نقد و بررسی گوشی موبایل اوپو مدل OPPO A98 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت

بررسی Oppo A98 5G: یک مدل میان رده خوش ظاهر

خوشبختانه، اوپو گوشی‌هایی را برای همه رنج‌های قیمتی ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با هر بودجه‌ای محصولی را پیدا کنید.

اگرچه ممکن است با تعاریف اوپو از میان رده و پایین رده که بر اساس تورم تنظیم شده موافق نباشید، می توانید گوشی هایی را بر اساس قیمت پیدا کنید. اوپو ادعا می کند که A98 5G یک گوشی هوشمند میان رده است، اما با قیمت 649 دلار، این ادعا ممکن است کمی اغراق آمیز باشد.

طراحی: زیبا و راحت

اوپو همیشه در ساخت گوشی های زیبا پیشرو بوده است و A98 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست. قاب پشتی دستگاه با رنگ آبی مات «رویایی» پوشانده شده است که در نور کمی درخشش دارد. لبه های دستگاه کمی خمیده است که در دست گرفتن آن بسیار راحت است.

بر روی قاب عقب، همانطور که انتظار می رفت، برآمدگی دوربین دیده می شود. اگرچه لنزهای دوربین بسیار بزرگ به نظر می رسند، اما اندازه استانداردی دارند (اما همچنان کیفیت مناسبی ارائه می دهند).

دکمه پاور، که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می کند، در سمت راست دستگاه قرار دارد، این ویژگی در بسیاری از دستگاه های میان رده Oppo دیده می شود (با عرض پوزش Oppo، قیمت 649 دلاری برای برخی جذاب است، اما هنوز هم کم است. کلاس، به نظر من، نمی تواند). دکمه های افزایش و کاهش صدا در جلوی دستگاه قرار دارند.

در جلوی A98 یک صفحه نمایش 6.72 اینچی 120 هرتزی وجود دارد که صاف و گاهی روشن است. مشکلی که من با آن برخورد کردم تنظیم خودکار روشنایی صفحه بود که خیلی تاریک بود. شاید Oppo این تنظیم را برای صرفه جویی در باتری کاهش داده است، اما هر چقدر که من به صورت دستی روشنایی را تنظیم کردم، تنظیم خودکار آن را به سطح بسیار تاریک کاهش داد.

ویژگی ها و تجربه کاربری

ما قبلاً تمام مشخصات گوشی اندروید را فهرست می‌کردیم، زیرا آنها تفاوت قابل توجهی در عملکرد مورد انتظار ایجاد می‌کنند، اما اکنون در مرحله‌ای از تکامل گوشی‌های هوشمند هستیم که حتی مشخصات پایین‌تر نیز می‌تواند تجربه کاربری مناسبی را ارائه دهد و این چیزی است که ما به دنبال آن هستیم؟

من هنوز مشخصات را لیست می کنم زیرا برای برخی افراد مهم و مهم است، اما به خاطر داشته باشید که این یک گوشی 649 دلاری است و نباید انتظار مشخصات یا عملکرد عالی را داشته باشید.

Oppo A98 از تراشه بسیار خوب Qualcomm Snapdragon 695 5G به همراه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی استفاده می کند. انتظار عملکرد بهتری با این مشخصات داشتم. عملکرد خوب بود اما عالی نبود، که برای Oppo در این رنج قیمت غیرمعمول است.

این در نهایت به تجربه کاربری همانطور که انتظار می رود تبدیل می شود. گاهی اوقات هنگام جابجایی بین برنامه ها کمی تاخیر ایجاد می شود و برنامه ها سریع ترین زمان بارگذاری را ندارند. با این حال، عملکرد آن نسبتا پایدار است. قطعا اجراهای خیلی بدتری را تجربه کرده ام. من که اخیراً یک Motorola Razr 40 Ultra خریدم، در هفته ای که از A98 به عنوان تلفن اصلی خود استفاده کردم، شکایت های بسیار کمی داشتم.

