسکنر پیشرفته LiDAR، با بهترین قیمت در فروشگاه های اینترنتی.

طراحی آیفون 12 پرو

اپل با تغییر طراحی خود در سری آیفون 12، دوباره به طراحی مدل های آیفون 4 و آیفون 5 اشاره می کند. آب تا عمق 6 متری در 30 دقیقه با گواهی IP68 آن. این گوشی که رنگ‌های آبی، طلایی، گرافیت و نقره‌ای را ارائه می‌کند، 7.4 میلی‌متر ضخامت و 189 گرم وزن دارد. اگر گوشی کوچکتری می خواهید، می توانید مدل 5.4 اینچی آیفون 12 مینی را بررسی کنید.

بهترین صفحه نمایش آیفون تاکنون

آیفون 12 پرو این گوشی با صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED ساخته شده است. این نمایشگر که اپل آن را نمایشگر Super Retina XDR می نامد، دارای رزولوشن 2532 در 1170 پیکسل با تراکم 460 پیکسل در هر اینچ است. نسبت کنتراست صفحه نمایش که شامل پشتیبانی HDR و Dolby Vision نیز می شود، 2000000:1 است.

سطح روشنایی 800 نیت است، صفحه نمایش آیفون 12 پرو می تواند به حداکثر روشنایی 1200 نیت برای محتوای HDR برسد. قابل توجه ترین پیشرفت صفحه نمایش ظاهر محافظ است. این پوشش سخت سرامیکی که اپل آن را Ceramic Shield می نامد، صفحه نمایش گوشی را چهار برابر بیشتر در برابر ضربه و خط و خش مقاوم می کند.

آیفون 12 پرو با پردازنده‌اش، فراتر از محدودیت‌ها

با 6 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت فضای ذخیره سازی، آیفون 12 پرو از تراشه A14 Bionic، آخرین نسل از چیپست اپل استفاده می کند. این پردازنده با فناوری 5 نانومتری تولید شده و دارای 11.8 میلیارد ترانزیستور است. بنابراین، عملکرد تا 50٪ بالاتر از سایر تراشه های تلفن هوشمند خواهد بود، A14 Bionic نیز از نظر بازده انرژی شارژ کمتری مصرف می کند.

A14 Bionic دارای یک پردازنده 6 هسته ای، دو هسته برای پردازش با عملکرد بالا و چهار هسته برای پردازش عادی است. در بخش گرافیکی، یک GPU 4 هسته ای سفارشی ارائه شده است. چیپست A14 Bionic همچنین دارای موتور شبکه عصبی نسل بعدی 16 هسته ای برای عملیات هوش مصنوعی است. این واحد پردازش عصبی که قادر به انجام ۱۱ تریلیون عملیات در ثانیه است، نوید پردازش ۲ برابر سریع‌تر و ۱۰ برابر عملکرد محاسباتی سریع‌تر را می‌دهد. علاوه بر پردازشگر تصویر جدید، از فیلمبرداری 4K HDR Dolby Vision نیز پشتیبانی می کند.

بهترین دوربین تلفن همراه در آیفون 12 پرو

آیفون 12 پرو دارای بسیاری از ویژگی های دوربین پیشرفته است. ماژول دوربین سه گانه است که شامل دوربین اصلی + دوربین فوق عریض + دوربین تله فوتو است که همگی 12 مگاپیکسلی هستند. علاوه بر این دوربین ها، آیفون 12 پرو دارای اسکنر LiDAR نیز می باشد.

برای اولین بار در صنعت تلفن همراه، این سنسور مانند رادار عمل می کند و از پالس های لیزری برای اندازه گیری فاصله تا یک جسم یا سطح استفاده می کند. حسگر LiDAR که مخفف عبارت Laser Imaging Detection and Ranging است، به جای امواج رادیویی از نور – پالس های لیزری – استفاده می کند. پرتوهای لیزر را به جسم یا سطحی که قرار است فاصله آن اندازه گیری شود می فرستد و تفاوت زمان ارسال این پرتوها با زمان انعکاس روی جسم و بازگشت آن به منبع را محاسبه می کند و می تواند فاصله را اندازه گیری کند.

به عبارت دیگر، اسکنر LiDAR که داده های مکانی و محیطی را که در آن قرار دارد جمع آوری می کند، یک نقشه سه بعدی از محیط ایجاد می کند. با کمک (AR)، آیفون 12 پرو می‌تواند اتاق شما را به یک جنگل بارانی واقعی تبدیل کند یا به شما نشان دهد که کفش‌های ورزشی جدیدتان چگونه روی پاهایتان قرار می‌گیرند.

در عین حال، این اسکنر که عملکرد حالت شب را بهبود می بخشد، به آیفون 12 پرو اجازه می دهد در نور کم تا 6 برابر سریعتر فوکوس کند. با این حال، اکنون همه دوربین ها از حالت شب پشتیبانی می کنند، از جمله دوربین Safi. دوربین آیفون 12 پرو می تواند 60 فریم در ثانیه با وضوح 4K ضبط کند و با پشتیبانی از Dolby Vision می تواند ویدیوهای HDR ضبط کند.

باتری کمی کوچکتر است، اما می توانید آن را برای یک روز کامل شارژ کنید

اگرچه اپل در حین ارائه هیچ توضیحی ارائه نکرد، اما ظرفیت باتری آیفون 12 پرو 2815 میلی آمپر ساعت بود. اگرچه این مقدار 231 میلی آمپر ساعتی کمتر از ظرفیت باتری آیفون 11 پرو است، اما طبق داده های اعلام شده از سوی اپل، تغییری در زمان باتری ایجاد نشده است.

بنابراین هر دو گوشی 17 ساعت پخش فیلم، 11 ساعت پخش جریانی و 65 ساعت پخش موسیقی را ارائه می دهند. آیفون 12 پرو ظرفیت باتری کمتری نسبت به آیفون 11 پرو دارد، اما کارایی ارائه شده در مصرف انرژی توسط تراشه A14 Bionic این تفاوت را جبران می کند.

اتصالات سریع و 5G

آیفون 12 پرو با نسل جدید فناوری ارتباطی 5G خود سرعت بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در مورد اتصال تلفن همراه، سرعت دانلود تا 4 گیگابایت و سرعت آپلود تا 200 مگابیت در ثانیه ارائه شده است. اپل از ویژگی هایی به نام «داده های هوشمند» برای جلوگیری از تأثیرات منفی بر عمر باتری در فناوری 5G استفاده می کند. به این ترتیب، آیفون 12 پرو می تواند در صورت نیاز به طور خودکار بین اتصالات 4G و 5G سوئیچ کند. از دیگر ویژگی های اتصال آیفون 12 پرو می توان به وای فای 6، پهنای باند بالا، بلوتوث 5.0 و NFC اشاره کرد.

ارزان ترین قیمت آیفون 12 پرو در فروشگاه های اینترنتی

قیمت خرید آیفون 12 پرو در خارج از کشور از 999 دلار شروع می شود. قیمت ها با توجه به گزینه های حافظه 128، 256 و 512 گیگابایتی متفاوت است، البته ارزان ترین قیمت آیفون 12 پرو در ایران را می توانید در فروشگاه های اینترنتی بیابید!

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل ایفون 12 پرو iPhone 12 Pro ظرفیت 512 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل ایفون 12 پرو iPhone 12 Pro ظرفیت 512 گیگابایت"، کلیک کنید.