همانطور که گفتم، شکایت کمی داشتم، اما یکی بود که فوق العاده آزاردهنده بود. اوپو مدیریت وظیفه در این گوشی را طوری تنظیم کرده است که برنامه های پس زمینه را بسیار تهاجمی ببندد. کار من به این صورت است که باید از یک مکان به آن مکان بروم و در هر مکان حدود 20 دقیقه وقت بگذارم و سپس دوباره سوار ماشین شوم. من معمولاً در ماشین با تلفنم به موسیقی یا پادکست گوش می‌دهم و وقتی به ماشین برمی‌گردم شروع مجدد لیست پخش آسان است.

با این حال، Oppo A98 برنامه پخش را در عرض 15 تا 20 دقیقه پس از قرار گرفتن در محل اشعه ایکس می‌بندد، بنابراین هر بار که به ماشین برمی‌گشتم مجبور بودم برنامه را دوباره باز کنم. تلفن‌هایی مانند Reno10، Razr 40 Ultra و Pixel 7 XL برنامه را نمی‌بندند و با اتصال مجدد بلوتوث به‌طور خودکار پخش لیست پخش را از سر می‌گیرند.

اجازه دادن به برنامه برای اجرا در پس‌زمینه و همچنین درخواست از نرم‌افزار برای بهینه‌سازی آن، نتوانست برنامه را باز نگه دارد. آزاردهنده است، اما اگر به دنبال خرید گوشی در این رنج قیمت هستید، دلیل نمی شود که از این گوشی چشم پوشی کنید.

دوربین: کیفیت متوسط ​​قابل قبول

این روزها همه به دنبال عکس‌هایی با کیفیت عالی هستند، اما متأسفانه شما نمی‌توانید آن کیفیت را در هر گوشی دریافت کنید – در واقع، تنها تعداد کمی از گوشی‌ها این کار را می‌کنند. با این حال، حتی گوشی های هوشمند میان رده و پایین رده نیز کیفیت تصویر مناسبی را در عکس های خود ارائه می دهند.

Oppo A98 از یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی هوش مصنوعی (AI)، یک لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و یک لنز میکروسکوپی 2 مگاپیکسلی در پنل پشتی خود و یک لنز سلفی 32 مگاپیکسلی در پنل جلویی استفاده می کند. این مشخصات جزو بدترین مشخصات موجود در بازار نیستند و نتایج دوربین قابل قبول بود.

در سفر اخیرم به سیدنی تقریباً به طور انحصاری از A98 استفاده کردم و همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید تصاویر خوب بودند. خوبه ولی عالی نیست در همین حال، همسرم تقریباً در همان مکان‌ها با پیکسل 7 عکس می‌گرفت و مقایسه این دو گوشی آسان بود و نتیجه چندان دلچسب نبود، زیرا پیکسل 7 به راحتی از A98 بهتر بود.

زوم کردن با A98 تصویری پر سر و صداتر را ایجاد کرد، اما همچنان کیفیت مناسبی داشت. اگر عکس‌ها را در تلویزیون 50 اینچی تماشا نمی‌کنید، خوب است عکس‌های سفر اخیر خود را که با این گوشی گرفته‌اید به نمایش بگذارید.

عکس‌های حالت شب عملکرد کمتری دارند، اما حالت شب اغلب ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار است و این در مورد هر نوع عکس دیگری صدق نمی‌کند. اکثر دوربین ها می توانند با نور کافی عکس های عالی بگیرند، اما در نور کم مشکل دارند. A98 همچنین گاهی اوقات در نور کم عملکرد خوبی نداشت و این چیزی است که باید در نظر داشت.

با این حال، تعداد کمی از ما در نور بسیار کم عکاسی می کنیم، بنابراین این قطعا دلیلی برای کنار گذاشتن این گوشی نیست.

عمر باتری و شارژ

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در تمام طول روز حتی با استفاده زیاد دوام می آورد. (البته تعریف من از باتری خوب این است که با استفاده زیاد تمام روز دوام بیاورد).

خبر خوب این است که اوپو فناوری شارژ سریع 67 واتی SuperVOOC را در این گوشی قرار داده است، بنابراین اگر باتری آن تمام شده است، می توانید آن را به سرعت شارژ کنید. سرعت شارژ در دستگاه‌های Oppo یکی از بهترین‌ها در بازار استرالیا است و برای من این یک نقطه فروش بزرگ است.

با وجود این سرعت شارژ، گفته می شود باتری تا 1600 چرخه شارژ دوام می آورد. بدیهی است که من در این بررسی چرخه های شارژ زیادی را تجربه نکرده ام، اما با هیچ یک از تلفن های طولانی مدت Oppo که استفاده کرده ام مشکلی نداشته ام، بنابراین می توانم با اطمینان بگویم که این گوشی دوام خواهد داشت.

نرم افزار

من دیگر وارد بخش نرم افزار نمی شوم. ما در طول یکی دو سال گذشته تعداد زیادی گوشی Oppo را بررسی کرده‌ایم که می‌توانیم به راحتی شما را به مقاله دیگری برای خواندن راهنمایی کنیم. نرم افزار در سال گذشته تغییر چندانی نکرده است، به جز به روزرسانی های کامل اندروید که Oppo در ارائه آن بسیار بهتر است.

من منتقد سرسخت رابط کاربری ColorOS Oppo بودم، اما اکنون تنها چیزی که هنگام استفاده از آن از دست می‌دهم ورودی صوتی Google Assistant است (که برای کسانی که هنگام رانندگی زیاد از تلفن خود استفاده می‌کنند یک مزیت است)، اما تقریباً همه چیز بقیه را دارد. که واقعاً می توان آن را خواست.

من می گویم “تقریبا” و این را مطرح می کنم فقط به این امید که OPPO آن را بخواند و در نسخه های نرم افزاری بعدی پیاده سازی کند (OnePlus آن را دارد، بنابراین اضافه کردن آن برای Oppo نباید خیلی سخت باشد)، دوبار ضربه بزنید دکمه را فشار دهید قدرت باز کردن دوربین

برای راه‌اندازی دوربین می‌توانید یک میان‌بر خاموش کردن صفحه قفل داشته باشید، اما اگر گزینه «بالا بردن تا بیدار شدن» این «حرکت خاموش کردن صفحه» فعال باشد، این میان‌بر بی‌فایده است زیرا صفحه نمایش خاموش نمی‌شود. همچنین می‌توانید یک میان‌بر صفحه قفل برای راه‌اندازی دوربین داشته باشید، اما اگر Face Lock روشن باشد، قبل از اینکه فرصتی برای راه‌اندازی دوربین داشته باشید، قفل گوشی را باز می‌کند. این فقط یک میانبر در صفحه اصلی باقی می گذارد که ممکن است مجبور شوید آن را پیدا کنید، به خصوص اگر قبلاً در برنامه دیگری هستید.

اگر سگ‌ها یا بچه‌های فعالی دارید، آن‌ها کاملاً از تصویر خارج می‌شوند تا زمانی که دوربین بچرخد. دوبار زدن دکمه پاور برای راه اندازی دوربین این مشکل را حل می کند (موتورولا گزینه ای برای تکان دادن گوشی برای راه اندازی برنامه دوربین دارد که به خوبی کار می کند).

بنابراین Oppo، اگر در حال خواندن این مطلب هستید، تقریباً همه چیز دیگر، از جمله تمام ویژگی‌ها، دارید، اضافه کردن این یکی چطور است؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل اوپو مدل OPPO A98 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی گوشی هوشمند، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل اوپو مدل OPPO A98 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت"، کلیک کنید.